Galexon Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Hei godtfolk:P I dag skulle jeg og en kamerat spille Battlefield Bad Company via Xbox LIVE, og bestemte oss for at vi skulle sitte i hans kjeller, med hver vår Xbox og TV. Først koblet jeg opp både Xbox og TV, og skulle til å spille. Men så oppdaget jeg at det flimret i TV'en. Vi har hatt problemer med flimring i rørbaserte skjermer (dataskjermer, TV osv.) fra før av, og har konkludert med magnetisme i "grunnstenen" under huset. Vi flyttet TV et stykke bort i rommet (ja et stort rom var det). Jeg skulle ta Xbox til slutt. Da jeg skulle flytte den (husker ikke helt nøyaktig) så syns jeg å huske at jeg bare dro ut AV-kabel, nettverkskabel og til slutt strømkabel på Xboxen, uten å skru den av ved å bruke knapp eller gjennom Xbox dashboard. Jeg tenkte ikke dette var så nøye. Så skulle jeg sette den inn i et glassbord (med cirka 1 cm klaring fra topp av xbox og til glass), og tenkte at der skulle den stå mens vi spilte. Når jeg koblet i kabler igjen og var klar til å spille, fikk jeg til min store skrekk (jeg ble rett og slett kvalm), se 3 røde felter i "Ring of Light". Jeg så for meg at jeg måtte sende den inn til M$ og hele pakken. Lite kjipt å miste LIVE-tida si på grunn av at xboxen ikke holder mål? Videre syns jeg å huske at jeg trykket den av og på ved å bruke knappen. Da var ringen plutselig grønn igjen. Ingen ulyder eller problemer med bildet. Etter dette spilte jeg i 3-4 timer uavbrutt. Har ikke hatt noen problemer før. Nå spør jeg: Er det noen som har opplevd lignende? Er det eventuelt noen som kan fortelle meg hva dette kan være? Kanskje har jeg misforstått, og trodd at 4 felter var 3 = RRoD? Jeg syns å huske at det ene feltet var svakere belyst enn de andre 3. Jeg er også redd for at jeg skal få RRoD nå i ettertid. Men burde jeg ikke merket noe til den da de 3-4 timene etter at den hadde begynt å fungere igjen? Håper at mange kyndige svarer på dette, slik at de kan eliminere en bekymring hos en (nokså) bekymret Xbox-eier:) På forhånd takk for alle svar! EDIT: Det er naturligvis Xbox 360 det er snakk om her:) Endret 6. august 2008 av galexon Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har selv vært borte i det samme som deg. Lurer på om det kan skyldes overoppheting? Jeg har vært borti dette to ganger, men bare når boksen sto vertikalt. har altså enda ikke fått problemer når den ligger horisontalt. Mitt RRoD problem gjelder dog for Xbox 360. Er det Xbox 360 du ogås mener, eller er det den gammle Xbox versjonen? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Har selv vært borte i det samme som deg. Lurer på om det kan skyldes overoppheting?Jeg har vært borti dette to ganger, men bare når boksen sto vertikalt. har altså enda ikke fått problemer når den ligger horisontalt. Mitt RRoD problem gjelder dog for Xbox 360. Er det Xbox 360 du ogås mener, eller er det den gammle Xbox versjonen? Mener Xbox 360. Jeg bør kanskje redigere på dette i topic Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Har selv vært borte i det samme som deg. Lurer på om det kan skyldes overoppheting?Jeg har vært borti dette to ganger, men bare når boksen sto vertikalt. har altså enda ikke fått problemer når den ligger horisontalt. Mitt RRoD problem gjelder dog for Xbox 360. Er det Xbox 360 du ogås mener, eller er det den gammle Xbox versjonen? Forresten, jeg hadde min liggende horisontalt. Jeg er så utrolig redd for å måtte sende den inn til reperasjon. Så eg jeg ikke sikker på om jeg har dokumentene på den, slik at jeg eventuelt kunne gått til forhandler og påberopt meg retten til reklamasjon. Men det er kanskje for sent? Det er en stund siden jeg bestilte og mottok Xboxen. Det var i vår en gang. Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvis strømkabelen ikke sitter 100% inne i xboxen får man 4 røde ringer på xboxen, sikker på at det ikke var dette som skjedde? Kanskje var kabelen akkurat på vippepuktet.. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 ENDA ET SPØRSMÅL: Kan Microsoft ved å se på serie-koden til min Xbox 360, også se når den er produsert? Jeg tenker på garantien. Jeg tror ikke jeg har det "garanti-heftet" som fulgte med Xboxen. Men dette heftet er vel mer ment for å informere kunden om sine rettigheter i forhold til garanti? Hvis strømkabelen ikke sitter 100% inne i xboxen får man 4 røde ringer på xboxen, sikker på at det ikke var dette som skjedde? Kanskje var kabelen akkurat på vippepuktet.. Jeg husker ikke om den sto godt i. Men en ting vet jeg, og det er at det så ut som 3 felter, og ikke 4. Det var derfor jeg synes det var så merkelig. Jeg visste at den ville lyse med 4 felt dersom noe ikke var skikkelig plugget i. Men 3? Hmm... Lenke til kommentar
jonna123 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Har selv vært borte i det samme som deg. Lurer på om det kan skyldes overoppheting?Jeg har vært borti dette to ganger, men bare når boksen sto vertikalt. har altså enda ikke fått problemer når den ligger horisontalt. Mitt RRoD problem gjelder dog for Xbox 360. Er det Xbox 360 du ogås mener, eller er det den gammle Xbox versjonen? Om xboxen blir overopphetet så får du to røde ringer, ikke tre. Har selv fått tre røde ringer, ble skikkelig skuffet å tenkte at nå var det over. Nå måtte den inn på service og masse styr, unten xbox i mange uker. Slo den av med engang, og hadde selvfølgelig et lite håp om at den ikke var ødelagt. Jeg lot xboxen hvile i et par timer. Turte ikke å starte den på lenge. Og da jeg startet den, fikk jeg en veldig hyggelig opplevelse. Ingen røde ringer, og det er nå over en månede siden det skjedde. Er xboxen din med falcon? Om den er, trenger du ikke å bekymre deg, om den ikke er falcon, skal du vite at det er stor sannsynelighet for at den kommer til å dø. Endret 6. august 2008 av jonna123 Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Har selv vært borte i det samme som deg. Lurer på om det kan skyldes overoppheting?Jeg har vært borti dette to ganger, men bare når boksen sto vertikalt. har altså enda ikke fått problemer når den ligger horisontalt. Mitt RRoD problem gjelder dog for Xbox 360. Er det Xbox 360 du ogås mener, eller er det den gammle Xbox versjonen? Om xboxen blir overopphetet så får du to røde ringer, ikke tre. Har selv fått tre røde ringer, ble skikkelig skuffet å tenkte at nå var det over. Nå måtte den inn på service og masse styr, unten xbox i mange uker. Slo den av med engang, og hadde selvfølgelig et lite håp om at den ikke var ødelagt. Jeg lot xboxen hvile i et par timer. Turte ikke å starte den på lenge. Og da jeg startet den, fikk jeg en veldig hyggelig opplevelse. Ingen røde ringer, og det er nå over en månede siden det skjedde. Er xboxen din med falcon? Om den er, trenger du ikke å bekymre deg, om den ikke er falcon, skal du vite at det er stor sannsynelighet for at den kommer til å dø. Den er falcon tror jeg ja. Ganske ny Arcade. Men nå begynner jeg å bli nevrotisk:P Nå begynner jeg å kjenne svilukt bak der viftene er. Det er nok bare min innbilning, ettersom jeg er så redd for maskinen Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 I morgen ringer jeg hvertfall til Microsoft og får Xboxen registrert, i tilfelle problemer mht. garanti, reperasjon etc. Det går tydeligvis ikke an å registrere Xboxen på Xbox.com. Jeg trykker Norge, og skal da ikke trykke inn noe "Region/County" (og dette går forsåvidt ikke heller), men uten å ha fylt ut dette kan jeg ikke fullføre registreringen:P Så det duger ikke for nordmenn, med andre ord. Kanskje et skittent knep av M$ for å spare pengene de ville brukt på reperasjoner fra ikke-amerikanske land:P hehe Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 I morgen ringer jeg hvertfall til Microsoft og får Xboxen registrert, i tilfelle problemer mht. garanti, reperasjon etc. Det går tydeligvis ikke an å registrere Xboxen på Xbox.com. Jeg trykker Norge, og skal da ikke trykke inn noe "Region/County" (og dette går forsåvidt ikke heller), men uten å ha fylt ut dette kan jeg ikke fullføre registreringen:P Så det duger ikke for nordmenn, med andre ord. Kanskje et skittent knep av M$ for å spare pengene de ville brukt på reperasjoner fra ikke-amerikanske land:P hehe Da har du ikke sett godt nok prøv her: https://service.xbox.com/register.aspx Lenke til kommentar
claes Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Hvis du dro ut strømkabelen uten å slå av xboxen kan den ha kortsluttet og svidd noe inni boxen Min xbox funket også fint etter rrod, men fikk permanent rrod like etter. Så jeg ringte service og noen fra DHL kom og hentet den, og leverte tilbake en ny en uka etter fordi de "ikke klarte" å reparere den. Jeg fikk da også en 1mnd gratis Live thingy tilbake, så du slipper å tenke på at du mister noe Live-tid om du skulle måtte sende den inn (Fikk faktisk med et brukt saints row og :!: ) Endret 6. august 2008 av Claes91 Lenke til kommentar
zeox Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg hadde samme opplevelsen som trådstarter for ca. et halvt år siden, og for en måneds tid siden fikk jeg RROD som jeg ikke fikk fikset. Virket som en advarsel Lenke til kommentar
---SPEED--- Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 I morgen ringer jeg hvertfall til Microsoft og får Xboxen registrert, i tilfelle problemer mht. garanti, reperasjon etc. Det går tydeligvis ikke an å registrere Xboxen på Xbox.com. Jeg trykker Norge, og skal da ikke trykke inn noe "Region/County" (og dette går forsåvidt ikke heller), men uten å ha fylt ut dette kan jeg ikke fullføre registreringen:P Så det duger ikke for nordmenn, med andre ord. Kanskje et skittent knep av M$ for å spare pengene de ville brukt på reperasjoner fra ikke-amerikanske land:P hehe Ring til microsoft kundeservice!! Ikke registrer online, jeg prøvde det og har venta i flere uker på de lappene de skulle sende for at jeg skal kunne sende inn xboxen. Alle jeg kjenner som har ringt har fått boxen henta innen en uke. Jeg ringte i går og prata med en hyggelig svnske som fortalte meg alt jeg skulle gjøre og sa at boxen kom til og bli henta om ca 5 dager. BTW. skal jeg sende med kjøpsbevis på xboxen når jeg får eska? Lenke til kommentar
claes Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Jeg trengte ikke det ihvertfall Endret 6. august 2008 av Claes91 Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Hvis du dro ut strømkabelen uten å slå av xboxen kan den ha kortsluttet og svidd noe inni boxen Min xbox funket også fint etter rrod, men fikk permanent rrod like etter. Så jeg ringte service og noen fra DHL kom og hentet den, og leverte tilbake en ny en uka etter fordi de "ikke klarte" å reparere den. Jeg fikk da også en 1mnd gratis Live thingy tilbake, så du slipper å tenke på at du mister noe Live-tid om du skulle måtte sende den inn (Fikk faktisk med et brukt saints row og :!: ) Men angående dette med å dra ut strømkabel uten at xboxen er skrudd av: Hva med strømmbrudd? Microsoft bør jo ha tenkt på dette da de designet konsollen? Det skal jo ikke være sånn at dersom det blir strømmbrudd i huset, så ryker den dyre xboxen som du brukte halve månedslønna på? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 I morgen ringer jeg hvertfall til Microsoft og får Xboxen registrert, i tilfelle problemer mht. garanti, reperasjon etc. Det går tydeligvis ikke an å registrere Xboxen på Xbox.com. Jeg trykker Norge, og skal da ikke trykke inn noe "Region/County" (og dette går forsåvidt ikke heller), men uten å ha fylt ut dette kan jeg ikke fullføre registreringen:P Så det duger ikke for nordmenn, med andre ord. Kanskje et skittent knep av M$ for å spare pengene de ville brukt på reperasjoner fra ikke-amerikanske land:P hehe Da har du ikke sett godt nok prøv her: https://service.xbox.com/register.aspx Tror jeg heller ringer Microsoft Norge dersom jeg får en fatal skade på konsollen. Så kan jeg jo ta vare på serienummeret, og registrere meg etterpå, slik at jeg kan få oversikt over reperasjonsstatus osv. Jeg hadde samme opplevelsen som trådstarter for ca. et halvt år siden, og for en måneds tid siden fikk jeg RROD som jeg ikke fikk fikset. Virket som en advarsel Vel, skulle noe skje ved et senere tidspunkt, har jeg forhåpentligvis fått kjøpt meg gamer-pc:P Så da har jeg noe å "trøste" meg med, mens min kjære xbox er på "ferie" hehe Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Dette skjedde meg for 4 måneder siden, men etter det så har den funket som ny Hos meg så var det strømbrudd da det skjedde heldigvis!! Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 RRoD er ganske missvisende navn da det kan være mange grunner til at man får røde lys, har selv fått det mange ganger på grunn av at jeg ikke har satt kabler ordentlig inn i boksen. Se følgende link for å dekode feilen hvis du får RRoD http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=472553 Lenke til kommentar
claes Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Men angående dette med å dra ut strømkabel uten at xboxen er skrudd av: Hva med strømmbrudd? Microsoft bør jo ha tenkt på dette da de designet konsollen? Det skal jo ikke være sånn at dersom det blir strømmbrudd i huset, så ryker den dyre xboxen som du brukte halve månedslønna på? Nå er jeg ikke helt med på om du dro ut strømkabelen av xboxen eller ut av veggen. Men hvis man drar ut kabelen av xboxen, så går det fortsatt strøm gjennom kabelen. Da kan det skape gnister osv, korrekt meg hvis jeg har feil Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Men angående dette med å dra ut strømkabel uten at xboxen er skrudd av: Hva med strømmbrudd? Microsoft bør jo ha tenkt på dette da de designet konsollen? Det skal jo ikke være sånn at dersom det blir strømmbrudd i huset, så ryker den dyre xboxen som du brukte halve månedslønna på? Nå er jeg ikke helt med på om du dro ut strømkabelen av xboxen eller ut av veggen. Men hvis man drar ut kabelen av xboxen, så går det fortsatt strøm gjennom kabelen. Da kan det skape gnister osv, korrekt meg hvis jeg har feil Husker ikke helt rekkefølgen på hvordan det der skjedde:P Men hvis det du konkluderer med faktisk har skjedd, er det noen måte for Microsoft å finne ut av dette? Ville vært veldig ubehagelig om jeg nå i ettertid får en RRoD som ikke går over av seg selv, og jeg sender den til reperasjon og de vil ikke reparere den fordi de mener at jeg selv står bak skaden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå