Gå til innhold

Bk: Operahuset mirroreffekt


Anbefalte innlegg

Hei, var i oslo om dagen. Og måtte selvfølgelig ta turen innom operahuset siden jeg hadde med meg kameraet. LØp rundt og tok en del bilder, men veldig mye ble kjedelig, og tatt før :p Men jeg tok ett bilde jeg ble rimelig fornøyd, og ønsker alt av konstruktiv kritikk på.

 

Bildet er jo hovedsaklig ikke av operahuset i seg selv, men spiller en viktig rolle. Og bilde er rettet litt mot en kreativ løsning.

 

post-139142-1217981418_thumb.jpg

 

17 mm

f/8.0

1/500

 

Takker for alle innspill:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tøft bilde!

 

For meg er det detaljene som gjør bildet. Blikket kan vandre over menneskene, båten, bryggene og husene. Det er til og med noen små elementer fra innsiden av vinduene. Jeg blir liksom ikke ferdig med å se meg rundt, og det liker jeg.

 

Jeg synes det var bra at du fikk rettet opp bildet og gjort det lysere, men dessverre har fargene blitt for blasse etter runde 2 av behandlingen. En mellomting kanskje? I motsetning til bjornast mener jeg ikke at det gjør noe om et bilde ikke er symmetrisk rundt midten. I dette bildet er du så nære at du kanskje burde gjøre det helt nøyaktig, men personlig liker jeg ofte mye bedre bilder som har symmetrien rundt f.eks. en tredjedel. Smaken er kanskje som baken; symmetrisk om midten?

Lenke til kommentar

Likte bildet utrolig godt, sier som kaaholm, et en ikke blir ferdig med å "kikke" seg rundt.

Er etter min mening siste versjon som er absolutt best.

1. ble for mørk, og skjev.

2. ble rett og fin, finere crop, men lyst opp så mye at fargene ble kunstige.

3. ble som nr.2 men bare mye bedre. fine farger og mye detaljer.

 

Stian

Lenke til kommentar

siste versjon her er bare super i mine øyne, hovedstrukturen i bildet og de mindre komponentene er begge interesante i seg selv.

 

jeg føler det er en ørliten ubalanse mellom høyre og venstre del, men jeg klarer ikke å konkretisere hva den består av nå..

Lenke til kommentar
Okey, da har jeg prøvd meg på en mellomting.

 

Eller blir dette kanskje litt feil mellomting? ble litt usikker selv, men vil like å høre hva dere sier, om dette eller versjon 2 var best.

 

 

Takker for alle innspill ;)

 

post-139142-1218061940_thumb.jpg

 

Likte 3. versjon best. Hva gjorde du annerledes i versjon 3. vs versjon 2 mht farger/kontrast? Jeg synes både fargene ble klarere og kontrasten ble bedre nå i 3. forsøk. Litt mindre ivrig på kontrast-spakene? Og litt mer på saturation for klarere farger?

Lenke til kommentar
Likte 3. versjon best. Hva gjorde du annerledes i versjon 3. vs versjon 2 mht farger/kontrast? Jeg synes både fargene ble klarere og kontrasten ble bedre nå i 3. forsøk. Litt mindre ivrig på kontrast-spakene? Og litt mer på saturation for klarere farger?

 

Gjorde ikke så veldig mye anderledes, hadde dempa fargene noe på versjon 2, hvor jeg gjorde det motsatte på bilde 3. Økt saturation noen hakk, og brukt curves for å skape kontraster, isteden for contrast greia :)

 

Takk for alle tilbakemelding, veldig hyggelig ! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...