Gjest engstelig Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Når jeg tørket meg etter å ha vært på toalettet istad så var papiret rødt av blod. Jeg er dødsengestelig for at det er noe farlig! så jeg spør her nå for å få litt hjelp! Jeg er bare 16år, Gutt. Blodet virket ferskt og det var ikke løs avføring. HJELP!! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Her står vell det meste du trenger å vite. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...documentid=2183 Å engste seg kurerer ikke noe. Ta en time til fastlegen din. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Litt for stor klump som lagde en liten rift? Kan ivhertfall forklare at det var blod på papiret og ikke noe i avføringen (?) Endret 6. august 2008 av andrull Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det kan også være snakk om hemoroider for den saks skyld. Da kommer jo blodet fra anus og ikke inni tarmen. Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Tror nok at det er snakk om at du har fått en liten rift i magesystemet ditt et eller annet sted. Sansynlivis ikke noe å tenke på. Slikt kan vare en ukes tid før det gir seg, så slik som jeg ser det er det ingen grunn til å ta kontakt med fastlegen din, om ikke du er veldig redd. Ha en flott kveld! Lenke til kommentar
mortania Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det kan forsåvidt også være en fistel, siden blodet var på papiret og ikke avføringen. En fistel er en unormal kanal fra anus eller endetarm til et hudområde i nærheten av anus.Det er viktig med et sunt kosthold som gjør at avføringen ikke blir for hard, men dersom det er en fistel så vil den sjelden gro av seg selv uten et operativt inngrep. Mind, dette behøver ikke være noe store greier. Hvis du prøver å studere området, og det ser ut som om huden er litt "dratt" i fra hverandre så det har oppstått en rød strek eller lignende, kan dette også være en fistel. Det er ikke bare multivoldtatte kvinner som får det :/ Lenke til kommentar
Gjest Engstelig nr.2 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg er ikke trådstarter, men har et veldig lignende problem, for et par dager siden hadde jeg en veldig stor og hard klump som skulle ut, og etterpå kjente jeg at det svei i endetarmsåpningen, jeg tok litt papir å trykte opp og da var det litt blod på. Etterpå vasket meg grundig for å unngå infeksjon, er dette nødvendig? Dagen etter svei det litt i rumpen, men ikke noe voldsomt. Idag da jeg igjen måtte på do, håpte jeg at det var gått over, men jeg klarte selvfølgelig å rive det opp ijen, for også denne gang var det blod på papiret. Er dette noe jeg bør snakke med legen om? Er det normalt etter harde og "spikey" kabler? (Det virker som det er rett med åpningen. Er 18 år om det har noe å si) Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Blod på dasspapiret er vel helt fullstendig normalt. Når jeg driter mer en 4-5 ganger om dagen, skjer det med meg og. Spess om kabelen er litt hard/stor. Ta det rolig:) Lenke til kommentar
Joker8 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jepp, sier som han i posten ovenfår. jeg pleier også og få litt blod på papiret når jeg tørker meg litt for hardt der bak så dette tror jeg ikke, er noe du skal gå rundt og bekymre deg over Lenke til kommentar
mortania Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Man får veldig lett smårifter der bak (som papirkutt, husker ikke helt hva det kalles). Det er ikke farlig, det gror som regel raskt, men mindre man har ekstremt hyppige dobesøk (kan hende jeg bare er rar, men jeg driter maks en gang om dagen, noen ganger ikke i det hele tatt ) Lenke til kommentar
Feonar Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Alle har da vel litt blod på dasspapiret en gang i blant. Er kabelen hard, vil den jo nødvendigvis presse litt på avleveringsluken.. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Man får veldig lett smårifter der bak (som papirkutt, husker ikke helt hva det kalles). Det er ikke farlig, det gror som regel raskt, men mindre man har ekstremt hyppige dobesøk (kan hende jeg bare er rar, men jeg driter maks en gang om dagen, noen ganger ikke i det hele tatt ) regner med at det har MYE å si om du har rask eller treg fordøyelse, og hvor mye mat du pleier å spise osv. har meget rask fordøyelse, men går maks en gang til dagen jeg også. dør hvis jeg ikke går på 2-3 dager :O (ikke sånn seriøst ment da ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå