Speik Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Flat Earth Society (wikipedia) Flat Earth Society (egen hjemmeside) "One thing we know for sure about this world...the known inhabited world is Flat, Level, a Plain World" - Charles K. Johnson, tidligere president i Flat Earth Society. Skal nevnes at medlemslisten består for det meste av amerikanere som desperat prøver å forsvare bibeltekster som sier at jorden er flat. Hva tror dere? Disse gutta har enda mindre "bevis" enn Young Earth Creationism-folkene, men likevel holder de på.. What is the world coming to!? Lenke til kommentar
____________ Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 "Herr Pascal skal angivelig aldri ha satt sine bein i en båt." Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Tenk om de har rett da? Holder DU muligheten oppe for det? Eller mener du at andre som ikke tror jorden er flat er trangsynte og lettlurte ;P "Jeg klatret opp på et fjell og så alle verdens hjørner... Flat Earth Society (wikipedia) må jo være en drikke klubb for de ikke fullt så begavede her på jorden.... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Tenk om de har rett da? Nei de har ikke det. Imotsetning til at Gud og Loch Ness ikke kan motbevises/bevises, så kan man faktisk se/bevise at jorden ikke er flatt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ikke hvis en bare TROR nok på at jorden er flat. Da kan det til og med hende at horisonten blir borte Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Dette må da være en tulleorganisasjon? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) En ting er å være uenig i vitenskapens (foreløpig) svar på hvordan livet ble til, big bang og andre store spørsmål. Men disse folka kan ikke bare stikke hode i sanden, jeg tror nesten de begraver hele kroppen. Men man skal da få lov til å tro hva man vil så lenge man ikke skader eller utnytter andre på en negativ måte (o.l). Denne var kjekk In the Efimovich model, the planet Earth is supposed to be a large, spherical shaped ball of rock flying through space at hundreds of thousands of miles per hour. But how could the Earth continue to move at the same speed for as long a time as the "round Earthers" say that it has existed for; namely, several billion years. If outer space were a vacuum, then there would be no problem. But space is not a vacuum, it is instead filled with ether. Ether var ikke det noe som ble brukt som en forklaring på hvordan radiobølger kunne sendes så langt de kan ? Har ikke ether blitt forkastet for lenge siden ? Once again, picture in your mind a round world. Now imagine that there are two people on this world, one at each pole. For the person at the top of the world, (the North Pole), gravity is pulling him down, towards the South Pole. But for the person at the South Pole, shouldn't gravity pull him down as well? What keeps our person at the South Pole from falling completely off the face of the "globe"? Her spiller man helt tydelig på folks manglende forståelse for gravitasjon og slikt. Men morsomt lesestoff. Endret 6. august 2008 av Crowly Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Her spiller man helt tydelig på folks manglende forståelse for gravitasjon og slikt. Men morsomt lesestoff. Mener å ha lest at tyngdekraft er umulig, muligens på kvantenivå. Endret 6. august 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Effekten av tyngdekraft kan man se bare ved at man tar på vann med fingrene. Endret 6. august 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Effekten av tyngdekraft kan man se bare ved at man tar på vann med fingrene. Hvis jeg lager en kjempestor ball og så heller vann på den, så vil jo ikke vannet bli liggende på ballen. Det vil heller ikke bli liggende på ballen hvis jeg snurrer ballen veldig fort rundt. Endret 6. august 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ha en vanndråpe også tar du pekefingeren litt nærme dråpen så vil du kunne se en forskyving. Eksemplet ditt er valid da ballen ikke er stor nok, ellers ville det fungert. Se bare på jorda-måne forholdet. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ha en vanndråpe også tar du pekefingeren litt nærme dråpen så vil du kunne se en forskyving. Hva mener du med forskyving? Den skjønte jeg ikke. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ta såvidt bort i vannet og du vil se at vannet dras mot fingeren. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Det er vel mer på grunn av vann sin overflatespenning øker når luften i mellom blir mindre... men nå er ikke jeg noen fysikkekspert, så det er mulig jeg tar feil. edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Surface_tension Endret 6. august 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ser heller ikke hvordan det der forklarer tyngdekraft. Hvis jeg dypper hodet i en tønne med sirup, så vil jo det også "dras" mot hodet mitt.. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Såklart jorden er flat! Jorden står oppå fire elefanter, som igjen står oppå en gigantisk skilpadde! Geezes, lær litt om verden, ass! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvordan forklarer de som mener at jorden er flat at et fly vil komme til samme sted dersom det flyr rett fram en stund? At det blir teleportert av Gud når det når horisonten? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvordan forklarer de som mener at jorden er flat at et fly vil komme til samme sted dersom det flyr rett fram en stund? At det blir teleportert av Gud når det når horisonten? Dersom jorden er flat, vil det jo heller ikke være noe magnetisk nord-pol, noe som vil føre til at man egentlig flyr i en sirkel rundt den flate jorden, og tror at man flyr rett frem fordi man blir lurt av kompasset. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 'Blue Marble' bilde fra Apollo 17 ferden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå