Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama tester meg hele tiden, hva skal jeg gjøre?

Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Må forresten si at hun har problemer med å snakke om følelser, har hun sagt til meg. Og det er noe av grunnen til at hun ikke vil legge ut ting på nettby eller msn for å ta et eksempel. Andre ting er at hun er redd for å si at hun er glad i meg osv når hun er edru... Fordi ho sa før at ho ikke hun trodde at hun var en person som kunne like en person utenom roting på fester, og at jeg var den eneste hun har følt sånn for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fordi hun har sagt til meg at hun har veldig problemer med å stole på folk etter at hun ble voldtatt for et årsiden. Sa senest i går at hun ikke følte hun kunne si alt til meg, men at hun følte at hun snart kunne.

Der har du vel svaret ditt på akkurat det. Jenter som har blitt voldtatt har ofte veeeeeldig mye issues. Spesielt hvis de ikke har fått jobba noe særlig med det. Hun er sikkert redd for å binde seg, for å åpne seg, for å bli avvist osv osv. Så enten må du gi henne tid til å komme over de greiene i forhold til deg, ellers må du bare drite i det. Kan jo være at hun bruker det som unnskyldning også. Mange som gjør det. Men voldtektsofre har som oftest en del problemer som kan komme til uttrykk i slik oppførsel.

Lenke til kommentar
Mulig jeg overdriver litt, menmen.

Uansett så er det mulig at det du sier Hypernurket stemmer veldig godt, fordi hun har sagt til meg at hun har veldig problemer med å stole på folk etter at hun ble voldtatt for et årsiden. Sa senest i går at hun ikke følte hun kunne si alt til meg, men at hun følte at hun snart kunne.

Jeg har snakket med henne om testene, og hun har stoppet veldig mye med det nå. Har bare blitt sur og sagt at dette gidder jeg ikke mer når hun prøver å være frekk, og da har hun gitt meg et kyss istedenfor...

Dog sier hun noen teite ting enkelte ganger, f.eks at hun ikke ville legge ut bilde av oss to sammen på nettby, fordi hvis vi slo opp ville det se dumt ut for henne at ho måtte fjernebildet osv..."

Og det er ikke slik at hun er på fest HELE tiden og jeg sitter på hjemme, vi gjør MASSE sammen hele tiden utenom festing. :)

Tror egentlig problemet er at hun er så usikker på meg, uten at jeg vet hvorfor. :/

Huff, det er ikke gøy å være usikker på noen skal jeg si deg!

Men det er bare for deg å prøve videre om du virkelig vil ha henne!

Det du forteller om at hun ikke vil legge ut bilder av dere to på nettby, er bare teit.

Fatter ikke hvorfor hun ikke kan gjøre det, for det blir jo ikke teit å ta det vekk om det eventuellt blir slutt.

For om man er glade i noen å skikkelig forelska vil man jo vise dem frem, slik tror jeg de fleste jenter føler det.

Det virker jo veldig bra det at dere gjør mye sammen da, virker som dere har det veldig bra sammen.

Men hun er veldig ekstrem da, du burde snakke med henne om det jeg sa. Altså om det er det at hun føler seg utrygg på deg, eller om det er noe annet !

Lenke til kommentar

Stiller meg bak Skalle. Det er lett å få problemer med å binde seg etter voldtekt, men tar man tiden til hjelp og går rolig til verks kan det meste løses. Husk, rolig er ikke synonymt med tregt! Ikke prøv å press ting frem med brusk og brams, sats heller på dialoger.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Jack
Tror egentlig problemet er at hun er så usikker på meg, uten at jeg vet hvorfor. :/

Du må finne ut av denne her før du får rettet opp i problemet ditt.

Quick fix: Gi faen i testene hennes, og lede henne dit du vil ha henne. Nemlig i et forhold hvor hun er trygg, siden du er mannen i hennes liv

Som du sier har denne jenta hatt en opplevelse utenom det vanlige, og trenger ekstra sikkerhet deretter. Hun vil bare vite at du bryr deg om henne. Og at du er en man kan stole på. (Vi er menn og verbaliserer derfor ikke dette, men lar henne forstå dette gjennom HANDLING, ikke ord.)

Du er en mann nå, og nå har du en kvinne å ta vare på. Jeg mener, hvordan kan du ta vare på henne i den store farlige verden, om du ikke engang klarer testene hennes?

En mann er det stødige i livet til en kvinne. Rettesnoren, fyrtårnet osv.. Du skal være den hun kan stole på, og føle seg trygg med. Tester av denne typen er for å sjekke om du virkelig er det. Er du mann nok til å ta vare på dere begge?

Mitt råd er derfor som følger:

Finn ut hva det er med deg som ville ha fått noen til å stille spørsmål ved dine LEDEREGENSKAPER. Er du selvsikker, besluttsom, upåvirkelig?

Finn ut av det, og bitene vil falle på plass av seg selv.

Lenke til kommentar

Mye av grunnen til at hun føler seg usikker på meg er fordi hun føler seg som et andrevalgs kjæreste.

Grunnen er at vi hadde en ons på en fest der jeg knapt kjente henne, og før på kvelden hadde jeg snakket med noen andre jenter som virket hyggelige, og på den tiden ville jeg også bli bedre kjent med dem.

Etter ons'en var jeg veldig overlegen, fordi jeg var jomfru før det skjedde og følte meg egentlig veldig utilpass, og derfor snakket vi nærmest ikke sammen dagen etter. Etter som ukene gikk ble jeg mer og mer glad i jenta, og vi ble etterhvert sammen ettersom jeg åpnet meg mer for henne.

Nå til poenget. Her om dagen leste hun msn'loggen min på pc'en(sigh) og der leste hun at dagen etter vi hadde hatt ons spurte jeg vennene mine om hva disse jentene som var på festen het, og at de var pene osv.. uten at jeg nevnte henne jeg hadde ons i det hele tatt.

Dette er mye av grunnen til at hun ikke stoler helt på meg... :/

Og ja, jeg føler at hun egentlig har veldig god kontroll over meg. Men problemet er at hver gang jeg blir sur på henne tilbake, blir vi bare uvenner lenge. Senest i går på byen ble jeg sur fordi hun hele tiden ignorerte meg, og jeg skrek til henne osv på gata.. Dette endte i gråt fra hennes side og hun ville slå opp. Dog ble vi venner igjen dagenetter.

Mye av problemet nå er at hun ikke kan se fremover, siden hun hele tiden nevner det som skjedde på ons'en, og at hun føler seg som et andrevalg, selv om jeg hele tiden prøver å bevise at hun ikke er det.

Jeg har lest mye PUA, og jeg vet jeg failer så ille på mye av det hun sier til meg. Hun er selv sagt at jeg ikke må være så følsom, og heller litt tøffere... Var full i går og presterte i gråte 3 ganger til henne fordi jeg var lei meg fordi jeg ikke følte det bare var jeg som ville ta itiativet til ting. Hun sa dette var søtt, men jeg føler meg som en idiot egentlig, siden gutter ikke skal gråte så ille til jenter...

Lenke til kommentar

Du må finne ut av denne her før du får rettet opp i problemet ditt.

Quick fix: Gi faen i testene hennes, og lede henne dit du vil ha henne. Nemlig i et forhold hvor hun er trygg, siden du er mannen i hennes liv

Som du sier har denne jenta hatt en opplevelse utenom det vanlige, og trenger ekstra sikkerhet deretter. Hun vil bare vite at du bryr deg om henne. Og at du er en man kan stole på. (Vi er menn og verbaliserer derfor ikke dette, men lar henne forstå dette gjennom HANDLING, ikke ord.)

Du er en mann nå, og nå har du en kvinne å ta vare på. Jeg mener, hvordan kan du ta vare på henne i den store farlige verden, om du ikke engang klarer testene hennes?

En mann er det stødige i livet til en kvinne. Rettesnoren, fyrtårnet osv.. Du skal være den hun kan stole på, og føle seg trygg med. Tester av denne typen er for å sjekke om du virkelig er det. Er du mann nok til å ta vare på dere begge?

Mitt råd er derfor som følger:

Finn ut hva det er med deg som ville ha fått noen til å stille spørsmål ved dine LEDEREGENSKAPER. Er du selvsikker, besluttsom, upåvirkelig?

Finn ut av det, og bitene vil falle på plass av seg selv.

Jeg må bare kommentere dette innlegget. Sjelden jeg svarer på noe i dette forumet, men nå må jeg. Og jeg vil bare gi kudos! Dette innlegget fikk meg, som egentlig ikke har noen store problemer i forholdet mitt, til å blåse opp kassa litt og tenke "jeg er mannen, og skal passe på oss". Skikkelig man-boost det der! Bra!

Lenke til kommentar

Ja skal skjerpe meg på dette. Litt av problemet er at når jeg tar opp problemene jeg føler vi har, og snakker slik som hun snakker til meg ender det opp med at ho begynner å gråte osv...

Lenke til kommentar

Vi menn kan desverre ikke tillate oss å sprute ut med følelser og gråt. Vår jobb er å lede, ikke gråte.

Sigh, det å være mann er en ensom tilværelse noen ganger...

Jeg vet ikke hvordan du stiller deg, men jeg tillater ikke at folk snoker i mine ting. Og jeg ville ha stilt spørsmål ved slik oppførsel.

Hvis en jente spør meg om noe hun lurer på, så får hun svar. Og hvis jeg vet at hun ikke tåler sannheten, så får hun alltid det svaret hun vil høre. For det er mitt ansvar at vi begge har det bra sammen.

Nå, til diskusjonene deres.

Krangle, eller diskuter aldri med en jente om hun er i dårlig humør. Enten led henne ut av det dårlige humøret, eller lag avstand mellom dere. Deretter kan du ta opp igjen årsaken til diskusjonen på et senere tidspunkt, når hun er i et humør det går an å snakke fornuft til henne.

Ikke fall inn i hennes virkelighet ved å bli sint, eller følelsesladd selv. Pust dypt et par ganger, vær kald, ta det med ro, og ta ansvar!

Og husk det, at jenter finner av og til sånne ting på av seg selv:

Hun: "Du jeg må fortelle deg noe..."

Jeg: "Ok"

Hun: "Jeg tror ikke du liker meg, det virker som jeg bare er andrevalget ditt, bla bla syte,gråte"

Hun: "Svar da, jeg er jo så glad i deg"

etter en dag eller to

Hun: "Hei, jeg beklager at jeg freaka ut sånn. Jeg vet ikke hva som gikk av meg."

Ser du mønsteret her?

Jack

Lenke til kommentar

Mye av grunnen til at hun føler seg usikker på meg er fordi hun føler seg som et andrevalgs kjæreste.

Grunnen er at vi hadde en ons på en fest der jeg knapt kjente henne, og før på kvelden hadde jeg snakket med noen andre jenter som virket hyggelige, og på den tiden ville jeg også bli bedre kjent med dem.

Etter ons'en var jeg veldig overlegen, fordi jeg var jomfru før det skjedde og følte meg egentlig veldig utilpass, og derfor snakket vi nærmest ikke sammen dagen etter. Etter som ukene gikk ble jeg mer og mer glad i jenta, og vi ble etterhvert sammen ettersom jeg åpnet meg mer for henne.

Nå til poenget. Her om dagen leste hun msn'loggen min på pc'en(sigh) og der leste hun at dagen etter vi hadde hatt ons spurte jeg vennene mine om hva disse jentene som var på festen het, og at de var pene osv.. uten at jeg nevnte henne jeg hadde ons i det hele tatt.

Dette er mye av grunnen til at hun ikke stoler helt på meg... :/

Og ja, jeg føler at hun egentlig har veldig god kontroll over meg. Men problemet er at hver gang jeg blir sur på henne tilbake, blir vi bare uvenner lenge. Senest i går på byen ble jeg sur fordi hun hele tiden ignorerte meg, og jeg skrek til henne osv på gata.. Dette endte i gråt fra hennes side og hun ville slå opp. Dog ble vi venner igjen dagenetter.

Mye av problemet nå er at hun ikke kan se fremover, siden hun hele tiden nevner det som skjedde på ons'en, og at hun føler seg som et andrevalg, selv om jeg hele tiden prøver å bevise at hun ikke er det.

Jeg har lest mye PUA, og jeg vet jeg failer så ille på mye av det hun sier til meg. Hun er selv sagt at jeg ikke må være så følsom, og heller litt tøffere... Var full i går og presterte i gråte 3 ganger til henne fordi jeg var lei meg fordi jeg ikke følte det bare var jeg som ville ta itiativet til ting. Hun sa dette var søtt, men jeg føler meg som en idiot egentlig, siden gutter ikke skal gråte så ille til jenter...

Jeg er ikke noe femigutt i det hele tatt, men når det kommer til følelser i forhold, så kan jeg bli ganske emosjonell og ta ting temmelig hardt når det kommer til sånne ting. Vi gutter bør kanskje ikke gjøre sånt, og noen jenter er helt okay med det, og noen syntes vi rett og slett virker pinglete når vi lar alle følelsene komme ut.

Ikke lett å være mann!

Lenke til kommentar

Min eks kjæreste likte at jeg viste følelser :) Men er sikkert hver sin smak, men skulle iallefall tro at dem liker at du viser følelser... Iallefall iblant ;) Men finnes grenser, forskjell på og vise følelser en og være en forbanna emosjonell jævel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...