Gå til innhold

Tråden om Kristendom [Les første post]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha vi er absolutt ikke en avholdsfamilie og jeg mener ikke det er galt å nyte alkohol

i forhold til Kristendommen. Er vel heller misbruket som kan unngåeas. Jeg er avholds av helt andre grunner...

Nå var det du som kom fra en fanatisk kristen familie? Er vel heller dere som ikke ville rørt alkoholen slik jeg vill trodd det.

Lenke til kommentar
Jeg har ett spørsmål, hva mener dere andre kristne her på forume om homofili?

Jeg mener at kristne er altfor opptatt av dette temaet. Jesus døde for syndene til alle, inkludert homofile, og det blir opp til hver enkelt å vurdere hva som er oppbyggelig i sin kristne tro. Personlig tror jeg ikke jeg kunne klart å leve som en kristen og samtidig f.eks. gifte meg med en mann. Jeg tror ikke Gud ville velsignet dette. Men jeg mener altså at dette er ting som angår kristne, og ikke mennesker ellers i verden, og jeg tror ikke det er Guds vilje at kristne fordømmer homofile.

Lenke til kommentar
Personlig tror jeg ikke jeg kunne klart å leve som en kristen og samtidig f.eks. gifte meg med en mann.

Kanskje fordi du er heteroifl? ;)

Så hvorfor prøve? :D

Men det er viktig å forsøke å sette seg inn i hva de som faktisk er homofile må føle her.... (Jeg har vanskelig for å forstå at homofile nærer et ønske om å VÆRE kristne jeg da.... og positive til noe som faktisk fordømmer dem og har synspunkter om hvor de ikke bør ha tissen sin når de ligger i sengen sin sammen med en de elsker... utrolig at de fremdeles vil tilhøre en så fordømmende og sneversynt gruppe i et ellers opplyst samfunn... :( )

Lenke til kommentar

Vanskelig spørsmål det.. ingen tvil om det.

Må da kanskje definere helvette og om man selv tror på helvette. Må man gå gjennom lidelser i all evighet, hvis man ikke tror på Gud mens man lever her på jorden? Noen mener jo at helvette

ikke eksisterer i en slik tilstand vi tenker på...Vil man kanskje bare bli evig fortapt uten noe mer om og men?

Vil alle til slutt få en mulighet til å komme i paradis? Det er mange spørsmål som

er vanskelige, men det er jo fint å kunne undre seg :)

Med en gang man blir ateist må jo noe av det forsvinne? Med en gang man bare går etter

vitenskapen og det som er bevist, vil man ikke da slutte å undre seg noe?

Selvfølgelig kan man undre seg selv om man ikke tror på Gud osv, Men blir det ikke

veldig lett å bare godta vitenskapen og ikke tenke lenger?

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
Jeg har ett spørsmål, hva mener dere andre kristne her på forume om homofili?

Jeg mener at kristne er altfor opptatt av dette temaet. Jesus døde for syndene til alle, inkludert homofile, og det blir opp til hver enkelt å vurdere hva som er oppbyggelig i sin kristne tro. Personlig tror jeg ikke jeg kunne klart å leve som en kristen og samtidig f.eks. gifte meg med en mann. Jeg tror ikke Gud ville velsignet dette. Men jeg mener altså at dette er ting som angår kristne, og ikke mennesker ellers i verden, og jeg tror ikke det er Guds vilje at kristne fordømmer homofile.

Synes bare ikke det er noe som skal taes så lett på når det står så klart i bibelen at det er galt..

Lenke til kommentar

Dette er ikke tråden for diskusjon om religion er sann eller ikke, ei heller tråden for å diskutere hvor forferdelig eller hvor bra religion. Det finnes mer enn nok tråder å diskutere det i. 11 innlegg har blitt fjernet.

Herifra holder vi oss til topic.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Vanskelig spørsmål det.. ingen tvil om det.

Må da kanskje definere helvette og om man selv tror på helvette. Må man gå gjennom lidelser i all evighet, hvis man ikke tror på Gud mens man lever her på jorden? Noen mener jo at helvette

ikke eksisterer i en slik tilstand vi tenker på...Vil man kanskje bare bli evig fortapt uten noe mer om og men?

Vil alle til slutt få en mulighet til å komme i paradis? Det er mange spørsmål som

er vanskelige, men det er jo fint å kunne undre seg :)

Med en gang man blir ateist må jo noe av det forsvinne? Med en gang man bare går etter

vitenskapen og det som er bevist, vil man ikke da slutte å undre seg noe?

Selvfølgelig kan man undre seg selv om man ikke tror på Gud osv, Men blir det ikke

veldig lett å bare godta vitenskapen og ikke tenke lenger?

Må si jeg lo av den setningen jeg har uthevet. Vi aksepterer ikke bare vitenskapen uten videre. Vi ser fenomener i naturen, og prøver å forklare disse. Vi setter opp hypoteser, og prøver å forutse naturen. Vi tester og tester, og forbedrer hypotesene, etterhvert som de står opp imot ethvert forsøk på å bli falsifisert (motbevist), og vi har da en teori. Det er altså tenking og undring over alt rundt oss som driver vitenskapen fremover. Religiøse derimot, slutter å undre seg over naturen, og putter denne kreative kraften inn alle steder som de selv, eller andre ikke forstår, selv om det ikke er noen grunn til det. Det er altså religiøse som slutter å tenke.

Posten min er ikke ment som et angrep på kristendom, men som en ren rettelse på kakesjef sin post.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Må si jeg lo av den setningen jeg har uthevet. Vi aksepterer ikke bare vitenskapen uten videre. Vi ser fenomener i naturen, og prøver å forklare disse. Vi setter opp hypoteser, og prøver å forutse naturen. Vi tester og tester, og forbedrer hypotesene, etterhvert som de står opp imot ethvert forsøk på å bli falsifisert (motbevist), og vi har da en teori. Det er altså tenking og undring over alt rundt oss som driver vitenskapen fremover. Religiøse derimot, slutter å undre seg over naturen, og putter denne kreative kraften inn alle steder som de selv, eller andre ikke forstår, selv om det ikke er noen grunn til det. Det er altså religiøse som slutter å tenke.

Posten min er ikke ment som et angrep på kristendom, men som en ren rettelse på kakesjef sin post.

Vel jeg bare satte et spørsmålstegn ved det, men ser jo at det ikke ble helt riktig. Men det blir jo feil å si at vi kristne ikke undrer oss over naturen, hvertfall mange av oss. Naturen går sin gang og det alt som skjer på jorden kommer naturlig, det mener også jeg. Spørsmålet vi kristne kansje stiller oss da er om det er en Gud som har lagt alt dette til rette, slik at denne utrolig naturen kan gå sin utrolige gang.

Lenke til kommentar
Synes bare ikke det er noe som skal taes så lett på når det står så klart i bibelen at det er galt..

Det er langt ifra klart. Hele homofili greia kan for eksempel skyldes feiloversetting.

Da går det jo ikke ann å bruke noen ting fra bibelen, for alt kan være feiloversetninger!

Lenke til kommentar

Hvem er "vi"?

Du får vel nesten aldri bekreftet det en lærer innenfor for eksempel fysikk, bare at det passer til formel A, og ser ut til å føre til formel B, som igjen kan gi utgangspunkt til å forklare fenomen C og gi en formel som vi hører passer, men som vi ikke har noe forhold til.

"De" sier det, dermed må det være sant.

"De religiøse" sier det, dermed må det være bullshit.

Lenke til kommentar
"De" sier det, dermed må det være sant.

"De religiøse" sier det, dermed må det være bullshit.

Tenk om det var så enkelt dere.... :love:

Nå vet Chokke like godt som meg at det ER en forskjell på religiøse dogmer og vitenskapelige tester...... I vitenskapelige forsøk er ikke svaret gitt før det stilles og det kan ikke akkurat sies om de religiøse, kan det vel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...