creAtiive Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hei, jeg skjønner ikke hvorfor #svar, ikke kommer med i URL'en når jeg tester scriptet. Det andre kommer.. Hvorfor ? header('Location: forum.php?forum=gennerelt&id=' . $rows2['id'] . '&svar=s#svar'); <a name="svar"></a> Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ifølge W3C så er hele URL'en påkrevd i header location. Den er faktisk påkrevd i alle mulige plasser hvor en URL skal plasseres. Og jeg er litt usikker på om man trenger en siste '&' før '#'. Du kan jo prøve det også. Lenke til kommentar
creAtiive Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Ifølge W3C så er hele URL'en påkrevd i header location. Den er faktisk påkrevd i alle mulige plasser hvor en URL skal plasseres.Og jeg er litt usikker på om man trenger en siste '&' før '#'. Du kan jo prøve det også. Jeg prøvde å skrive full URL: http://localhost/mafiaspill/forum.php?forum=gennerelt&id=' . $rows2['id'] . '&svar=ssvar Og bare & foran: forum.php?forum=gennerelt&id=' . $rows2['id'] . '&svar=ssvar Men ingen av tingene fungerte :\ Finnes det andre muligheter? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ifølge W3C så er hele URL'en påkrevd i header location. Den er faktisk påkrevd i alle mulige plasser hvor en URL skal plasseres.Og jeg er litt usikker på om man trenger en siste '&' før '#'. Du kan jo prøve det også. Visste at det var påkrevd i HTTP-headere, men er det påkrevd i vanlige linker også? Jeg trodde det var tillatt å skrive f.eks. <a href="/example.html"> istedenfor å bruke hele URL-en som <a href="http://example.com/example.html">. Har du en link som forklarer standardene og kravene til W3C i forbindelse med dette? Alltid greit å lære seg å gjøre ting riktig Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 den nyeste html spesifikasjonen (401) nevner relative url's i fleng. tviler på at det er noen anbefallinger i mot å bruke det. men i headere er det en annen sak. i dokumentet har interpretern en base uri å gå etter (document root eller definert i dokumentet med <base href=""/>). men en server kan umulig gjette basen til den relative url'en du snakker om i headeren. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Der har dere nok helt rett i. Sikkert bare noe jeg har misforstått, eller lært feil en eller annen gang Men personlig foretrekker jeg å bruke den absolutte URL'en i linker. Lenke til kommentar
creAtiive Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Ifølge W3C så er hele URL'en påkrevd i header location. Den er faktisk påkrevd i alle mulige plasser hvor en URL skal plasseres.Og jeg er litt usikker på om man trenger en siste '&' før '#'. Du kan jo prøve det også. Visste at det var påkrevd i HTTP-headere, men er det påkrevd i vanlige linker også? Jeg trodde det var tillatt å skrive f.eks. <a href="/example.html"> istedenfor å bruke hele URL-en som <a href="http://example.com/example.html">. Har du en link som forklarer standardene og kravene til W3C i forbindelse med dette? Alltid greit å lære seg å gjøre ting riktig Bare for å pirke litt Det er ikke nødvendig å skrive / foran. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 @creAtive: / foran betyr at man definerer relativ url mot base urlen. uten / foran betyr at man definerer relativ url mot den aktuelle banen. mao: er filen i en underkatalog på domenet og ønsker å referere til en fil i samme katalog kan man ikke skrive '/fil.php' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå