Gå til innhold

Trenger et godt treningsprogram og kostholds tips

Anbefalte innlegg

Jeg er en 17år gammel gutt som føler meg slapp og utrent (noe som stemmer) ønsker å bli sterkere og sprekere.

Noen som kan gi meg et treningsprogram som kan følles opp på et treningssenter for styrke og utholdenhet og treningsprogram for bedre kondis?

Jeg trenger også tips om hva jeg bør spise dvs. spesific mat å ikke "tullpratet" om matvarer som inneholder ditten og datten for det er noe jeg aldri gidder å sjekke.

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger også tips om hva jeg bør spise dvs. spesific mat å ikke "tullpratet" om matvarer som inneholder ditten og datten for det er noe jeg aldri gidder å sjekke.

Med den holdningen kan du vel like godt gå å legge deg igjen.

Hvem er det som sjekker hva maten inneholder før de kjøper den da?

Lenke til kommentar

Så det du sier er at du sjekker f.eks. hvor mange karbohydrat, hvor mye fett og hvor mye proteiner det er i produktene du kjøper? Du går ikke inn i en butikk og fyller opp handlekurven med mat du liker, men sjekker maten du liker om den er sunn eller ikke. Du sjekker at middagen ikke inneholder mettet fett fordi det ikke er bra for deg og spiser maten fordi den er god, sunn og bra for deg selv om du ikke liker den spesielt og skulle heller ønsket at du hadde valgt noe annet som falt bedre i smak? (Bare noe jeg lurer på)

Lenke til kommentar

Nei.

Jeg velger noe som er sunnt OG godt. Det finnes faktisk slike produkter også. Og ja, jeg prøver faktisk så godt jeg kan å holde kostholdet under kontroll og prøver å få i meg riktig mengde næringsstoffer i forhold til livssituasjonen/treningsmodusen. Man får aldri "regnet ut" nøyaktig hvor mye næringsstoffer man får i seg i løpet av en dag, men man kan beregne ganske så nøyaktig uten å gå rundt med kalkulator i butikken.

Det er noe du rett og slett må gjøre dersom du ønsker å komme i god form. Man kan selvfølgelig drive med styrketrening samtidig som du spiser alt man som på som goder (f.eks. Grandiosa, pølser, kebab, diverse fast-food), men resultatene kan du se langt etter.

Endret av Camron
Lenke til kommentar

Det siste du sa der "men resultatene kan du se langt etter" var det jeg på en måte ønsket å høre.

Hva mener du (som jeg går ut i fra har peiling på kosthold) er rett å spise og ikke spise?

Eller.. Hva mener du jeg bør spise til frokost, lunsj, mellom måltid, middag, kvelds, før trening, etter trening?

Bør jeg gå for protein og kreatin tilskudd?

Takk for ditt svar ;)

Lenke til kommentar

Bli sterkere generelt uten tanke på utseende, eller vil du kanskje få en lav fettprosent og synlige muskler?

Uannsett, finnes masse bra informasjon om trening rundt omkring på nettet. Bare å lese litt. Hvis du begynner på et treningssenter som spenst, elixia eller lignende vil du få hjelp til å sette opp et treningsprogram av en instruktør der.

Lenke til kommentar
Bli sterkere generelt uten tanke på utseende, eller vil du kanskje få en lav fettprosent og synlige muskler?

Uannsett, finnes masse bra informasjon om trening rundt omkring på nettet. Bare å lese litt. Hvis du begynner på et treningssenter som spenst, elixia eller lignende vil du få hjelp til å sette opp et treningsprogram av en instruktør der.

Synlig sterk er ikke alltids bedre enn generelt sterk?

Men synlig sterk er jo det som alltids er kjekkest og brife med, men generelt sterk er det som kommer best med så det må bli en blanding

Lenke til kommentar

Hva som er best kommer varierer fra person til person. Ikke noe fasit.

Jeg lurte bare på hva du ville oppnå. Trene for å få bedre selvtillit, bli stor, brife osv...men glem det. Jeg ser du har en grei ramme for målet ditt.

Hvor mange ganger i uka kan/vil du trene?

Lenke til kommentar

Jobber onsdag, fredag og lørdag en uke så mandag, onsdag, torsdag den andre uken og slik veksler det så det bli tid til trening mandag, tirsdag og torsdag en uke og tirsdag, fredag og lørdag den andre uken og slik må jeg veksle.

Lenke til kommentar
Så det du sier er at du sjekker f.eks. hvor mange karbohydrat, hvor mye fett og hvor mye proteiner det er i produktene du kjøper? Du går ikke inn i en butikk og fyller opp handlekurven med mat du liker, men sjekker maten du liker om den er sunn eller ikke. Du sjekker at middagen ikke inneholder mettet fett fordi det ikke er bra for deg og spiser maten fordi den er god, sunn og bra for deg selv om du ikke liker den spesielt og skulle heller ønsket at du hadde valgt noe annet som falt bedre i smak? (Bare noe jeg lurer på)

Jepp, jeg gjør det.

Jeg sørger f.eks å få i meg karbohydratene om morgenen via havregryn. Raske karbohydrater etter trening, sunt fett via selolje og Udo`s Choice, og resten av kostholdet mitt består stort sett bare av protein i form av shake, karbonadekjøttdeig, fisk og kjøtt. Og ja, jeg har i tillegg fokusert på kalorier. Nå har jeg drevet på i ca 4 måneder, og er 15 kg lettere. Alt dette er satt opp via et daglig program for styrketrening, kosthold og kardio.

Når jeg begynner å trene styrke (bulke) vil jeg igjen lage et nytt program for trening og kosthold.

Har én spisedag i uka, og det holder i massevis!

Og jo, det er ganske mange som faktisk gjør dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...