Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp - Beste bredbånd - Hjelp

Anbefalte innlegg

skal ivestere i bredbånd, og det står nå mellom Telenor, Tele2 og Bluecom.

Får beskjed hos telenor at det er begrensninger på linja, og kun kan bestille opp til 704/128 alternativer.

Hos tele2 kan jeg bare velge 704/128 linja også, men hos Bluecom står det at de har sjekka hvilke linjer jeg kan ha, og der står 1024 linja også...men de har vel samme linje som telenor, åssen kan de da levere mer en telenor?stemmer dette?og hvilket alternativ er best?

1: telenor ADSL 704/128 439 per måned og 995 i installasjon

2: tele2 ADSL 704/128 339 per måned og 995 i installasjon

3: bluecom ADSL 720/128 395 per måned og 495 i installasjon

ser jo at telenor er dyrest og tele2 billigst, men hvilket er best ytelsesmessig?og følger det med ruter eller switch eller noe fra noen av dem?

trenger hjelp fort!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal ivestere i bredbånd, og det står nå mellom Telenor, Tele2 og Bluecom.

Får beskjed hos telenor at det er begrensninger på linja, og kun kan bestille opp til 704/128 alternativer.

Hos tele2 kan jeg bare velge 704/128 linja også, men hos Bluecom står det at de har sjekka hvilke linjer jeg kan ha, og der står 1024 linja også...men de har vel samme linje som telenor, åssen kan de da levere mer en telenor?stemmer dette?og hvilket alternativ er best?

1: telenor ADSL 704/128 439 per måned og 995 i installasjon

2: tele2 ADSL 704/128 339 per måned og 995 i installasjon

3: bluecom ADSL 720/128 395 per måned og 495 i installasjon

ser jo at telenor er dyrest og tele2 billigst, men hvilket er best ytelsesmessig?og følger det med ruter eller switch eller noe fra noen av dem?

Det følger kun med et modem men hos Bluecom får du inntill 3 IP pr modem slik at du slipper router så lenge du har tre eller færre maskiner.

Du slipper PPPoE hvis du velger en annen leverandør enn Telenor noe som jeg anser som en fordel, samt at det er vel bruksbegrensning på denne linja fra Telenor+ noe som hvertfall er en uting.

Hastigheten du får er avhengig av linja mellom deg og sentralen, jeg vil tro Bluecom har en mer oppdatert nummersjekker enn de andre og dette er grunnen til forskjellen.

Så min konklusjon er velg alt annet enn Telenor+ sin ADSL.

Lenke til kommentar

At Bluecom har en mer oppdatert nummersjekk, og at de sier at jeg kan få bedre linje enn 704/128, betyr dette da at jeg kan få 1024 linje hos både telnor og tele2, siden de bruker samme nett?

telenor er stort sett uaktuelt, så det står mellom tele2 eller bluecom.

hos bluecom får jeg jo 3 IP-adresser, så det er jo fordel, men tele2 er billigere...

Lenke til kommentar
At Bluecom har en mer oppdatert nummersjekk, og at de sier at jeg kan få bedre linje enn 704/128, betyr dette da at jeg kan få 1024 linje hos både telnor og tele2, siden de bruker samme nett?

telenor er stort sett uaktuelt, så det står mellom tele2 eller bluecom.

hos bluecom får jeg jo 3 IP-adresser, så det er jo fordel, men tele2 er billigere...

Får vel det hos Tele 2 også, sjekk her. Har bestillt fra Tele 2 jeg, får om ei uke :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...