Gå til innhold

Hovedkort for testing av 2x SLI GTX280

Lenulf

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har per i dag ett Asus P5K hovedkort med 4GB Geil PC6400 800MHZ DDR2 ram, en intel E6850 3GHZ og ett Point of view gtx280 kort.

GTX 280 kortet kjøpte jeg nettopp og da opplevde jeg en massiv økning i ytelsen fra midt gamle 8800 gts kort. Det var faktisk såpass rått at jeg ville synes det var verdt pengene om jeg bare kunne fått en ytelse økning til på 1,5 x til ved å skaffe et ekstra kort til og sette det i SLI.

Desverre har jeg oppdaget at det er veldig mange som klager på chipsetene på alle de ny SLI hovedkortene. For meg er det heller egentlig ikke noe must med ett dd3 kort, beholder gjerne gamle rammen min da jeg aldri har opplevd noe voldsom økningen med ytelse ved oppgradering av ram tidligere.

Da blir altså spørsmålet om noen vet om det finnes noen greie kort å kjøre 2x sli gtx280 med ddr 2 ram stabilt på uten at det eventuelt er flaskehalser som gjør at det ikke er verdt pengene? Bra raid kontroller hadde også vært en fin bonus da jeg kunne fjernet den PCI kontrollern jeg bruker nå.

Setter uansett stor pris på på tilbakemeldig fra andre som har erfaring fra å kjøre SLI både på denne og forrige generasjon av nvidia kort.

Mvh

Lennart.

EDIT:

Noen som har testet dette kortet ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343972

Ser jo greit ut for ddr2 ram og sli.

Endret av Lenulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ikke dumt ut.

Går utifra at det er den vanlige versjonen ? altså ikke extreme ?

Dette kortet : http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&amp...amp;modelmenu=1

Eneste jeg lurer på er om det støtter CPU'en jeg har. Står at man skal se på asus.com for å finne oversikten over alle CPU'ene som er støtten enda siden er asus.com :p

EDIT: Nevermind, fant det.

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...p;model=Striker

Endret av Lenulf
Lenke til kommentar

Såpass mye økning får du ikke av ett kort til i SLi, de testene jeg har sett viser at ytelsesøkningen du søker kommer ikke før du trykke inn noen SINNSYKE oppløsninger.

Er vell bare ett hovedkort der ute som er greit til SLi men da må du skrote RAM'en og CPU'en din pluss nesten en årslønn og du får med en varmeovn på kjøpet.

Og det er Intel sin Skulltrail!

Ellers er nForce gambling, eller bingo om du vil.

780i må du nesten ha siden 680i er ikke helt bra til 45nm CPU'er i designet, mens 780i har det innebygget.

Da har du 790i som DDR3 alternativ og 780i som DDR2 alternativ.

Det skal også nevnes at om du la oss si hadde hatt 3 hovedkort fra samme produsent så må du ikke bli overrasket om det bare er blåskjermer på 2 av de mens nr 3 funket for deg.

nForce er slik dessverre så alt henger som oftest på flaksen din, enten funker det slik du vil ellers så blir du statistikk.

Lenke til kommentar

Det er striker extreme.

har hatt 2 680i kort og det første fikk jeg blåskjerm av, dette jeg selger har jeg ikke hatt noen problemer med siden nyeste BIOS..

selger det på bruktmarkedet for 550kr, med du skal få det for 500 siden det skal gå til et så flått fårmål som SLI :p

kortet støtter ikke 45nm 4kjerne med 2kjerne og 65nm 4kjerne går fint.

mangler lydkort, men kan sende med et eldre pci 5.1 kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...