heimnes Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Heisann! Jeg ser da etter en pc fra komplett som man kan mekke selv. Har tatt rimelig mye av utgangspunktet i den spill pcen der til 10k. Men så kommer spørsmålet. Jeg vil gå opp til 1 tb hard disk. Men så vet jeg ikke om denne er tregere eller noe i forhold til 750gb som sitter i den fra før siden de nesten koster det samme? Hvis det er slik så kan dere som har litt peiling mekke og spare penger og bruke til jeg finner en riktig god spill pc? Jeg lurer også om jeg skal gå for 9800 eller den nyeste serien til gforce. Men gjør som dere vil nå. Og pcen skal ikke koste mer enn litt over 12k maks. Link til pcen jeg snakket om http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10238 På forhånd takk for hjelpen =) Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Interessert i å bygge selv? http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=67429 EDIT: Kan fortelle deg at den PCen jeg har satt opp vil yte en del bedre enn det komplett-PCen gjør. To stk ATI 4870 i Crossfire, på et solid hovedkort vil absolutt gjøre susen. Endret 5. august 2008 av Kongklykken Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Bytt ut RAMen fra Konglykken med et 2x2 Gb sett og du har en super PC! Lenke til kommentar
heimnes Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Oi....jeg kan får spart så mye hvis jeg gjør det selv ja. Men hvordan blir det med frakt og sånn derifra da? Men problemet er at jeg ikke kan bygge selv. Men blir det billigere så finner jeg vel en som kan ;P Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Du bygger den selv ja. Det er veldig godt forklart i manualene. Jeg bygde min første PC fra bunn av, og kun med hjelp av manualene til PCen. Det som er viktig er å ta seg god tid samt å ha en oversiktlig plass å jobbe på. Ta pauser om du begynner å bli sliten. Vær obs på at statisk elektrisitet ikke blir godt mottatt av PCkomponenter. Derfor holder du deg unna golvtepper, klær av ull/fleece og annet som lager statisk elektrisistet. Ellers finnes det mange guider ute på nett. Bare ta et søk på f.eks google. Frakt fra amentio får du se før du betaler. Jeg bestillte nettopp en PC derifra (så og si like mye varer som den jeg satte opp for deg), og betalte 250kr i frakt. Endret 5. august 2008 av Kongklykken Lenke til kommentar
heimnes Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Okei. Takker for svar. Ja google er en nyttig ting, jeg klarer det nok hvis jeg vil det. Klarer jeg det ikke er det bare å rope om hjelp og. Da blir det vel ca den pcen du satte opp til meg nå snart =) Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Som sagt. Du burde bytte ut RAMen med et annet sett. 2x2 Gb er bedre enn 4x1 Gb. Det yter bedre og er mer oppgraderingsvennlig. Les her om bygging. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 2x2 Gb er bedre enn 4x1 Gb. Det yter bedre og er mer oppgraderingsvennlig. At det yter bedre er vel en ganske generell utalelse. "billige" 2GB-moduler har vanligvis høyere latens enn 1Gb-moduler. Men at det er mer oppgraderingsvennlig stemmer. Skal man ha 4GB minne eller mer må man ha 64bit operativsystem for å utnytte det fullt ut. 32Bit operativsystem håndterer maksimalt 4GB minne, og siden skjermkort og diverse skal ha sitt, sitter du igjen med "bare" 2.7-3.5Gb av alt over 4GB ved 32bit operativsystem. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ok. Er enig i at det var en ganske generell uttalelse. Men et sett med 2x2 til samme prisen (eller litt mer) som dine 4x1, vil være bedre. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Crucialbrikkene er iallefall veldig overklokkingsvennlig, om det er på planen. Ellers finner du likt spesifiserte 2x2Gb-brikker her, om det er foretrukket: Prisguide.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå