AstroChicken Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 DigiKam Fri 16bits raw-behandling for Linux. Windowsversjon er under utvikling. (sorry, må bare pushe det litt ) Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Er vel en del som bruker Capture NX fra nikon... Jepp, Capture NX må med, flott program. Blir det mulig å stemme på flere? Spesielt hvis man bruker mer dedikerte Raw konvertere, vil det ofte være behov for å bruke et annet program for videre redigering. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Jeg bruker Zoombrowser EX mer enn DPP til generell RAW convertering og kamera kommunikasjon. Til detaljert RAW behandling for å få utnytte all informasjonen i RAW filen bruker jeg RawTherapee 2.4. Andre brukbare forslag: Dynamic Photo HDR (som er mye mer enn et HDR program.) Helicon Focus (kombinerer multi focus eksponeringer til uendelig dybdeskarphet.) hugin - Panorama photo stitcher. Endret 6. august 2008 av arthon Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Blir det mulig å stemme på flere? Spesielt hvis man bruker mer dedikerte Raw konvertere, vil det ofte være behov for å bruke et annet program for videre redigering. Ja, jeg regner med det er en del som bruker flere programmer så det blir mulig. Takk for mange gode alternativ. Jeg tror faktisk vi har ennå en del igjen før vi får en skikkelig liste så jeg venter ennå litt med undersøkelsen. Når noen nevnte ordet Photostitch så kom jeg på både Canon Photostitch og Autostitch. Hvordan vil dere ha navnene ført opp? Eks: Photoshop Adobe Photoshop Photoshop (Adobe) Ønsker dere alfabetisk sortering eller en annen sortering? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Pixelmator, Nik Software, iPhoto Endret 6. august 2008 av Autoxave Lenke til kommentar
mamama Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvordan vil dere ha navnene ført opp? Eks:Photoshop Adobe Photoshop Photoshop (Adobe) Ønsker dere alfabetisk sortering eller en annen sortering? Gjerne Adobe Photoshop, for det er jo det det heter Kanskje også ta med (raw) i parantes om det har noen betydning for noen program? Jeg for eksempel redigerer kun i raw-greia til Photoshop og bruker bare "selve" photoshop til å lagre og resize og oppskarping. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Pixelmator, Nik Software, iPhoto Lagt til lista Gjerne Adobe Photoshop, for det er jo det det heter Produsenten heter Adobe, programmet heter Photoshop. For å formulere det på en annen måte: Hva vil dere ha av: Programnavn Produsent Programnavn Programnavn (Produsent) Jeg har tenkt å være konsekvent på det slik at det blir lett å finne sine programmer ved å se nedover den alfabetiske lista. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Programmets title-bar sier i hvert fall dette Lenke til kommentar
Fotomiraculix Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Foretrekker: Programnavn (Produsent). Alternativt: Programnavn, versjonsnr. (Produsent) Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Bruker DxO optics pro og Adobe Elements Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg brukte Aperture 1,5 tidligere, men gikk for en stund siden over til Lightroom. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg bruker Canon Zoombrowser, Adobe Photoshop CS2 og til tider Lightroom (1?) Har ikke testet 2'eren. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Det kan forøvrig sikkert være lurt å skille mellom Bible Lite og Bibble Pro - begge fra Bibble Labs. Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Capture NX 2 Color Efex Pro 3.0 Adobe Photoshop C3 Adobe Photoshop Lightroom 2 Harald Heim ContrastMaster v1.0 Imagenomic Portraiture Jeg liker best å bruke Capture NX 2. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 For å formulere det på en annen måte: Hva vil dere ha av:Programnavn Produsent Programnavn Programnavn (Produsent) Produsent Programnavn... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 xnview for batch rename / change timestamp og gjennomgang av nye bilder Lenke til kommentar
8086 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Picasa - versjon 2.9 Holder oversikt Gratisversjon. Bibble - siste versjon 4.10.1. Brukes til større batchkonverteringsjobber (RAW->JPG). Fordi jeg har en lovlig/betalt lisens til Linux, kjører jeg piratversjon på Windows med ganske god samvittighet. Photoshop - CS3 De få gangene mine venner blir utsatt for større touch-up jobber. Piratversjon. Endret 11. august 2008 av 8086 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå