Simen1 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg skal starte en oppdatert versjon av denne 2 år gamle undersøkelsen. Til det trenger jeg oversikt over de alternativene som bør være med. De fleste programmene på lista har kommet i nye utgaver, noen har muligens dukket under og nye har kommet til. Jeg starter med et forslag til alternativer her så kan dere føye til flere programmer før vi starter undersøkelsen. ACDSee Aperture Autostitch Bibble Canon Digital Photo Professional Canon Zoombrowser Capture NX Capture One Corel Draw DigiKam Dynamic Photo HDR Faststone Gimp Helicon Focus Hugin iPhoto Irfanview Lightroom Microsoft Photo Editor Nik Software Paint Paint Shop Pro Paint.NET Photomatix Photoshop Photoshop Elements Photostitch Photostudio 2000 Picasa Pixelmator Pixia Rawshooter RawTherapee Ulead? Annet _________ Siste versjon av programmet/programmene Eldre versjon av programmet/programmene _________ Beta/prøveperiode Gratis Kjøpt (inkludert fulgt med noe annet du har kjøpt) Piratkopiert Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Lightroom bør vel være med? Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Lightroom bør vel være med? De er med Lenke til kommentar
anonymmmmmm Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Er ikke Picasa også noe? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Takk, så langt Håper det strømmer på med flere forslag. Lenke til kommentar
grizley Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Bruker Canon DPP som fulgte med kameraene mine Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Bibble! Versjon 4.10.1 er ute nå (ikke 4.11, siden de har sagt at 4.10 er siste før 5, og de måtte ut med en update da D700 kom... ) Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Bruker Photoshop CS3 og Lightroom 2. Lenke til kommentar
Fotomiraculix Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ta med Phase One RAW workflow software (Capture One LE og Capture One 4) Det er vel også interessant hvilke versjoner som brukes, ikke bare fordelt på siste versjon og tidligere versjon. På noen programmer kommer det jo nye versjoner rett som det er. Dessuten kan man jo se tilbake om noen år og se hvilke versjoner som ble brukt i 2008. Det er jo noen som har funnet ut at den versjonen de har holder til deres bruk. Da synes jeg det kan være interessant å se hvilken versjoner det er. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Photoshop CS3. I all hovedsak Camera Raw. Bruker lite clone, burn og denslags "selektive" ting. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det var noe enkelt og greit som jeg brukte for mange år siden, tror det fulgte med en scanner, ser det eksisterer enda, det var fra Ulead. (Ulead Photo Explorer, finner jeg, men det het ikke det. Kunne visst lastes ned gratis.)..mulig Corel Draw kommer fra samme. RandiA Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Til mitt lille bruk har jeg til nå klart meg med Photostudio 2000 fra Arcsoft, fulgte med en scanner for snart mer enn noen år siden. Har også brukt litt Paint.Net når jeg trenger litt flere funksjoner men til min lille bruk er Photostudio 2000 perfekt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Bruker Photoshop CS3 og Lightroom 2. Photoshop CS3. I all hovedsak Camera Raw. Bruker lite clone, burn og denslags "selektive" ting. Disse er lagt til fra før. De nye forslagene er lagt til og jeg venter på ennå flere nye forslag Lenke til kommentar
Speik Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Slettet. Misforsto tråden. Endret 5. august 2008 av Speik Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Bruker Photoshop CS3 og Lightroom 2. Trodde vi bare skulle foreslå nå i første omgang (?), så skulle "undersøkelsen" komme etterpå.... RandiA Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ahh.. misforstod tråden også. Dumme meg leste ikke første innlegg. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Beklager, misforstod tråden .) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ahh.. misforstod tråden også. Dumme meg leste ikke første innlegg.Sikkert ikke så farlig.. .ser mange har "svart på" spørsmålet allerede, så jeg ble bare litt usikker...RandiA Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Er vel en del som bruker Capture NX fra nikon... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Er vel en del som bruker Capture NX fra nikon... Det går jo an å bruke bare Zoombrowser som følger med Canon kamera også, den kan gjøre det grøvste RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå