Upsaker Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Vært ute på en liten fototur i distriktet her og bare måtte ha bilde av disse. Exif er: Camera: Canon EOS 5D Exposure: 0.02 sec (1/50) Aperture: f/2.8 Focal Length: 16 mm ISO Speed: 500 Exposure Bias: -1/3 EV Flash: Flash did not fire Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Morsomt bilde, eneste kritikk jeg har er du kunne klippet bilde litt i bunn. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Veldig bra, Jørgen! Kan ikke komme med noe mer konsktruktivt.. Likte dette Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg har ikke noe å utsette på dette bildet. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 For en kreativitet i innleggene! Neida, takk for tilbakemeldingene Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hvilkent objektiv har du brukt ? synes det er litt fisheye effekt her ? Bilde ? veldig oppkvikkende og se på blir nesten glad hvis det er noe og utsette på fra min side så er det at jeg skulle se de geitene som ikke er i fokus mer bluret for og fremheve de tre i fokus,men da måtte du vel ha vært kjappere i avtrekkeren. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hvilkent objektiv har du brukt ? synes det er litt fisheye effekt her ? Er nok EF 16-35mm f/2.8L II han har brukt her. Lenke til kommentar
Earlskruf Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ok, et veldig godt "øyeblikk" Dvs. Bra tatt, men ikke veldig godt etterbehandla. Du ser i bakgrunnen at du har slike teksturer som ofte kommer etter du prøver å fylle mye på med fill-light, kontraster etc. Noe som ødelegger endel når du ser det upclose. Du ser også høylys som en rar tekstur i bakgrunnen som også gjør at det oppstår mer rot enn ønskelig i bilde. Det er helt klart de 3 karakterene i forgrunnen som gjør bildet så spesielt, jeg personlig ville ha brukt litt lensblur i bakgrunnen og littegrann rundt dem, samt litt burn and dodge + Mono bilde. Mye kritikk her, men når jeg ser bilder med så bra øyeblikk som dette, liker jeg ikke at bildet har elementer og ting i seg som ødelegger helhetsintrykket, og som er utrolig enkle å rette på. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Takk for kommentarene. Er 16-36 som Djupviken sier, på 5D. Kan nok stemme det du sier med etterbehandlingen, skal jobbe litt med den Forresten, hvilken versjon er best? http://foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bilde.cgi?id=392457 Endret 5. august 2008 av Jurgis Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Den til venstre var helrå :!: Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Fin DoF! Morsomt bilde. Synd med de gråe tingene i bakgrunnen. nr. 1 var best. Fargene er ganske viktige i dette bilde. Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Haha, helt herlig uttrykk på den til venstre. Vet ikke hva jeg skal si om det tekniske. Bildet er morsomt og gjør det det skal, å få folk til å smile. Lenke til kommentar
bondo Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Morsomt bilde, eneste kritikk jeg har er du kunne klippet bilde litt i bunn. ja, kjempearti bilde. Jeg digga det... For bedre symmetri i bildet skulle vel ikke tassen til venstre stått der, men slike øyeblikk kan man jo ikke kontrollere 100% Er forsåvidt litt enig i at det kunne være klippa i bunnen, men da hadde det blitt feil med vignetteringen. Er vignetteringen lagt til i etterkant, eller er den som følger av linsa? Er ikke helt enig med meg selv om det passer med så mye vignettering på dette bildet heller. men, alt i alt kjempearti Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Har lagt på litt vignettering i etterkant, men det er bare fordi den har blitt borte i croppinga. 16mm på 2.8 gir endel av det Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 må bare si at du har vert ekstremt heldig med hvordan dyrene oppførerseg/står. bra bilde Morsomt bilde, eneste kritikk jeg har er du kunne klippet bilde litt i bunn. ja, kjempearti bilde. Jeg digga det... For bedre symmetri i bildet skulle vel ikke tassen til venstre stått der, men slike øyeblikk kan man jo ikke kontrollere 100% Er forsåvidt litt enig i at det kunne være klippa i bunnen, men da hadde det blitt feil med vignetteringen. Er vignetteringen lagt til i etterkant, eller er den som følger av linsa? Er ikke helt enig med meg selv om det passer med så mye vignettering på dette bildet heller. men, alt i alt kjempearti "tassen til venstre" er jo noe av det beste med bildet.. man MÅ ikke ha symetri Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Takk, de ble ganske nysgjerrige og vennlige etter hvert faktisk. Har flere bilder på lur, men det kan nok hende jeg tar meg en tur tilbake en gang Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Flott bilde. Helt herlig uttrykk på den til venstre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå