fleric Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Har fått mye striper og små hakk og striper i parkettgulv. Type Kährs parkett, 15mm Eik. Står i specs at toppsjikttykkelsen er 4mm. Aldri vært lakket eller slipet tidligere. Stue og kjøkken som jeg ønsker fikset litt på er ca. 33kvm. Leiligheten tømmes helt før sliping. Noen som har tips til firmaer eller håndtverkere som er flinke på østlandsområdet ? Noen som har formening om pris på dette ? Endret 5. august 2008 av fleric Lenke til kommentar
byggmann Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 prøv å sjekk opp noen av disse! ta en kjapp ringerunde så får du prisen ganske fort. http://www.klepps-parkettsliperi.no/ http://www.adler.no/ så finder du også mange som kansje er nermere der du bor på feks gulesider. du kan også høre med snekkerfirma å da, de utfører ofte slike oppdrag de også. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg ringte ulike bedrifter i Bergen en tid tilbake angående det samme. Da tror jeg prisen lå på 250,-/m2 for ferdig gulv. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det kan være lurt å se en jobb som en sliper tidligere har utført for å se hvor bra det ble, har sett det bli gjort to ganger. Den ene gangen på skikkelig parkett som ga et bra resultat, og en gang på jukseparkett (noen mm på toppen med parkettstruktur), og det ble bølget. Tror kvaliteten har mye å si ettersom ulike staver i parketten har ulike egenskaper og slipes ulikt. Så vær klar over at resulatet muligens ikke blir så bra som ønsket. Lenke til kommentar
byggmann Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 ja det er da ikke så rart det da. får når du sier "jukeparkett" som kun har noen millimeter med trelag på, så er det sikkert 8,5 mm parketten du mener! å den går d ikke an å slipe! så er ikke så rart at det ikke ble bra resultat! må iallefall være 14mm parketten, den kan slipes ca 5-6 ganger! er det snakk om den tynne varianten så er det jo rimeligere å kjøpe seg ny enn å tenke på å slipe det! sliping kommer på ca 250 pr.m2 å ny 8,5mm parkett fra ca 130 kr å oppover. Lenke til kommentar
fleric Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Går utifra at det går greit å slipe 15mm parkett med 4mm toppsjikt...? Har fått tilbud på sliping og lakking til 225,- /kvm med 3 strøk lakk. De mente det var nok jeg ikke har unger eller dyr... Lenke til kommentar
byggmann Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 ja 15 mm kan du slipe uten problem ja! så det blir nåkk topp vil jeg tro!! å 3 strøk lakk holder bra det til vanlig bruk i lang tid! så det hørtes ut som ett godt tilbud det da! 225 pr m2 er bra pris det, får alternativet er jo å kjøpe ny parkett, å da må du fort opp i 300+ pr m2 for å få en bra kvalitet! men da må man jo legge gulvet å da! så du sparer jo deg både penger å arbeid!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå