Gå til innhold

Eizo 24" S2401WSE iforhold til g2400?

WildRover

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser komplett har denne Eizo-skjermen på tilbud til samme pris som man får Benq g2400 for.

Finner ikke noe særlig info om Eizoen. Noen som vet hvordan denne er?

Og hvilken som er best av de nevnte to?

Jeg spiller ikke veldig mye. Farger er viktig for meg mtp bilderedigering.

Men må ikke være dårlig på spill heller da jeg gjerne setter meg ned noen runder med BF2 osv.

Særlig interessert i tester ol.

Mvh Øyvind

Endret av WildRover
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Farger er viktig for meg mtp bilderedigering.

Da bør du IKKE kjøpe denne skjermen. Den har TN panel > dårlig billedkvalitet.

Råder deg heller til å vurdere EIZO S2431W

Den skjermen har S-PVA panel , som gir mye mer korrekte farger.

Den er forøvrig testet her

2495,- var jo ganske bra pris for en slik skjerm da....

Du får den faktisk til under halve prisen i forhold til S2431W.

Hvis du blar deg nedover på siden , ser du at den har fått gode tilbakemeldinger

Endret av johome
Lenke til kommentar

Hvis du blar deg nedover på siden , ser du at den har fått gode tilbakemeldinger

Ja ikke sant. Det er jo ganske fin pris på en Eizo-skjerm! Synd det ikke finnes tester(?).

Hvis ikke innsynsvinkelen er ræva og bildet og sortnivå er bra, ja da er denne skjermen veldig interessant synes jeg. Krever ikke veldig bra innsyn.

Konkrete erfaringer mottas med stor takk!=)

Lenke til kommentar

Ja ikke sant. Det er jo ganske fin pris på en Eizo-skjerm! Synd det ikke finnes tester(?).

Hvis ikke innsynsvinkelen er ræva og bildet og sortnivå er bra, ja da er denne skjermen veldig interessant synes jeg. Krever ikke veldig bra innsyn.

Har hatt denne Eizo skjermen noen uker nå og sortnivå er meget bra:) Veldig fornøyd:)

Lenke til kommentar

Har hatt denne Eizo skjermen noen uker nå og sortnivå er meget bra:) Veldig fornøyd:)

Hva med spill? Merker du noe etterslep? Hvordan synes du den fungerer på film?

Og virker fargene gode? Det vil si korrekte i forhold til virkelighet?

Nå begynner det å klø i lommeboka gitt..

Lenke til kommentar

Fungerer bra på alt syns jeg. Merker ikke til noe etterslep. Har sett den ved siden av g2400 og likte bildet mye bedre på Eizoen. Nå er jeg ingen ekspert på sjermer.. men syns fargene virker naturlige. Hvit er hvit. Har ikke sett sååå mye film på den men det jeg har sett har fungert bra. Får jo sett bluray filmer i full hd;)

Lenke til kommentar

Jeg falt i alle fall for fristelsen for en Eizo S2401WSE til 2495,-... Suveren pris for en 24-tommer fra en leverandør som vanligvis står for kvalitet. Skjermen blir levert på døra av Posten i kveld! :p

Skjermen skal brukes til en ny spill- og bildebehandlings-PC som jeg skal bygge nå i august. Er spent på kvaliteten, så det blir nok til at jeg tester skjermen på en eldre PC jeg har for å få et lite førsteinntrykk.

På jobb har jeg en BenQ G2400. Den er helt grei til kontorbruk, men jeg vet ikke om jeg ville hatt den hjemme.

Sinclair

Lenke til kommentar

Ja det er sant som det blir sagt her. At det er lurt å legge litt mer i det, selv om man ikke har lyst eller rå:-)

Så jeg venter en stund med kjøp for min del. Men veldig interessert i å høre mer om denne Eizoen! Sinclair: Kan du si noen ord her når du har testet litt?

Øyvind

Lenke til kommentar

Jeg venter på nytt skjermkort, så jeg har ikke fått testet så mye ennå. Men det er ingen tvil om at Eizo S2401W er mange mange hakk bedre enn BenQ G2400. BenQ-en jeg har på jobb er litt blass og kjedelig, og hvitt er litt gråaktig. Eizo-en hjemme har mer liv i bildet og hvitt er så godt som hvitt. Veldig fornøyd så langt!

Sinclair

Endret av Sinclair
Lenke til kommentar

Er helt enig i det Sincair skriver! Jeg benyttet meg av Komplett.no sitt tilbud og er veldig fornøyd med skjermen. Som mange andre på forumet var BenQ G2400W en skjerm som også var aktuell, men noe dårlige tester og forskjellige tilbakemeldinger gjorde at Eizo skjermen ble valgt i stedet. Det er derfor betryggende å lese sammenlikningen Sincalair skriver ettersom at jeg aldri fikk muligheten til å sammenlikne begge skjermene! :)

En bør likevel bruke litt tid på å kalibrere skjermen hvis en vil få mest ut av den. Jeg ble enda mer fornøyd etter å ha finjustert kontrast, lysstyrke, farger osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vurderer å kjøpe S2401W. Noen sa dog at selve skjermen havner veldig langt ut fra veggen siden foten er stor. På bildet under ser vi (til høyre) at skjermen blir hengende foran foten hvis man vil ha den ganske langt nede. Bildet hos nettbutikkene har kun denne foten.

S2401W

På min Sony 20", med en liknende fot, henger heldigvis skjermen rett over foten og kan justeres 100% vertikalt. Det funker greit, men selv da skulle jeg ønske at skjermen kunne stått enda nærmere veggen.

Er det mulig å få den foten til venstre på bildet? Følger den med i pakken? Noen som vet?

Endret av questra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...