Gå til innhold

Trenger nytt Agp Skjermkort

Anbefalte innlegg

Må bytte ut mitt gml.GF6800 Ultra AGP da dette er i ferd med å ta kvelden(Artifacts).Vil ha et som yter tilsvarende eller mer.Vurderer 7600GT , 7900GS (vanskelig å få tak i),X1950Pro,eller HD3850.Problemet er at mitt HK bare har Graphics Aperture Size max 256MB.Er det da noe vits i å gå for HD3850 med 512 MB minne? Vil jeg få utnyttet kortet eller vil jeg bare få 50 prosent ytelse??

Har AsusP4P800E HK, P4 3.0 E CPU med Zalman vifte, PQI 1024TM Dual Channel 400MHz(PC3200)CL 2-2-2-5,BenQ G2400W Monitor,PSU på 560W(husker ikke merke) Kjører XP Home Edition

NB! Gidder ikke oppgradere maskinen da jeg snart skal bygge meg en ny spillmaskin fra bunnen av.Må bare erstatte skjemkortet på den gamle.

HVA BØR JEG VELGE??

Takknemlig for alle innspill

Endret av Lasarus64
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se etter noe på bruktmarkedet om du vil gjøre det så billig som mulig. Ellers er Radeon 2600XT en ok oppgradering og yter litt bedre enn et 6800 Ultra generelt sett. (Mye bedre i spill som f.eks Oblivion). CPU er en begrensning også i forhold til hvor nye spill du kan kjøre på maskinen. (P4 3 GHz er ikke akkurat state of the art lenger, hehe). AGP aperture size begrenser ikke skjermkortet basert på hvor mye minne det har, så det er egentlig ikke en sak.

Edit: Hm, de tre billigste kortene i linken er visst PCIe og ikke AGP. (Prisguidefeil).

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Må bytte ut mitt gml.GF6800 Ultra AGP da dette er i ferd med å ta kvelden(Artifacts).Vil ha et som yter tilsvarende eller mer.Vurderer 7600GT , 7900GS (vanskelig å få tak i),X1950Pro,eller HD3850.Problemet er at mitt HK bare har Graphics Aperture Size max 256MB.Er det da noe vits i å gå for HD3850 med 512 MB minne? Vil jeg få utnyttet kortet eller vil jeg bare få 50 prosent ytelse??

Har AsusP4P800E HK, P4 3.0 E CPU med Zalman vifte, PQI 1024TM Dual Channel 400MHz(PC3200)CL 2-2-2-5,BenQ G2400W Monitor,PSU på 560W(husker ikke merke) Kjører XP Home Edition

NB! Gidder ikke oppgradere maskinen da jeg snart skal bygge meg en ny spillmaskin fra bunnen av.Må bare erstatte skjemkortet på den gamle.

HVA BØR JEG VELGE??

Takknemlig for alle innspill

Hei, jeg har ett AGP 7800GS kort du muligens kunne kjøpt (må bare klare å overtale bror min om at han ikke trenger det, siden han egentlig ikke bruker pcen lenger). Dette kortet ligger vel i ditt ønske området, mener det skal være kraftigere enn 6800Ultra, 6000poeng i 3dmark05, står i en pentium4 3-0GHz HT Northwood, 2 GB 400MHz PC3200RAM, XP Pro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...