Gå til innhold

pipende laptop

Anbefalte innlegg

har nettopp kjøpt brukt laptop, og har nå merket en meget irriterende egenskap den har. Den lager en lav, høyfrekvent pipelyd som konstant holder på. Har funnet ut at den ikke piper når den bruker cpuen. Med andre ord, når jeg spiller feks en divx er det en hakkete pipelyd, og hvis jeg prøver å zippe ned en stor fil, kutter lyden helt ut.

Det er første gangen jeg nå bruker denne pcen, men det er likevel rett før jeg kaster den ut av vinduet, så irriterende den lyden er. Noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en 60GB IBM harddisk?

Det har vært mye frem og tilbake om disse diskene, men faktum er at selv om de bråker, så "virker de etter hensikten" Noen sier de bråker mer hvis maskinen ikke ligger flatt, andre sier det har med temperatur å gjøre...

Hvis du kjører Dell Diagnostics, og ikke får feilmeldinger, vil Dell neppe bytte disken.

Det finnes en fil som visstnok skal hjelpe på Travelstar 60GH, ihvertfall ifølge DellTalk, men jeg vet ikke om det hjelper alle, hver gang:

ftp://ftp.euro.dell.com/ide/BR52437.exe

Lykke til!

Lenke til kommentar
Har du en 60GB IBM harddisk?

Det har vært mye frem og tilbake om disse diskene, men faktum er at selv om de bråker, så "virker de etter hensikten" Noen sier de bråker mer hvis maskinen ikke ligger flatt, andre sier det har med temperatur å gjøre...

Hvis du kjører Dell Diagnostics, og ikke får feilmeldinger, vil Dell neppe bytte disken.

Det finnes en fil som visstnok skal hjelpe på Travelstar 60GH, ihvertfall ifølge DellTalk, men jeg vet ikke om det hjelper alle, hver gang:

ftp://ftp.euro.dell.com/ide/BR52437.exe

Lykke til!

har den ibm 60gbyten ja..

Har fått bytta HDDen.. og det hjalp.

det piper riktignok, men ikke så mye som den gamle..

på den gamle pep det høyere enn nå, og av og til høyere enn da

den piper hele tida den gang.. har oppgradert firmware som dell har ijgen

men, en ting den skjulte partisjonen var ikke på denne nye hdden..

trodde det var mye nyttig og bios inne i denne partisjonen osv ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...