Gå til innhold

Støy på tv fra tuner.

Anbefalte innlegg

Jeg har en Panasonic 42 plasma tv. Når jeg ser på tv fra tuner så kommer den støy fra tuneren. Den kommer og går, men er veldig irriterende. Det virker som att det kommer ann på lyden fra sendingene om støyen er der eller ikke. Det er "suselyd" som er ganske intens. Jeg har prøvd med forskjellige tunere, scart og hdmi kabler. Men lyden forsvinner ikke.

Noen som har peil på hva dette kan være? Jeg trur det må være noe galt med tv. Så ser ut som att jeg må levere det på rep.

På forhånd takk.

Mvh

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Panasonic 42 plasma tv. Når jeg ser på tv fra tuner så kommer den støy fra tuneren. Den kommer og går, men er veldig irriterende. Det virker som att det kommer ann på lyden fra sendingene om støyen er der eller ikke. Det er "suselyd" som er ganske intens. Jeg har prøvd med forskjellige tunere, scart og hdmi kabler. Men lyden forsvinner ikke.

Noen som har peil på hva dette kan være? Jeg trur det må være noe galt med tv. Så ser ut som att jeg må levere det på rep.

På forhånd takk.

Mvh

Kristian

Bruker du galvanisk skille? Hvis ikke så prøv det...

Lenke til kommentar

Og det vil si..? :p

På forhånd takk.

Mvh

Kristian

Bruker du galvanisk skille? Hvis ikke så prøv det...

Lenke til kommentar

Det kan oppstå en jordings feil mellom antenne uttaket og flatskjermen. Derfor skal man bruke et galvanisk skille som er en liten plugg man setter mellom antennekabel og uttak. Pluggen kan du kjøpe på de fleste steder som selger tv-er. Hvis tv-en er koblet til en jordet stikkontakt så er dette meget viktig. Det oppstår en viss brannfare hvis man ikke bruker det...

Lenke til kommentar
Sikker på at det er fra tuneren det kommer, plasmatv lager nemlig en viss støy :).

Hvis det er snakk om en av årets modeller fra Panasonic så er det lite trolig at det er viftestøy. Den er ganske marginal på disse tv-ene. Enkelte Pioneer skjermer bråker ganske mye, men du skal skru lyden veldig lavt før du hører dette.

Hvordan blir lyden når du kjører dvd?

Lenke til kommentar

Er ikke viftestøy etter hva jeg tror..men jeg kan jo ta feil. Jeg hører ihvertfall en summing/dirring fra samtlige plasmaer vi har hatt i butikken, pioneer, philips, panasonic osv. Ikke det jeg vil kalle viftestøy. Dette jeg tenker trådstarter sliter med, da lyden varierer vs fargen på bildet som vises - for noen er dette en sykt irriterende lyd.

Lenke til kommentar

Det er en Panasonic 42PX70 Plasma tv. Når jeg kjører dvd er det også støy. Men ikke like mye som når jeg kjører fra tuneren. Når tven kun står på TV og det snør på skjermen kommer ingen støy. Men uansett hvilket inngangsvalg jeg velger så kommer det støy som kommer og går. Jeg er temelig sikker på att dette ikke har vært tidligere, men har begynt nå den siste mnd tenker jeg. Har også prøvd samme dvd spilleren og tuneren på samme tv bare i 37 tommer da kommer det ingen støy. Hva mener du med den pluggen? Er dette noe jeg setter mellom lnb kabelen og tuneren? Jeg har ikke veldig peiling på tv, men jeg tror det er et eller annet galt. Virker som det er noe som forstyrrer.

Kristian

Endret av ksigurdsli
Lenke til kommentar
Det er en Panasonic 42PX70 Plasma tv. Når jeg kjører dvd er det også støy. Men ikke like mye som når jeg kjører fra tuneren. Når tven kun står på TV og det snør på skjermen kommer ingen støy. Men uansett hvilket inngangsvalg jeg velger så kommer det støy som kommer og går. Jeg er temelig sikker på att dette ikke har vært tidligere, men har begynt nå den siste mnd tenker jeg. Har også prøvd samme dvd spilleren og tuneren på samme tv bare i 37 tommer da kommer det ingen støy. Hva mener du med den pluggen? Er dette noe jeg setter mellom lnb kabelen og tuneren? Jeg har ikke veldig peiling på tv, men jeg tror det er et eller annet galt. Virker som det er noe som forstyrrer.

Kristian

Det er ikke lett å komme med en fornuftig forklaring, men hvis dette har kommet i det siste så kan det ha skjedde noe galt med tv-en. Det er en del feil på PX70 serien til Panasonic og dette dukker opp etter et års bruk. Hvis det er en oveldning så kan dette skape sus. Siden dette oppstått den siste tiden så er det lite trolig at et galvanisk skille vil løse det. Da hadde heller ikke tv-en duret når du kjører dvd...

Galvanisk skille er en liten plugg som selger egentlig skal selge med tv-en. Den settes inn i antenne utgangen i veggen og kabelen kobles så i denne. Det er en liten sak som koster rundt 200 kroner så det er jo verd å sjekke om dette kan være noe av problemet.

Hvis det skulle vise seg å være viftestøy så kan det være en av viftene har slått seg litt vrang, eller har mye støv rundt seg. Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt kontakt med Panasonic og forklart problemet. Hvis du får et litt "løst" svar så ta kontakt igjen. Det er en del smuss på disse kunde sentrene!

Endret av Bava
Lenke til kommentar

Det er mer som Alastor beskriver. Det varierer fra kanal til kanal og bilde til bilde. Og er susing i både dvd, tuner og xbox. Til og med når alt står av og jeg prøver og sette på en av inngangene kommer det støy. Jeg prøvde og ta ut alle for så og sette inn kun tuner etter av tv hadde stått av en stund. Da kom det mindre støy. nesten ikke hørbart fra der jeg sitter. Men går jeg nærme hører jeg "støyen" variere etter bilde som forklart oppe. Bare ikke fullt så høyt. Så det hjalp faktisk litt. Hvor lenge det varer. Men da må jeg kun ha 1 inngang. :S

Lenke til kommentar

Kan det virkelig være så ekstrem støy fra panelet til tider? :o Men hvis det er panelet så skjønner jeg ikke hvorfor det ble mindre støy når jeg tok alle bortsett fra tven? Tven min står på dynamisk så jeg skal prøve og justere litt. Takker for hjelpen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...