ZoRaC Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Hei! Vurderer å starte som enkeltmannsforetak og selge datautstyr. Da må jeg jo kjøpe en PC til firmaet, osv men hvordan gjøres det? Kjøper jeg det inn til innkjøps-pris fra forhandleren min? Skal jeg betale MVA for produktet? Hva er "avskrivning"? Takker for svar Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 (endret) Hei! Vurderer å starte som enkeltmannsforetak og selge datautstyr. Da må jeg jo kjøpe en PC til firmaet, osv men hvordan gjøres det? Kjøper jeg det inn til innkjøps-pris fra forhandleren min? Skal jeg betale MVA for produktet? Hva er "avskrivning"? Takker for svar Du skal betale MVA ja, men poenget er vel at du får tilbake betalt MVA senere av skattevesenet.. Endret 29. januar 2013 av aurstad Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 Du skal betale MVA ja, men poenget er vel at du får tilbake betalt MVA senere av skattevesenet.. Hva heter du egentlig? Jeg er ifra steinkjer oxo Karl Kristian Aurstad her.. Så man får tilbake MVA på skatten året etter da? Se PM... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Når man får tilbake pengene vet jeg ikke, det får du spørre noen som har praktisk erfaring om.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå