QBab Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Hallo forumfolk! Dagens premiespørsmål er: Hva er forskjellen på en PC-xxxx og en PC2-xxxx brikke? Kake til den som finner det ut! Edit: Trykkleif og Sara stakk innom. Endret 5. august 2008 av QBab Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 PC-xxxx er betegnelse for DDR, PC2-xxxx er betegnelse for DDR2. Har sett de har brukt PC-xxxx på DDR2 på nettbutikker, men det er nok en liten feil. xxxx beskriver teoretisk båndbredde i MB/s. Har jeg rett? xD Lenke til kommentar
QBab Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Jeg tror du har rett. I går lurer jeg på om jeg faktisk så en DDR3 brikke med betegnelsen PC-xxxx. Edit: Joda, det er en del DDR3 brikker som går under PC-8500. Endret 6. august 2008 av QBab Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 PC-8500 er vel DDR2? og ikke DDR3? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Nytt spørsmål: Har tallet bak PC noe sammenheng med DDR versionen i det hele tatt? Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Etter det jeg har forstått, ja. PC-xxxx skal være DDRI PC2-xxxx skal være DDRII Men, når det er sagt er mange sløve med dette, og ofte skrives det bare PC-xxxx, selvom det er DDRII eller DDRIII. tallene bar (xxxx) er jo hastigheten, så DDR2 har vel en viss min/max. PC2-8500 er DDRII f.eks... Men nå er ikke jeg noen ekspert på dette områedet, så rett meg om jeg tar feil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Bare les tabellen under "Chips and modules" og se under "Module name": DDR DDR2 DDR3 Lenke til kommentar
QBab Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Bare les tabellen under "Chips and modules" og se under "Module name": DDR DDR2 DDR3 Der har vi det endelige svaret, takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå