Hokkorm Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hei, ny på forumet her:) Jeg har slitt med en ting utrolig lenge nå, tror jeg så og si har prøvd alt! Kjøpte meg ny pc i vinter, skjermkortet jeg valgte var et XFX Fatality Geforce 8800 GTS. Hørte mye bra om dette, så det ble mitt valg. Skulle teste skjermkortet i et spill og så jeg fyrte opp Crysis. Etter å ha spillt en halv time fikk jeg svart skjerm og beskjed om at skjermkort driveren hadde klikka. Vet at det er veldig mange med samme problemet, av tidigere erfaringer tenkte jeg at kortet ble varmt. restarta og prøvde igjen, tok en alt+tab og sjekka tempen. ikke noe særlig varmt , men vifta var bare på 60% og det er den UANSETT hva jeg gjør. Klarer ikke kortet å regulere hastigheten selv? Nå må jeg gå innpå nvidia kontrollpanel og stille hastigheten på 100% hver eneste gang! Noe som har samme problem som meg? eller en løsning på problemet? Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Anbefaler deg å hente ned RivaTuner, GPU'er tar ikke lang tid å kjøle seg ned når du er på skrivebordet og titter, mine dropper raskt 10 til 15 grader når den går ned på tomgang. Men med RivaTuner får du litt loggføring på tempen og kan sjekke, den lister også viftehastigheten den hadde og tidspunktet. Om det er ett temp problem så kan RivaTuner programmeres med viftehastigheter for temper og da er det bare å spille i vei mens RivaTuner tar seg av tempen din. RivaTuner finner du hos www.guru3d.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå