Vikebu Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) En ting er lite kjekt,det går ikke an å bruke mobilt bredbånd fra Telenor eller Netcom på xandros os, eller er det feil? Finnes det løsninger? Endret 5. august 2008 av Vikebu Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Se om du finner noe info her i denne tråden og linken som trådstarter linker til. Lenke til kommentar
Farscape2005 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Kjører Telenor mobilt bredbånd på min EEE 900 med standard Xandros. Har konfigurert til å kunne bruke et Nokia 3G modem (6120 Classic), var enkelt å konfigurere i ¨Network Configuration¨, ved å opprette ny ¨dial up¨ entry. Bruker også Telenor mobil sitt svarte USB modem, Option Icon 7.2. Siden dette i utgangspunktet dukker opp som et USB memory stick, så er det noen som har laget et ¨USB.modeswitch¨ program som setter modemet i modemstilling. Husker ikke alle detaljer rundt oppsettet, var litt knotete første gangen, men nå har jeg en entry i ¨Network Connections¨ som jeg har kalt Mobile Network, når jeg starter denne og har plugget inn ICON modemet, så spør EEE etter pinkode, registrerer modemet hos Telenor, venter litt,¨ringer opp¨ og etablerer dataforbindelsen. Endret 5. august 2008 av Farscape2005 Lenke til kommentar
Vikebu Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Hei! Min eeepc er nå oppegående på Telenor og Netcom sine mobile bredbånd Så saken er biff Men ellers er det umulig å få Installert Ubuntu på min bærbar Acer Apire 1350. hva problemet er finner jeg ikke ut.Ved hjelp av ekstern dvd spiller går det fint med EEEPC, men umulig på acer.Etter boot med cd plate blir skjermen oppfyllt med tekst, intet os.Er det pcen som er et sarv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå