Santar Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Heisann. Jeg lurte på ytelsesforskjellene på Delt videominne og dedikert videominne egentlig er? Har det mye å si for ytelse på spill og lignende? Endret 5. august 2008 av Silvor Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Delt minne bruker maskinens minne (RAM). Dedikert har eget RAM på skjermkortet I utgangspunktet er det ikke så stor forkjell, men som regel er "skjermkorta" med dedikert minne integrert på hovedkortet. Og ikke noe særlig til spilling Endret 5. august 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Santar Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Ahh, ja jeg tenkte meg at det var noe i den duren. Takker for raskt svar. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Jeg kikket nemmelig på den her http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent Men det står ikke listet noe dedikert videominne på den så da anntar jeg den ikek duger stort til spilling. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Elkjip PC. Har en eldre en selv med skjermkort, ett ATi X200, dette kortet kommer med 64 eller var det 128Mb med dedikert minne som kortet selv hadde med seg. Men i BIOS så kunne du gi det litt fra system minnet for å spe på med om ønskelig. Dette måtte jeg gjøre for å få liv i Operation Flashpoint (Med en del addons spiser det minne). Uansett, er ikke bare video minne du skal se på, lønner seg helst å sjekke GPU brikken og se hva den har klart i visse tester også videre. Som oftest har gode brikker eget minne også med mulighet til å "spe på" litt ekstra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå