Gjest medlem-82119 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Venter på at htc touch pro skal dukke opp, og i mellomtiden har jeg surfet litt etter programmer. Fant selvsagt windows mobile hjemmesiden: http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-...et/default.mspx men har sett mer på denne siden: http://www.freewarepocketpc.net/ Det jeg legger merke til er at mange av programmene må innstalleres direkte fra nettsiden, dvs det er ikke mulig å laste dem ned og innstallere dem offline. Jeg synes det hadde vært greit å ha favorittene på pcen, slik at hvis man skulle legge dem inn på ny ville sluppet å gå inn på hver enkelt side og laste alt ned enda en gang. Uansett, jeg lurer på hva som er "det beste" (dvs er stabilt og tar mange format og ser ok ut) av ulike gratisprogram? Er spesielt interressert i mediaplayere, streaming av radio og tv kanaler, filbehandlere, trådløse nettverksprogram (oppsett og oversikt), spill, systeminfo, antivirus, brannmurer, today skjermbilder, klokker, kalkulatorer og convertere, fillesere (excel, word, powerpoint, pdf, standard musikk og filmformat), osv osv. Hadde vært moro om man kunne fått til et system hvor man kunne samle slike ting, dvs linket til godbitene via et underforum på amobil. Jeg har også tenkt på følgende: I gamle dager brukte man jo pcer som hadde vesentlig dårligere spesifikasjoner enn dagens ppc`er. Husker ennå min første råskinn av en 66Mhz/8 Mb pc... Siden man også kjører windows på ppcene så burde det vel ikke vært noe problem å kjøre de gode gamle spillene på ppc`en, tenker da på de gamle fps spillene som doom, heretic og lignende, strategispill som warcraft, starcraft, c&c, osv. Ser også for meg at man kunne brukt tv ut kontakten og spillt på en tv eller dataskjerm. Hadde det også vært en ide med å kunne koble til et bluetooth tastatur og mus sett, for lettere kunne redigert dokumenter eller spillt på en dataskjerm??? Finnes noen slike muligheter? Lenke til kommentar
magnushegge Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Det hørtes ut som en god ide å legge inn gamle spill. Har sett et par gamle windows spill porta til WM, men husker ikke hvor. Jeg vet at man får kobla til bluetooth tastatur til Symbian mobiler, men aner ikke om WM.. Si ifra hva du finner da. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Har hatt symbian telefon før, og vet at man kunne koble bluetooth tastatur til den ja. Har samlet noen linker til meg selv: Batti Http://code.google.com/p/batti/ Batterystatus Http://www.chi-tai.info/cs_batterystatus_x...o_wm5_im_cs.htm MSS Converter Http://micromeg.free.fr/english/progs.html#MSSConverter Pocketmusic Http://www.pocketmind.com/pocketmusic.htm Realms http://www.realmsgame.com/download.php?pla...ketpc&cab=1 Skype Http://www.skype.com/intl/en/download/skype/windowsmobile/ Total commander Http://www.ghisler.com/ce.htm WiFiFoFu Http://www.aspecto-software.com/rw/applica...ofum/index.html XnView pocket Http://www.xnviewpocket.org/home_uk.php Det som irriterte meg med symbian, var at programutviklerne ikke hadde tatt hensyn til at mobiltelefonene hadde ulik skjermstørrelse og ulik stasjonsinndeling. På windows mobile må man ta hensyn til hvilken prosessor man har, og om man har VGA skjerm. Hadde vært gøy om man en gang i en fjern fremtid klarte å lage et universelt system slik at man kunne innstallere alle programmer til alle enheter men det er visst ufattelig vanskelig å få til. Venter bare på at programmene skal begynne å skille mellom FARGEN på enheten, er vel det eneste som er igjen å skille på når man lage programmer. Må allerede velge mellom OS, prosessor, skjermstørrelse, oppløsning, stasjonstilgjengelighet, samt alle de resterende ytelsessakene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå