analkløe Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Regner med at det ikke er så vanlig at folk begynner å snakke på språk de aldri har lært seg, ved å høre på Children of Bodom heller Si ikke det sataana perkele, ihana vittu hiukset, hieno hiiren COB er finsk og jeg kan ikke finsk...trylletrylle Noe eksempel på at vanlige folk begynner å snakke tungetale på jesus messer? Med vanlige folk tenker jeg da ikke på religiøse... Er det blitt utført tester på dette? Eventuelt puttet mange folk fra forskjelling steder i verden i samme rom som en tungetaler og sjekket om de har klart komme frem til den samme betydningen? Ut i fra bibelen er dette en forutsettning for at det i hele tatt kan kalles "tungetale" 7 Forskrekket og forundret spurte de: «Er de ikke galileere, alle disse som taler? 8 Hvordan kan da hver enkelt av oss høre sitt eget morsmål? Når det gjelder at han var frimurer, så hva så? Er frimurerer onde?Uansett så er vel hverken KKK eller frimureri noe dagens pinsevenner er kjent for. Onde? Vet du ikke hva frimureri er eller driver du gjøn med meg? Selvfølgelig er ikke dagens pinsevenner kjent med eller for dette. -Det er jo en del av poenget Men du stiller deg helt ukritisk til at frimurere lager "vestlige" religioner og dyrker en annen "lære" enn den de selv lærer bort? Det ringer ingen bjelle Endret 6. august 2008 av analkløe Lenke til kommentar
contrary Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 De fleste burde ikke ha store problemer med å improvisere fram noe som ligner på et fremmed tungemål, hellig ånd eller ikke. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 (endret) De fleste burde ikke ha store problemer med å improvisere fram noe som ligner på et fremmed tungemål, hellig ånd eller ikke. Riktig Kort sagt er det vell bare å fylle munnen med kokende grøt å synge den svenske nasjonalsangen Men til dere som tror på dette... Har det noen gang blitt påvist tungetale? Da tenker jeg på den bibelske betydningen at de som hører det ikke hører bare babbel, men sitt eget språk. Endret 9. august 2008 av analkløe Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Men til dere som tror på dette...Har det noen gang blitt påvist tungetale? Da tenker jeg på den bibelske betydningen at de som hører det ikke hører bare babbel, men sitt eget språk. Dette har nok skjedd en rekke ganger, men tror ikke det ville overbevist deg om du så hadde hørt en amazonas-indianer bryte ut i lovsang på flytende norsk. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Men til dere som tror på dette...Har det noen gang blitt påvist tungetale? Da tenker jeg på den bibelske betydningen at de som hører det ikke hører bare babbel, men sitt eget språk. Dette har nok skjedd en rekke ganger, men tror ikke det ville overbevist deg om du så hadde hørt en amazonas-indianer bryte ut i lovsang på flytende norsk. "Dette har nok skjedd en rekke gange"??? At amazonas-indianer bryte ut i lovsang på flytende norsk er i utgangspunktet ikke så utrolig, da de har blitt mobbet, trakkasert og tvangsforet med bibelen av kristne misjonærere (bla. fra norge) i en årrekke. Dersom en amazonas-indianer skulle brake løs med tungetale forutsetter det at en norske hører norsk, same hører samisk, kineser hører kinesisk, og en finne hører finsk. La meg spesifisere spørsmålet litt bedre: Kan du vise til en dokumentasjon av tingetale i form at opptakk, link eller vitenskaplige påvisninger? Dersom det var tilfelle burde det være en smal sak å få det påvist Eller sier bibelen noe om en gråsone innen tungetale Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Glossolalia#S...ic_perspectives Er ikke noen vitenskapelige forsøk som har funnet ut noe konkret, ifølge wikipedia. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Glossolalia#S...ic_perspectives Er ikke noen vitenskapelige forsøk som har funnet ut noe konkret, ifølge wikipedia. Kom ikke akuratt som en bombe. Hvordan kan noe som "forekommer regelmessig" over hele verden ikke påvises dersom det ikke er jusk og fanteri? Endret 9. august 2008 av analkløe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå