Gå til innhold

Mest for pengene , M570+ eller JHL90+?

bo00

Anbefalte innlegg

JHL90+:

- 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

- INTEL CORE 2 DUO T9400 2.53GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W

- 500GB SATA 5400RPM 2.5"

- G.SKILL 4GB DDR2 SO-Dimm 800MHz CL5 (2x2GB)

- Standard DVD-brenner (SuperMulti)

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

- 6-cellers batteri, 4800mAh

- GeForce 9600 GT 512 MB DDR3

Kr 10503 Kr

M570+:

- 17" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

- Intel Core 2 Duo T9400 2.53GHZ FSB1066 6MB cache 35W

- 320GB SATA 5400RPM 2,5"

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- NVIDIA® GeForce® 8800M GTX 512MB DDR3 skjermkort

- Standard DVD-brenner (Super Multi)

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

Kr 15 426 Kr

Pcen skal brukes til skole ting, og gaming, mest CSS.

Spm 1: Hvordan er byggekvaliteten på M570+ iforhold til JHL90+?

Spm 2: Varme og støy, noen erfaringer, skal jo ha denne til til skola, så vill ikke ha en pc som bråker for mye.

Spm 3: Hva er mest pengene her?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med PCene og kan derfor ikke kommentere byggekvaliteten men jeg må bare skyte litt inn her:

- Skole; gidder du seriøst å ta med en 17" på skolen hver dag og vet du hvor stor plass av pulten det tar? Jeg tror også at den største med mest varmeutvikling bråker mest, iallefall det som er min erfaring...

- Gaming: siden du skal spille mest CSS trenger du ikke et monster og jeg tror at JHL90+ er mer enn heftig nok :)!

- Mest for pengene? I mine øyne er JHL90+ uten tvil den som gir mest for pengene, selv om jeg ville valgt en annen konfigurasjon men det er nok siden jeg ville brukt den litt annerledes og er litt sparsom på penger :p...

EDIT: Hvis du ikke bruker 64-bit operativsystem får du ikke utnyttet 4GB og da vill jeg heller gått for 2GB ram.

Og om du skal ha 4GB så gå for den rimelige versjonen ikke G.SKILL, er ikke verdt 200kr for ikke merkbar ytelses økning...

Endret av Deem
Lenke til kommentar

Vell, de pc borden vi har på skola er mer en store nok til å ha en 17" på. Men har hørt at M570+ ikke bråker så mye når jeg bare surfer på inet, og word osv.

Og me god viftestyring blir den ganske stile?

Lenke til kommentar

Enig med deem.

Men om du er ute etter de råeste komponentene du kan få på en laptop er nok 17"eren den du bør velge. :)

EDIT:

17"eren støyer nok sin del ja. Iallefall om du sitter på en stille plass. Et skjermkort i den klassen utvikler en god del varme, så viftene vil gå jevnt og trutt.

15"eren støyer også litt, men vil nok være stillere enn den andre. Til CS:S holder 15" lenge.

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

17" har desidert best hardware, og vil "vare lengst" sånn sett. Men til skolebruk vil en 15" være mest praktisk. Jeg for min del hadde valgt 15" om bare CS var planen. :)

Om du tenker å spille mye andre spill, og som samtidig krever sitt, velger du 17"eren..

Lenke til kommentar

M570+ er en skikkelig kvalitetsmaskin. Den er robust og godt bygget. Kjøleløsningen er noe av det mest velfungerende på en laptop. Den bråker heller ikke noe veldig. Etter siste bios oppdatering ble den enda noe roligere. Skjermene på 1680x1050 og 1900x1200 punkter er faktisk veldig gode, og den går faktisk greit å dra med seg på skolen!

Det er faktisk en dritbra pc!

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar

Takker bowardsen. Hadde egentli bestemt meg for M570+ :p , men så leste jeg at den bråkte noe fælt, så den egnet seg ikke til skola

Så du bruker å ta den me på skola osv, å den bråker ikke så fælt som alle ska ha d til?

Endret av dijum
Lenke til kommentar

Har aldri sagt at den bråker, men min erfaring generelt med 17" er at de bråker mer en 15"ere :)...

Det aller største ankepunktet mitt er at en 17" er tyngre og mer klumpete og man blir litt lei av å drasse den med på skolen hver dag... Det ble iallefall jeg av en 15" og jeg skal gå til innkjøp av netbook :p... (Mye mulig at det bare er meg som er utrolig lat :D)

Endret av Deem
Lenke til kommentar

Har ikke oppdatert bios. Vifta går svært mye på medium-low ved lett aktivitet og høy ved spilling. Medium og low er akseptabelt ift støy mener jeg, men high er litt mye. Eneste irriterende er viftestyringa som svinger mye opp og ned spesielt etter oppstart av maskina, blir bedre etter noen minutter på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...