Gjest Forvirret.... Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Vel, problemet mitt, og grunnen til at jeg søker "hjelp" og råd er vel det at jeg ikke vet hvordan jeg skal gjøre dette... Har vært sammen med kjæresten min i 4-5 måneder nå. Jeg har så og si bodd hos han hver dag siden vi traff hverandre og akkurat det går kjempe bra. Vi deler på mat utgifter, vasking osv. Sammen fungerer vi også kjempe bra. Han er i slutten av 20 årne og jeg i begynnelsen av 20 årene. Nå har vi snakket om å flytte sammen, finne ett nytt sted og "starte" ett liv sammen, men det er mange ting som får meg til å si "stopp" til meg selv. Han kommer fra andre siden av landet, så familie og sånn har jeg ikke truffet, men heller ikke noen av vennene hans som bor her i byen. Vet at han har en god venninne han har snakket en del om, men vet ikke noe mer om henne enn det han har sagt. Har vært i en del dårlige forhold tidligere, så jeg er ekstremt paranoid og redd for at han også skal være utro. Jeg har tatt det opp med han at jeg er slik og han har full forståelse for dette. Jeg vet at jeg framstiller meg selv, og mest sannsynlig er verdens dårligst kjæreste for å ha gjort det jeg skal fortelle nå, men jeg er paranoid. Jeg leste meld hans på mobilen og facebook. Han har aldri sagt til noen av de han holder kontakt med at han har dame, når de spør hvordan det går, han har også fått meld om venninner kan sove over her en dag eller to.... Slike ting som dette plager meg enormt. Virker ikke som han vil vise at jeg er kjæresten hans. Han hadde også noen bilder av en jente (amatør bilder) på pc'en han hadde sett på. Bikini bilder av en eller annen blond jente.... Har liksom så mye jeg har tenkt på og har lyst å få med, så blir litt dårlig formulering her folkens... Poenget i det hele er vel det at; Det er mange "små ting" jeg syntest er litt rart, som liksom mangler. Han viser liksom ikke på noe som helst måte at vi er sammen, og hvis han vil bli samboer med meg burde vel det være på sin plass?! Han aviste til og med facbook (dette vet jeg er litt smålig at jeg henger meg opp i) request om at han er sammen med meg tingen. For meg virker det nesten som han ville holde mulighetene oppe for ett sidesprang, gjerne en annen jente... Dette med å finne ny leilighet virker det som bare jeg brenner for, han har egentlig bare nevnt det når jeg har tatt det opp først, og det sårer litt, fordi jeg ser en framtid i forholdet vårt. Vet egentlig ikke helt hva jeg spør dere om, men er vel egentlig bare råd og tips. Om det er noen som er eller har vært i samme situasjon som meg. Føler jeg blir "ignorert offentlig" men hjemme er jeg bra nok..... Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg mener det er på sin plass at vennene hans får vite om deg! Har du fortalt han at du har lyst og treffe vennene hans? Kanskje han tenker på en annen måte enn deg, og tror at du har lyst til og vente litt med dette. Sett deg ned og snakk åpent om forholdet. Fortell hva du føler, slik du skriver i posten over. Og la han fortelle sine tanker og meninger. Å flytte sammen når ting er slik som de er, kan kanskje by på problemer. Hvis du virkelig tror dere har en fremtid, ville jeg tatt problemet seriøst og tatt det opp snarest mulig. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest aneves Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hei, skjønner at dette er plagsomt for deg. Det kan virke som han til dels ønsker å skjule forholdet deres, noe som du selv sier. Du nevner selv et par litt dramatiske årsaker, som forhåpentligvis ikke stemmer. For å sette meg i hans posisjon, kan det være at han ønsker å skåne en tidligere veninne for at han (allerede) er i et nytt forhold, eller at han er litt varsom for reaksjoner på den lille aldersforskjellen mellom dere to. Begge disse mulighetene er uansett bare bagatelle, men definitivt verdt å ordne opp i. Eneste fornuftige vil være å ta dette opp med han, ved en passende anledning face to face. Vil tro og håper det bare er bagateller og ting vil ordne seg for dere. Lykke til uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå