bræibånn Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Ønsker at brukerne i mitt nettverk ikke skal kunne skifte skrivebordsbakgrunn. Hvordan kan jeg gjøre det? Kjøre Windows 2000 nettverk. Takker for alle svar Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Bare skrivebordsbakgrunn eller vil du at alle skal bruke samme profil ved pålogging? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Da må du sette opp Active Directory med Windows 2000 Server eller Windows .NET (rc2 gratis test versjon finner du på www.microsoft.com) og sette opp restriksjoner i Group Policy... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Du kan gå inn på brukerprofilen og forandre NTUSER.DAT til NTUSER.MAN, og sette rettighetene slik at bare Admin. kan modifisere dette... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Du kan gå inn på brukerprofilen og forandre NTUSER.DAT til NTUSER.MAN, og sette rettighetene slik at bare Admin. kan modifisere dette... Ja men da får man mandatory profile.. Hvis det er bare skrivebordsbakgrunnen han vil at folk ikke skal kunne forandre er det vel litt mere komplisert? Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Som sagt tidligere, du må inn å forandre instillinger i Group Policy. Så vidt jeg kan huske så kan du gjøre dette i Windows 2000 også. Prøv og skriv gpedit.msc i kjør menyen. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Ja men da får man mandatory profile.. Hvis det er bare skrivebordsbakgrunnen han vil at folk ikke skal kunne forandre er det vel litt mere komplisert? Det har du selvfølgelig helt rett i Jeg tok litt hardt i tydeligvis... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå