IceDale Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Så akkurat et innslag på NRK2 (tirsdag 05.08.2008) om mangelen av studentboliger. Denne omhandlet landet generelt, men var illustrert med to jenter som skulle begynne i Oslo. De var villige til å legge 12000 pr mnd (6000 pr pers med andre ord). Fikk ikke med meg størrelsen men regner med at det var 2/3 roms. For dette beløpet leier vi et hus 30 minutters togtur fra Oslo (+15 min å gå til toget, 5 hvis du sykler) på Ås. Jeg skjønner at man vil bo i byen man studerer, og at dette er en del av det å studere (studerer jo på Ås, og vil ikke bo i Oslo.) Men når summen blir så drøy kan man vel samskipnaden opplyse om at man faktisk ikke MÅ bo i gangavstand til sentrum og eller Blindern. Er jeg villig til å bo litt ruralt i nærheten av Ås kunne jeg kjøpt en billig bil, betalt husleie og hatt penger til overs for 6000 i mnd. Jeg regner med at dette er tilfellet i andre universitetsbyer også. Tror disse jenten var førsteårsstudenter, og dermed er litt ferske, og at neste år kommer nok økonomien til å være litt bedre når de finner seg et kollektiv. Men synes synd på dem det kommende året når det bruker nesten hele stipendet pr. mnd på å bo. (Vet ikke om det er rett plasseringen av tråden, men det faller mellom utdanning/økonomi, og utdanning hadde ingen passende topics) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Vel er uheldigvis mange som tror at de eneste stedene man kan bo er midt i sentrum. Personlig ville jeg aldri likt og bodd i en by, jeg syns det er trangt og upersonlig på en måte. Masse kjedelige grå bygninger overalt som er nedtagget. Men kanskje de skjønner at de kan bo i utkanten senere for 6000 i måneden er mye penger bare for og ha et sted og sove. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå