Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Rådyre studentboliger, hva med å se utenfor byen?

IceDale

Anbefalte innlegg

Så akkurat et innslag på NRK2 (tirsdag 05.08.2008) om mangelen av studentboliger. Denne omhandlet landet generelt, men var illustrert med to jenter som skulle begynne i Oslo. De var villige til å legge 12000 pr mnd (6000 pr pers med andre ord). Fikk ikke med meg størrelsen men regner med at det var 2/3 roms. For dette beløpet leier vi et hus 30 minutters togtur fra Oslo (+15 min å gå til toget, 5 hvis du sykler) på Ås.

Jeg skjønner at man vil bo i byen man studerer, og at dette er en del av det å studere (studerer jo på Ås, og vil ikke bo i Oslo.)

Men når summen blir så drøy kan man vel samskipnaden opplyse om at man faktisk ikke MÅ bo i gangavstand til sentrum og eller Blindern.

Er jeg villig til å bo litt ruralt i nærheten av Ås kunne jeg kjøpt en billig bil, betalt husleie og hatt penger til overs for 6000 i mnd.

Jeg regner med at dette er tilfellet i andre universitetsbyer også.

Tror disse jenten var førsteårsstudenter, og dermed er litt ferske, og at neste år kommer nok økonomien til å være litt bedre når de finner seg et kollektiv. Men synes synd på dem det kommende året når det bruker nesten hele stipendet pr. mnd på å bo.

(Vet ikke om det er rett plasseringen av tråden, men det faller mellom utdanning/økonomi, og utdanning hadde ingen passende topics)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vel er uheldigvis mange som tror at de eneste stedene man kan bo er midt i sentrum.

Personlig ville jeg aldri likt og bodd i en by, jeg syns det er trangt og upersonlig på en måte. Masse kjedelige grå bygninger overalt som er nedtagget.

Men kanskje de skjønner at de kan bo i utkanten senere for 6000 i måneden er mye penger bare for og ha et sted og sove.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...