Co[]V[]bster Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Hei, i løpet av dagen skal jeg bestille en 200GB 8MB cache HDD.. Men jeg er i sterk tvil på om jeg skal velge Maxtor eller Western Digital.. Jeg har en 80GB WDC 2MB cache HDD fra før av som jeg er storfornøyd med, men jeg har aldrig testet Maxtor.. Noen erfaringer? Takker for alle svar.. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Fant en omtale for WD's 200GB'er med 8 MB cache her. Omtale av maxtor finner du her. Er det versjonene med 8mb cache du satser på? Personlig ville jeg iallefall satset på disse pga bedre garanti (gjelder kun WD; 3år). Ville nok gått for Western Digital disken selv, men det er min subjektive mening på grunnlag av tester ol jeg har lest på nettet. -Noe det etterhvert har blitt mange av. Sjekk også storagereview. Selv har jeg 4 80GB JB disker i raid 0/1. To til og en 8 ports IDE raid controller fra 3Ware som støtter raid 5 nå og jeg har en brukbar server å lagre ting på. 8) Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Tja, det evige spørsmålet.. Har funnet ut at den største forskjell på nye disker er støy og varmeutvikling. Så det går vel egentlig mer på pris. Med mindre disken høres ut som en støvsuger da, kan være litt slitsomt! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 IBM Deskstar 180GXP 180GB 8MB cache, Western Digital Caviar WD2000 JB, Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB. Nå har eg plassert 3 store disker slik de er anngående støy, ibm'en er og den raskeste av de 3. Hentet infoen her: http://www.storagereview.com/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Hadde valgt WD 200GB JB 3 års garanti. WD er kjent for slite sterke HD som tåler mye. Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg hadde tatt WD, har både WD og Maxtor disker og jeg er mest fornøgd med WD. Men aller mest liker jeg Seagate Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Hadde valgt WD 200GB JB 3 års garanti. WD er kjent for slite sterke HD som tåler mye. Eg tror eg ville valgt ibm'en, bare for å testet den ut og at den er raskest. Men de 3 har alle 3 års garanti om eg ikke husker feil, er litt usikker på maxtor'en anngående garantien? De er alle bra disker. Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 ps data har WD disken til en mye lavere pris en komplett.. Men er det noen her som har erfaring med PS Data? Bra levering? Kan de måle seg med selveste Komplett.no? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 V[]bster"]ps data har WD disken til en mye lavere pris en komplett.. Men er det noen her som har erfaring med PS Data? Bra levering? Kan de måle seg med selveste Komplett.no? Psdata er meget god webshop og har meget bra levering etter det jeg har erfart med dem. Hvis du vil lese fler erfaringer som folk har gjort seg med ps-data så kan du se her Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 Takk for alle svar.. Dette ble resultatet: Jeg bestillte en Maxtor 200 GB (8MB chache) fra www.komplett.no Det var av prismessige grunner at jeg valgte Maxtor'n.. Men jeg gleder meg så det klør i fingra til å sette den inn i maskina =) (forresten, det går vel å kjøre en ATA/133 disk på ett hovedkort har som ATA/100? om det hjelper er så er det ett ASUS P4T-E Hovedkort..)(Men jeg skal anskaffe ett IDE kontroller kort med ATA/133 i nærmeste fremtid..) Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Med mindre du faktisk trenger flere porter er det ingen grunn å oppgradere fra ata 100 til ata 133 kontroller. Diskene i dag klarer jo ikke å fylle opp ata 100 kontrolleren en gang! Det fortsatt slik at diskene er flaskehalsen, ikke kabler/kontroller. Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 Så disken vil fungere på mitt hovedkort alltså? (ja, jeg trenger en kontroller fordi jeg skal ha flere disker/dvd brenner i fremtiden..) Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Bare et lite tips: Det er ikke vits å betale mer for en 133 kontroller kontra en 100 kontroller. Dagens HDD'er greier ikke mer enn max ~60 MB/s burst på en god dag i fritt fall og medvind uansett. Ikke bli for revet med av hypen om nye interfacer som er så mye raskere, det er nå mitt råd. Serial ATA har derimot en mer lovende teknologi, men denne er fortsatt litt umoden, og vil komme sterkere i fremtiden. Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Ville bare si at jeg fikk HDD'n i dag, og jeg er stor fornøyd! Den går helt lydøst og fungerer raskt.. Anbefales! Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 V[]bster"]Ville bare si at jeg fikk HDD'n i dag, og jeg er stor fornøyd!Den går helt lydøst og fungerer raskt.. Anbefales! Har samme disk, og er hjertens enig med deg Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hey!! Min gamle avatar jo! Hosta fra min side! Fydda... Men det er greit vettu!! Bruker den ikke nå lenger bare bruk i vei! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå