Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Worklog/Showcase: Vår første bolig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei hei! Du imponere med sida di!!!

Ser veldi bra ut med vindu i, me må komma oss ut på befaring der snar!

Om ikkje før, så neste helg :thumbup:

Takk takk, dere vet hvor jeg bor. ;) Kanskje det er vinduer i første etasje til den gangen dere kommer.

Edit:

Hadde jeg bare hatt halve arbeidslysten din... :roll:

Han er eit drivjern av dimensjoner

Rolig nå. Gjør så godt jeg kan iallfall. ;)

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Alt til du har et nøkkelklart hust uten møbler.

Skal bygge selv men må sette bort hele jobben til et firma.

Ser man på husene i avisen så ligger eneboliger på ca 4-5 mill og da kan man ende opp med alt fra 1960-2002.

Firmaer som block watne osv skal ha 1,6-1,8 for samme huset + tomt

Så da har jeg valget mellom å flytte til en utkant av et felt for å få tomt eller betale 1-2 mill mer bare for at huset er der det er./ingen tomter i nærheten.

Lenke til kommentar

Veldig inspirerende tråd må jeg si :) Du skal ha credit for det ;) Skal selv til å bygge snart, har ordna meg tomt på 2,6 mål (godt med plass :) ) Driver å tegner planløsning nå, som skal bearbeides av teknisk tegner. Skal ikke se bort ifra at jeg starter en lignende tråd! ;)

Keep up the good work! :)

Lenke til kommentar

Gjort siden sist:

* Byggdører er satt inn.

* Midlertidig tettet luftingen for kloakken ettersom det luktet hy og hå i huset.

* Skjært til plasten foran vinduene.

* Begynt å flytte massene fra den knausen bak huset som vi sprengte bort til området bak garasjen.

300093.jpeg

300094.jpeg

Lenke til kommentar

Vi får se til jul om det skjer noe. Jeg kan skjønne at noen ville ønske at bildene var av bedre kvalitet, men det er lettest å bruke mobilkamerat siden det er det som er med. Ellers vil jeg si at det er bedre enn ingenting. ;)

(Om det er krise, så ship gjerne et brukanes kamera til Billy Bob@askøy.verdens.navle.com)

Lenke til kommentar
Vi får se til jul om det skjer noe. Jeg kan skjønne at noen ville ønske at bildene var av bedre kvalitet, men det er lettest å bruke mobilkamerat siden det er det som er med. Ellers vil jeg si at det er bedre enn ingenting. ;)

(Om det er krise, så ship gjerne et brukanes kamera til Billy Bob@askøy.verdens.navle.com)

Neida.. jeg bare synes det er morsomt å se detaljer i håndverk som fremvises på denne måten :)

Lykke til med huset :)

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, hadde jeg tenkt akkurat det samme selv om jeg hadde fulgt med på en blogg, hvorfor kan ikke bare bloggeren kjøpe seg et speilreflekskamera, slik at bildene blir perfekt?

En ting er å kjøpe det, en ting er å ta det med hver gang osv osv. Men som sagt, vi får se, kanskje det kommer et hendig lite kompaktkamera en gang i tiden.

Anyway, dagen i dag var egentlig til for å fortsette med å flytte stein fra knausen til bak garasjen. Da temperaturen her er under frysepunktet, var det meste av stein, vann og leire fryst sammen til en herlig blanding, så det får vente.

Så da har vi heller satt i vinduer i første etasje. Begynte på nabodelen, så ble bare to vinduer i vår del i dag, men det er fremskritt det òg. :)

303562.jpeg

Lenke til kommentar

På lørdag satt vi inn resten av vinduene. Etter det kledde vi opp resten av sørveggen. Vi begynte såvidt i går på nordveggen, som min far og svoger gjorde ferdig i dag ettersom jeg hilset på Kong Alkohol i går.

304475.jpeg

304476.jpeg

304477.jpeg

304478.jpeg

Snekkerene vi bruker huset har for tiden veldig mye å gjøre, så vi skal ta over noe av arbeidet deres. Det er derfor vi har satt inn vinduer og tatt på kledningen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...