ignoreme Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hehe, nei, som alt annet her i livet så har det nok helt sikkert sine motbakker fylt med både sinne og frustrasjon! Blir nok til at jeg bygger om ett par år, om ikke selv så får jeg leie inn noen. 120 kvm er faktisk ikke så dyrt å få ført opp nytt, har sjekket litt rundt å slik jeg vil ha det ender det rundt 2 mill. Syntes egentlig det er en grei pris for ett nytt hus i 2010 med høye standarder. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Du får nå ha lykke til når du begynner en gang. Jeg har gravd videre idag, men godsangen "Blackstreet - No Diggity" på hjernen. Kom ikke så godt fram på bildet hvor langt jeg er kommet, men et par økter til så skal jeg være framme til fjellveggen. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 The saga goes on.. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 Idag har vi rigget opp stillas, så da er det bare å vente på oppholdsvær og en passende anledning. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Fin bark i buskene, skulle hatt sånn jeg også, men den er desverre giftig for hunder. Hva skal du gjøre nå? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Det var jeg ikke klar over. Er det noe stoff som blir tilsatt? Foruten å fortsette på grøften, skal sørveggen males. Skal også montere spotter i karnappen, ligger heldigvis rør der allerede. Endret 23. mai 2010 av Billy Bob Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Fortsettelsen følger herved, jeg tror jeg skal søke på jobb som gruvearbeider. Måtte grave godt nedi motivasjonskjelleren (hoho..) idag ettersom det var fjell uansett hvor jeg gravde. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Litt arbeid utført er bedre enn ikke noe arbeid utført. I dag har vi sydd sammen siste rest på gjerdet mot veien. Manglet selvfølgelig en liten bit slik at vi kunne montere på gjerdet mot elven, men det får vi ta en annen dag. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Det helt nederst mot fortauet som begynner med stein og går over til mur, skal du gjøre noe der? Fristende å "helsparkle" det på et vis. Det med giftig bark for hunder vet jeg ingenting om, de sa det bare på valpekurset jeg var på. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Jeg har sett på det selv, jeg synes det ser litt "raskt og gale" ut. Men.. Problemet er at det er så mye annet som må prioriteres foran akkurat det, så tviler på at den muren blir shinet opp med det første, om den blir det i det hele tatt. Men jeg tror jeg tenker som mange andre, det burde vært gjort noe med den. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Da var det helg og jeg har endelig kommet i gang. Noen av dagene som har vært har gått med til rigging av toppen av stillaset, så det var klart til fredag. Da fikk jeg begynt og tatt den øverste delen. Ble ikke gjort så mye siden jeg verdsatte livet mitt framfor å leke apekatt i toppen og risikere å falle ned. I dag har jeg heldigvis fått gjort litt mer. Har karnappen igjen samt noen områder som var vanskelig å komme til. Det er forresten grunning jeg smører på nå, skal to strøk med maling på etterpå. Til slutt et stemningsbilde, vært en fin dag idag. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Malingen går sin vante gang, tar litt lenger tid enn jeg trodde. I dag har vi montert gjerde borte med gamlehuset, mot bekken. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Da var endelig to stk brannslukkingsapparat hengt opp, ett i gangen i første etasje og ett i gangen i tredje etasje. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Husk å ta de ned et par ganger i året for å vende/riste litt. Kjipt om de ikke fungerer i den forhåpentlig vis ikke store brannen i 2019. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Takk for tipset. Har ikke hørt om dette før, men høres logisk ut. Satser på at 6kg er passelig, de som var mindre virket som de passet hjemme i en bil mens de som var større virket det som en kunne slukke en brann i et næringsbygg med. Lenke til kommentar
307sw02 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Hvis du ikke får slukket branntilløpet med et 6kilos apparat, så er det vel egentlig for sent alikevel... Som nevnt her, det er vel så viktig at det er godt vedlikeholdt,og at alle i huset kan bruke dem skikkelig. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Det er røyken som dreper så er 6 kg forlite er det iallefall på tide å komme seg ut. Håper ikke det skjer, da må du lage en ny helt lik tråd. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 For å legge hele diskusjonen om at huset skal brenne ned død, får jeg komme med en oppdatering. Jeg har prøvd meg på det å fuge. Med blandet resultat. Før: Etter: Denne fugingen ble jeg fornøyd med, den fugen fra toalettet mot veggen ble jeg fornøyd med, mens fugen fra vasken mot veggen må jeg ta om igjen. I dag har vi endelig rigget ned mesteparten av stillaset. En måned etter vi satt det opp, er det nå påført et strøk med grunning og to strøk med maling. Satser på å montere spottene i karnappen snarest mulig og da rigge ned resten av stillaset. Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Så jo fin ut den fuginga der. Ikke så lett å få til det der perfekt. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Jo, takk. Var vel derfor jeg turde å poste bilde av den, mens jeg har latt være å vise de andre fugene ettersom jeg må ta de om igjen. Selv om jeg ikke har lang fartstid innen fuging, skal det være dønn før jeg gir meg. I dag har jeg montert spotter i karnappen. Trekt kabler, koblet og montert spotter og trafo. Bryteren sto der fra før, så den var bare å koble til. Blir spennende å se i kveld om det blir noe lys der eller om det bare blir pynt. Fikk rigget bort stillaset og spylt ut driten fra "hooket", så da er det videre til neste prosjekt. Tror det blir maling under altan og under karnapp som er neste på listen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg