svante Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Har pluttselig insett at jeg bør skaffe meg en ny pc før skolen starter opp. Forrige pcen var NTNU tilbudet for 4 år siden og jeg har forsåvidt vert fornøyd med den, men fikk høre mange plasser i ettertid (gjerne av studenter på datateknikk) at det fantes nok av pcer til samme pris som var vesentlig bedre kjøp. Derfor tenkte jeg å høre litt med ekspertene angående årets tilbud. Årets tilbud finnes her: http://www.ray.no/student/ntnu08.htm Den største forskjellen fra tidligere og mine planer må jo være størrelsen, er litt usikker på om 12,1" er stort nok. Ellers er jeg åpen for andre forslag, jeg er overhodet ikke noen gamer, men er kommet til 5 året av ingeniørutdannelsen så pcen kommer til å få nok å streve med. Ikke usansynlig at jeg kjører både ett, to og tre modeleringsprogrammer samtidig så rikelig med minne er et must. Ellers vil den nok bli fraktet til og fra skolen hver dag, selv om det bare er 500 meter er ikke 17+" aktuelt. Kan forsåvidt gå opp litt i pris fra det NTNU tilbudet, men gidder ikke betale for mye for ting jeg ikke trenger. Som en helt sånn siste ting, jeg har snublet over noen få pcer med tvkort, noen som vet om pcer som passer til mine ønsker. Hadde vert veldig greit å slippe å kjøpe tv for det siste året og har canaldigital (analogt) inlagt på hybelen. Lenke til kommentar
ceidsaune Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 De har også et tilbud på en 15,4", følg linken til webshoppen Lenke til kommentar
svante Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 De har også et tilbud på en 15,4", følg linken til webshoppen Se der ja, er nok litt mer hva jeg har behov for. Men klarer ikke helt å overbevise meg om at det er ett så godt tilbud som de vil ha det til. Noen som har inspill? Føler at det er de ekstra tingene; office, bæreveske mm. som gjør det til et godt tilbud, men det har jeg tilgang på allerede. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Well, en 15,4" til omtrent 9000kr Så kan du finne en med omtrent identiske spesifikasjoner i prisguiden (ja en link) til litt over 5000kr. Så dersom det bare er selve PCen du trenger så er det ikkje noe godt tilbud nei Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det er nok ikke så ekstremt bra, får jo blant annet en Znote 6025WD for litt under 6k uten os, hav du legger inn der blir vel din sak. Den har litt kraftigere prosessor og 15,4" skerm. Når det er sagt skal jeg straks begynne på ntnu og har sån halveis planer om å bruke en pc til notater og sånt (fungerte på vgs) men da jeg har en 17" med kraftig grafikkort og dertil batteritid her jeg lurt litt på andre, mer strømeffektive maskiner. Har sett mye på Acer Aspire one sammen med en ekstra GB minne og 6 cellers batteri. Det skulle gi en 5 til 6 timer beteritid og liten innpaking. Nå veit jeg ikke hvor mye stikkontakter det er der så kan hende man ikke trenger bra betteri men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå