DeadManWalking Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hei, jeg går nå på forkurs i MAT111. Det ser greit ut det meste, videreføring av 3mx som går litt grundigere til verks. Det virker som forkurset iallefall fokuserer mye på å lære seg triks og å lære snarveier, øke den generelle matte forståelsen og pugge diverse regler. Potens, log, ln osv. For å lære å jobbe raskere å mer effektivt. Ble litt skremt når jeg så hvilken kalkulator som var godkjent, for noe dritt kalkulator i forhold til den jeg hadde på VGS. Har du hatt eksamen i dette del gjerne litt om hvordan den opplevelsen var. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Utdatert tråd men jeg svarer allikevel... Det dere har er R1 og R2 matte. Jeg regner med at dere bruker boka Sinus Forkurs og Cosinus oppgavesamling. Disse bøkene begynner på litt innførende 1T mattematikk så hopper den over til R1 og så R2 mattematikk. Dere vil sikkert få en eksamen som tilsvarer R2 matematikk. Hvis dette stemmer da er det bare å finne en tidligere eksamen fra faget og se på denne, da kan du se hva som forventes. Kalkulatoren på forkurset er en god kalkulator, den som man hadde på videregående suger i forhold til denne. Du kan blant annet programmere egne programmer og legge til spill på denne dersom du ønsker det. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Tricell: hvilken kalkulator som godkjennes av høgskolen/universitetet varierer nok veldig, men de er vanligvis vesentlig mindre avanserte enn de man kan bruke på videregående (siden man der kan benytte seg av en PC om man så ønsker det). Ved NTNU er f.eks. Citizen SR-270X én av to godkjente kalkulatorer, og dette er regnet som en forholdsvis enkel kalkulator. Det er egentlig helt latterlig at man kan bruke PC og lærebok under eksamen på videregående. Godt mulig at man kan programmere kalkulatoren, men å ta med en modifisert kalkulator på eksamen kan jo fort resultere i at man blir tatt for juks. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hvilken skole er det du går på? På HiO og UiA kan man bruke hvilken kalkulator man vil, så lenge den ikke kan kommunisere. Da jeg begynte på ingeniørstudiene brukte jeg en Texas TI-83, kjøpte meg en TI-89 i vinter og angrer ikke i det heletatt. Det å kunne løse integraler, for å sjekke om man har løst den riktig er fantasisk på eksamen! Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hvilken skole er det du går på? På HiO og UiA kan man bruke hvilken kalkulator man vil, så lenge den ikke kan kommunisere. Det ligger vel litt i kortene at jeg studerer ved NTNU når jeg bruker det som eksempel. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Vi kan ikke bruke noe mer avansert Casio FX82 o.l. Dette er simple kalkulatorer, uten grafvindu, men som kan regne logaritmer; potenser; trigonometriske funksjoner osv. Man trenger egentlig ikke mer. Lenke til kommentar
Tommy_1984 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 TI-89 er et godt tips hvis du har lov til å bruke den. Ellers er wolframalpha.com din beste venn under innleveringene. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 For meg som ikke har hatt R1 eller R2 da? Har kun P matte. Men så skal jeg kanskje ha MAT111 og MAT112(Eller noe sånt) når jeg begynner å studere neste år. Hvordan går det? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 For meg som ikke har hatt R1 eller R2 da? Har kun P matte. Men så skal jeg kanskje ha MAT111 og MAT112(Eller noe sånt) når jeg begynner å studere neste år. Hvordan går det? Dette faget? http://www.uib.no/emne/MAT111 Jeg tipper at du stryker som et strykejern. Lenke til kommentar
Engm Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 For meg som ikke har hatt R1 eller R2 da? Har kun P matte. Men så skal jeg kanskje ha MAT111 og MAT112(Eller noe sånt) når jeg begynner å studere neste år. Hvordan går det? Dette faget? http://www.uib.no/emne/MAT111 Jeg tipper at du stryker som et strykejern. Enig med denne karen. Du burde ha R1 og R2. Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 For meg som ikke har hatt R1 eller R2 da? Har kun P matte. Men så skal jeg kanskje ha MAT111 og MAT112(Eller noe sånt) når jeg begynner å studere neste år. Hvordan går det? Dette faget? http://www.uib.no/emne/MAT111 Jeg tipper at du stryker som et strykejern. Enig med denne karen. Du burde ha R1 og R2. that's the reality; Jeg tipper at du stryker som et strykejern. :-) Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Sykt kjipt når det står at en ikke trenger noen forkunnskaper.. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Det står også at det er anbefalt å ha R2 bak seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå