Gå til innhold

Problemer å installere ATI CCC og nye drivere til X850 XT

Anbefalte innlegg

Hei.

Har problemer med å installere ATI catalyst control center, og de nyeste driverne til mitt Radeon X850 XT grafikk kort.

Bruker windows XP sp2.

Har installert .Net Framework 2.0 Har også fjernet det jeg finner av ATI blant programmene mine, samt eldre versjoner av .Net Framework. Har lastet ned CCC 8.5 men når jeg installerer dette og starter maskinen på nytt går skjermen min i dvalemodus. Deretter må jeg starte masinen i safe mode, men finner ikke CCC installert. Da må jeg systemgjenopprette for å kunne bruke maskinen, og bruke de gamle driverne til skjermkortet.

Noen som aner hva som kan være galt?

Endret av Tobbstern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du lastet ned riktig versjon som du trenger til ditt skjermkort modell?

Prøv og innstaler noen service pack oppdateringer og se om det hjelper deg. Kan hende du mangler oppdateringer som trengs for at driverne skal fungere skikkelig på pc-en din.

Husk og ha riktige drivere og last ned den store pakken med programvaren og driveren fra ATI sin hjemmeside.

Lenke til kommentar
Du lastet ned riktig versjon som du trenger til ditt skjermkort modell?

Prøv og innstaler noen service pack oppdateringer og se om det hjelper deg. Kan hende du mangler oppdateringer som trengs for at driverne skal fungere skikkelig på pc-en din.

Husk og ha riktige drivere og last ned den store pakken med programvaren og driveren fra ATI sin hjemmeside.

Jeg har riktig versjon som trengs til skjermkortet mitt.

Skal se om jeg finner noen service pack oppdateringer spm kanskje kan hjelpe.

Har lastet ned riktige drivere samt programvarepakken på ATI sin hjemmeside.

Jeg begynner å lure på om det kan være noe feil med skjermen/ene mine. Har bare en skjerm men synes å huske at jeg hadde det samme problemet for c 2 år siden. Men jeg husker deserre ikke hva jeg gjorde for å fikse problemet. Mener det var noe med secondary skjerm som jeg måtte slå av. Jeg har bare 1 skjerm, og tror jeg da gikk inn i ATI CCC og fjernet den andre skjermen eller noe. Jeg sjekker ihvertfall først om det kommer seg med noen service pack oppdateringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Service pack 3 er jo ute så den skal du jo ivertfall finne.

Nja selvom du har crossfire på så skal du fortsatt ha mulighet til 2 skjermer så.

Sjekk bakpå pc-en hvilken av utgangene du bruker det står kanskje 1 og 2 på utgangene.

Vis ikke så test den øverste av dem for den er ofte hoved utgangen har jeg funnet ut.

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg fikk det til. Var problemer med secondary skjermen/kablene. På en aller annen måte hadde jeg koblet kablene slik at det så ut som om jeg hadde 2 skjermer, selv om jeg bare har 1. Etter å ha fjernet den ene kabelen, og secondary skjermen forsvannt, fikk jeg installert driveren uten problemer.

Ser ut til at du var inne på rett spor, donnieakalefty. Takk for hjelpen :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Bare hyggelig og kunne hjelpe deg:)

Håper det fungerer for deg resten av tiden nå.

Jeg bruker selv 2 skjermer men har ikke opplevd at driverne ikke vil innstaleres fordet, kanskje fordi jeg har 2 skjermer som faktisk er skrudd på og ikke bare en kabel koblet til i utgang nr 2 hvem vet.

Bra det fungerte igjen.

Lykke til videre Tobbstern

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...