Gå til innhold

DirectX 10 og Windows XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja og nei blir svaret på spørsmålet ditt.

Ja det fins til XP men det ekke offisielt fra Microsoft sin side det er en programmerer som har fått DirectX 10 til og fungere under XP. Men det er ikke optimalt og det er vist enda i prosjekt fasen men det er blitt gjort.

Nei microsoft vil ikke gi XP DirectX 10 i noen nær framtid og mest sannsynlig aldri. DirectX 10 er Microsoft sitt Vista trumf kort som de bruker for og få folk over til vista.

Det er ikke noe problem og forlate XP båten og hoppe over i Vista båten vis du har ny hardware. Vis du har en gammel pc kanskje 3-4 år så ville jeg blitt i XP land enda for kanskje det ikke fins drivere for alle tingene dine da.

Vis du skal over til vista båten så anbefaler jeg 64bit vista versjonen, er stabil, rask og veldig enkelt og bruke egentlig. Hakke opplevd et crash enda og jeg har hatt det igang i 1 måned med alt mulig innstalert.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Ja, en stabil og optimal dx10 er god grunn til å gå over til Vista :)

Vurderer det fra dag til dag, og det blir vel til at jeg gjør det til slutt. Maskinen er splitter ny, med rask prosessor og masse ram, så det skulle vel duge.

Har sett noen skjermbilder med dx9 og dx10. Forskjellene er så store at det er til å grine av som XP-eier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vel ikke grin for mye for kanskje tårene treffer den nye pc-en din hehe.

Min vista 64 bit er ivertfall dønn stabil.

Eneste problemet jeg har hatt var at firefox 3 ikke fungerte skikkelig under Vista64bit men det er jo Mozilla sin feil men Firefox 2 fungerer som bare det så da er det ikke så farlig hehe.

Nei ta et godt råd konverter til vista 64 bit og se framover og ikke lev i fortiden min gode venn hehe.

Lenke til kommentar
Nei microsoft vil ikke gi XP DirectX 10 i noen nær framtid og mest sannsynlig aldri. DirectX 10 er Microsoft sitt Vista trumf kort som de bruker for og få folk over til vista.

XP vil aldri få DX10 fordi den er skrevet om fra grunnen av for framtiden. DX hadde for mange flaskehalser grunnet konstante oppgraderinger. Vista var sjansen til å gjøre noe med dette. Det var ikke noe triumfkort, det var noe som måtte til grunnet stadige klager og problemer med den gamle DX-koden.

Prior to DirectX 10, DirectX was designed to be backward compatible with older drivers, meaning that newer versions of the APIs were designed to interoperate with older drivers written against a previous version's DDI. For example, a game designed for and running on Direct3D 9 with a graphics adapter driver designed for Direct3D 6 would still work, albeit possibly with gracefully degraded functionality. However, as of Windows Vista, due to the significantly updated DDI for Windows Display Driver Model drivers, Direct3D 10 cannot run on older hardware drivers.

http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX#Release_history

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
XP vil aldri få DX10 fordi den er skrevet om fra grunnen av for framtiden. DX hadde for mange flaskehalser grunnet konstante oppgraderinger. Vista var sjansen til å gjøre noe med dette. Det var ikke noe triumfkort, det var noe som måtte til grunnet stadige klager og problemer med den gamle DX-koden.

Hvorfor blir da DX10 ofte trekt fram som en av de tingene som skal få folk over på vista plattformen ivertfall for spillere? Du har jo DX 10 og så 10.1

Var ikke det for og få folk til og kjøpe vista?

Du kjøper vista og så gir vi deg noe som ser bedre ut vis du skjønte hva jeg mente.

For syns jeg ofte har lest at DX10 blir dratt fram som den nye store tingen med Vista.

Lenke til kommentar

Det er såklart et bidrag til å invistere i Vista, men det er på ingen måte det store med Vista, hvertfall ikke ennå.

Og det at DX10 blir trekt fram til å få folk over gjerdet er bare simpel markedsføring. Jeg håper folk skaffer seg Vista for mer enn bare DX10. Et resultat av DX10 vil vi ikke se før om minst ett år ennå, kanskje lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Gikk over til vista fordi jeg kunne få utnyttet litt mer av pc-en med vista 64 bit vet at det fins xp 64bit. Men tenkte at jeg ville prøve noe nytt og da falt det på vista siden jeg har 5 gb med ram i pc-en.

Det og at jeg hadde hørt at 64 bit var mer stabilt enn XP32 bit noe jeg har opplevd som veldig riktig til nå ivertfall. Hakke hatt noen kræsj enda så. For nå så er jeg fornøyd.

Økt sikkerhet er jo også en fin ting med vista jeg må jo godkjenne alt som vil starte nesten noe jeg syns er ganske greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...