Gå til innhold

Finne type på noen ram brikker.

Sewero

Anbefalte innlegg

TI -60 TMS417409ADJ 3D **** P disse er ganske små i forhold til DDR2 brikkene jeg har i hoved pc-en nå.

M.tec 0141D TTS3808B4E-6 står PC100 på de.

9940PF V54C365804VCT8PC PC100 står det på de også.

ViGOUR VC536481FT-07 9929 PC100 der også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Noe du ønsker hjelp til og finne ut?

eller bare ramset du opp alle rambrikkene du har i data maskinene dine?

For det kan hjelpe og forklare litt hva du ønsker siden du lager et inlegg om dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Fristet veldig og lite å hjelpe deg i det hele tatt. Din store kunnskap om og dømme alle fra hvor de bor gjør det veldig smart. Jeg valgte ikke mine foreldre de valgte meg, og de valgte og bo her ikke jeg.

Her er ivertfall info om den første rambrikken din selvom jeg motvillig gir deg den.

2 sec tok det og søke på google neste gang kan du prøve det. Med så mange svar som din brukerkonto har så burde du ha sjekket litt der.

Det du spør etter ser ut til og komme fra gamle pc-er noe du kanskje også vet:

info hvor jeg fant det

Info om TI -60 TMS417409ADJ 3D:

Price (Euro) each IC 7

MB SIMM

8x TI TMS417409ADJ (417409)

info om M.tec 0141D TTS3808B4E-6:

TwinMOS

128MB

Chip: M.Tec TTS3808B4E-6

Reference: SDR/CL3

info

Info om V54C365804VCT8PC:

NewerRam (Newer Ram) 64MB PC100 SODIMM Memory Module

V54C365804VCT8PC

0019PF

Compatible with all laptops that accept PC100 SODIMM Memory Modules

JLA1147 - 023175

info om de

info om ViGOUR VC536481FT-07 9929:

PC-133 128MB 8x8 Side:D ViGOUR VC536481FT-8 V-TEC

info om dem

Edit:

Til:-OleChristian-

"Qoute Hva med å lese emnetittelen?"

Hva med og hjelpe personen istede for og slenge dritt til folk som spurte om noe. Vis du hadde brukt like lang tid på og slenge dritt så kanskje du hadde fått hjulpet ham litt.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Jeg brukte google, og søkte før jeg startet tråden her, jeg fant ikke en dritt.

Kan være mye pga trøtt og sliten.

Jeg kuttet opp ordene og eller setningen på minne brikkene og fant ut informasjonen på den måten, for det du mest sannsynlig har gitt er minne typen når de ble lagd og mer så kanskje det ikke var noe direkte informasjon om akkurat dem. Så når man fikk kuttet det ned til akkurat den modellen så dukket all infoen opp.

Håper det hjalp deg ivertfall litt nærmere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Jeg har ikke lest igjennom det du ga meg men det står vel om det er f.eks ddr bla bla og hvor jeg kan bruke de?

Tror ikke du kan forvente at du kan sette det inn i en moderne pc. Da må du finne noen virkelig gamle snakker 10 år tilbake kanskje. Det jeg ga deg er ram informasjonen bare, jeg sjekket aldri hvor det kunne brukes men vis du åpner linkene så kanskje du finner mer info om dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Jeg skal se igjennom det imorra :) Har ett par gamle pc-er som jeg skal prøve å ordne, derfor jeg lurte :)

Det første som dukket opp som overskrift på den øverste nettsiden var ivertfall dette.

Old Computers and parts - for sale

Så var det bilder av noen gamle mac maskiner og IBM maskiner fra steinaldern vel ikke akkurat men du skjønner hva jeg mener sikkert.

Lenke til kommentar

Som du nevnte i første post så står det "PC 100", som sier det meste om rammen egentlig.

Det er med andre ord SDRAM, (altså ikke DDR, DDR2, eller DDR3). Og kjører vel på 100 MHz.

Med andre ord RAM som passer i urgamle maskiner. (for det meste før milleniumskiftet)

Som også nevnt, så er noen av dem også SO-DIMM brikker, som ofte brukes i laptoper.

Det enkleste er vel som regel bare å se om de passer fysisk i maskinen. Går de ned i slotten (passer den med mothakket i RAM-slottene) så passer de...

SD, DDR, DDR2, DDR3 og SO-DIMM minne har alle fysiske forskjeller.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...