Lanes Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hei, jeg vet det eksisterer hundrevis av tråder om dette emnet rundt om på forskjellige forum, men jeg har ikke klart å finne noe som svarer nøyaktig på hva jeg lurer på. Håper jeg finner svar her:) Vil det fungere å ha 2stk PCI-E grafikkort i maskinen uten bruk av sli eller crossfire? Jeg har to skjermer koblet til skjermkortet i dag, men har i tillegg også en TV. Er lei av å måtte skru av den ene skjermen for å kunne sende signaler til TVn. Har nylig kjøpt meg et nytt grafikkort og lurer på om det ville vært mulig å bruke det gamle grafikkortet kun til TVn, mens det nye tok seg av skjermene? Om dette fungerer, fungerer det da "out of the box" og vil det føre til et eventuelt ytelsestap? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Enkelt svar: ja. Bare sørge for at det er to ATI kort eller to nVidia. Har ikke prøvd å blande merker, men jeg kan tenke meg at det blir fort krøll med to sett drivere. Endret 5. august 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Lanes Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Flott, takk skal du ha=) Da gir jeg det et forsøk. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Bør gå fint, iallefall med nVidia (har ikke erfaring fra ATI, men jeg antar det ikke er problem der heller) Kjører samme oppsett selv, med forskjellig oppløsning på alle skjermene, og det går smertefritt det Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Om du spiller så kan noen spill klusse til når de ser 2 skjermkort i maskinen som ikke er Crossfire eller SLi oppsatt. Altså at de sliter med å velge ett kort og ergo nekter å starte, men ja, det skal funke å ha de to separat ellers, problemene som måtte oppstå er som oftest da i software'n du bruker, spill og etc som ikke er "vant" med multiskjerm oppsett. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Må isåfall gjelde ATI drivere eller veldig spesielle programmer/spill, for jeg har aldri opplevd det med nVidia iallefall. Starter alltdi på det som er satt som hovedskjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå