Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Homofili-undersøkelse, utelukkende homofil? kvinner, menn.

Anbefalte innlegg

Jeg tror det var på radioen at jeg hørte at i følge en undersøkelse, at det var bare 1% av homofile kvinner regnet seg som UTELUKKENDE lesbiske, altså at 99% av kvinnene også kunne ha perioder, episoder, der de tente på det motsatte kjønn.

Derimot var det mange flere menn som var utelukkende homo.

Er det noen som har hørt noe om denne undersøkelsen? Er det noe jeg har misforstått, eller høres dette naturlig ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes dette virker logisk. For det første, så forandrer ofte jenter mening hele tiden og de vet ikke alltid hva de vil. Kanskje dette gjelder deres seksuelle legning også.

Og dette kan ikke jeg bevise, men jeg føler at alle jenter er LITT lesbisk. Med tanke på at de rett og slett kan kysse hverandre når de møtes og de klemmer hele tiden. Jeg tror også at alle gutter litt homofile, men ikke i like stor grad. Og dette er bredt sagt, jeg vet det, men bare som en slags teori^^ Og kanskje lesbiske kvinner (99% ifølge undersøkelsen) er mer bifil enn lesbisk, de har bare "valgt" selv å være mer lesbisk enn hetero.

Uansett, så om alle jenter er LITT lesbisk, vil også alle lesbiske være LITT hetero, som gjør at du sier de tenke på det motsatte kjønn. Uansett tror jeg ikke det gjør deg noen mindre utelukkende homofil eller lesbisk om man tenker på det motsatte kjønn. Tror det er mange lesbiske og homofile der ute som ville blitt fornærmet av akkurat det der. De er mindre homofile pga de HAR tenkt på det motsatte kjønn? Virker ikke helt logisk egentlig.

Som en oppsummering synes jeg det høres naturlig ut.

Lenke til kommentar
Synes dette virker logisk. For det første, så forandrer ofte jenter mening hele tiden og de vet ikke alltid hva de vil. Kanskje dette gjelder deres seksuelle legning også.

Du klarer ikke være litt mer stereotypisk? :p

Faktisk så er seksualvanestudien fra folkehelseinstituttet for 2008 i gang nå. Tallene for 2002 sier:

Personer som definerer seg som...

Homofil/lesbisk: 1%

Bifil: 1.1%

Heterofil med homofile/lesbiske innslag: 3.3%

Homofil med heterofile innslag: 0.2%

Usikker: 1.1 %

Men ser man på erfaring:

Andel med homofil/lesbisk erfaring...

Menn: 3.8%

Kvinner: 2.4 %

Men det kan bli interessant å se hva 2008-tallene gir oss... :)

Lenke til kommentar

Du klarer ikke være litt mer stereotypisk? :p

Legg merke til bruken av ordene "ofte" og "alltid". Derfor jeg sier at dette ikke gjelder alle ;)

Lenke til kommentar

Å si at en skal legge merke til ordet alltid er nå ikke like positivt da. Alltid er stort sett ganske bastant. :tease:

MEN for å svare på topic. Det kan godt hende det har noe for seg. Ikke det at nødvendigvis flesteparten av homofile tenker på det motsatte kjønn med jevne mellomrom, men det er mulig de kun lente seg mot det motsatte kjønn før de "blei" homofile. Om noen skjønner?

Det er jo strengt tatt ikke alle som veit at de er homofile fra småbarnsalder - og det er vel i tillegg mange som prøver fortrenge det.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Vel, jeg hadde jentekjæreste i ni mnd, før jeg fant ut at jeg var homofil. Så, ja.

Mener dog uansett at det blir litt rart å si at jenter generelt er mer bifile enn gutter. På bakgrunn av at de "er litt mer usikre på ting."

Ellers skal det sies at det blir litt feil og si at alle jenter og gutter er litt bifile. Jeg tror at en god del av de fleste jenter og gutter er litt bifile, om de setter seg ned å tenker litt. Og ser bort i fra den homofobe sperren som mange har vokst opp med. (bli mor/far, få barn, familierolle (hvor homofili ikke har vært inkludert som en naturlig del)) Dog, jeg tror også at det finnes de som er helt hetrofile, og som aldri i verden kunne tenkt seg noe annet. Om de er aldri så mye åpensinnede og har tenkt gjennom sin legning. På samme måte som at det fortsatt finnes mennesker som faktisk er helt homofile, og aldri kunne tenkt seg noe annet.

mrbjoern. :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...