ironic Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 "Redder man ett liv, redder man hele verden." Les mer Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Schindlers Liste er på alle måter et mesterverk. Filmen bør bli obligatorisk å se. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Gjorde sterkt inntrykk på meg da jeg så den med klassen i tiende. Kanskje på tide å se den igjen. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 En helt fantastisk film ja Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Den filmen var hvertfall "obligatorisk" å se når jeg gikk på videregående, sinnsykt sterk film som får en til å tenke. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Likte aldri denne filmen, ble for pompøs og hollywood-aktig. Lenke til kommentar
lain Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Likte aldri denne filmen, ble for pompøs og hollywood-aktig. Forklar deg gjerne litt mer, da jeg ikke helt ser hvor du får den korte begrunnelsen din ifra. Bra film, bør være (og er vel) pensum i skolen. Snakket om filmen på jobb en ukes tid siden, var en som nektet for at det var farger i filmen, helt til han så klipp med ho jente i rødt. Trodde ALLE fikk med seg henne, men var vist lenge siden han så filmen. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Husker vi så filmen på ungdomskolen, var en veldig god film. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Jenta i rosa/rødt er faktisk den tingen med filmen jeg liker minst. Det blir smør på flesk føler jeg. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Hva kan jeg si? Den ligger på Førsteplass at the moment, sterkt konkurerer med 2001 A Space Odyssey. (Min filmliste, topp 10) Endret 5. august 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
aspic Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Eg elskar berre sitatet: "Redder man ett liv, redder man hele verden." Vurderer å putte det i signatur. => Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Obligatorisk filmmateriale ja. Er mange mange år siden jeg så filmen sist, men har den på DVD så blir kanskje en liten visning i løpet av uka. Bør friskes opp i. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Denne filmen berører meg på ein slik måte ingen andre filmer har gjort. Det var ein nedtrykkt og rolig klasse som var samlet i samme rom de timene denne filmen her varte. Har også denne på DVD, og har ikkje sett den siden. Det må det gjøres noe med kjappt. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Kremt: På korrekt norsk heter det "Schindlers liste" med liten l, fordi ordet liste ikke er et egenavn, men bare et ganske vanlig substantiv. I en av bildetekstene i artikkelen er det skrevet korrekt. Endret 5. august 2008 av SeaLion Lenke til kommentar
lain Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Er ikke noe bedre selv, for å gå offtopic, men om folk ikke har noe mer fornuftig å påpeke enn å pirke på stavefeil/tegnsetting, hvorfor gidder de å svare i tråden? Dette forumet blir mer og mer som nettavisen hver dag som går. Plagsomt. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Å få tilbakemelding på egen tekst er kjekt for Kulturo-skribentene, vil jeg tro. Du har et poeng lain. Endret 5. august 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
lain Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Men hvorfor ikke gjøre det i pm? Regner med at folk flest ikke setter pris på at jeg rabler i vei i tråden om ting som ikke omhandler artikkelen. Så hvorfor skal det være ok å blande inn poster som kun omhandlende skrivefeil (da de ikke har noe med selve innholdet i artikkelen å gjøre) i tråden? Edit: Glemte "som". Endret 5. august 2008 av lain Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Eg elskar berre sitatet: "Redder man ett liv, redder man hele verden." Vurderer å putte det i signatur. => Synes den norske oversettelsen er av en eller annen grunn ganske lame, foretrekker den engelske hele veien egentlig. Det er vel fordi den høres rett og slett bedre ut med "...saves the world entire". Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Ikke lenge siden jeg så denne på nytt faktisk. Å gå i dybden på hva som er så fantastisk er gjort så mange ganger før, men kort sagt: filmen er en klassiker, Spielbergs beste verk og 9/10 i min bok. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 Likte aldri denne filmen, ble for pompøs og hollywood-aktig.Forstår hva du mener. Har heller aldri hatt helt sansen for Spielbergs dramaproduksjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg