Espen F Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 håper de lærer snart nå. at dette forumet er for brukerne, og ikke for at noen moderatorer skal få leke cowboy og indianer Lenke til kommentar
Blod Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 håper de lærer snart nå. at dette forumet er for brukerne, og ikke for at noen moderatorer skal få leke cowboy og indianer det er jo ikke det de prøver på, men mange gjør at det blir det. siden moderatorerne ikke følger en fast strak linje på modereringen. Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Anders, du har kommet med en saklig og god argumentasjon. Jeg akter derfor å være mye mindre streng på denne delen av forumet, ettersom jeg ser dine argumenter som meget fornuftige. MEN: Jeg kommer fortsatt til å slette / stenge tråder som må kunne betegnes som spam. Dette er tråder som: - Telletråder - BRUKER XXYY, ta kontakt - Slå hodet i trøkketuret og liknende. Jeg kommer også til å slå HARDT ned på en hver form for regelbrudd som forekommer i denne og andre deler av forumet. Personhets, usaklig kritikk o.l. vil medføre hard straff. Det samme gjelder folk som spammer på denne måten: bruker 1: Kan noen si meg hva denne feilmeldingen betyr? bruker 2: Det vet jeg ikke bruker 3: F*ckin' n00b bruker 4: SØK, FOR ¤#%#¤&%¤%¤#% Bruker 2-4 vil få minimum en ukes utestengning uten varsel, i grovere tilfeller enda lengre. Det er på HØY tid å stramme tøylene litt. Ha en fin "søppel"-kveld. Lenke til kommentar
Blod Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Ha en fin "søppel"-kveld. takker Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Ja lykke til. Kan desverre ikke si at jeg støtter noe av politikken som dere kjører, men men. Ikke alle kan være enige. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 bruker 4: SØK, FOR ¤#%#¤&%¤%¤#% Bruker 2-4 vil få minimum en ukes utestengning uten varsel, i grovere tilfeller enda lengre. Det er på HØY tid å stramme tøylene litt. Jeg regner med at det er kombinasjonen caps og ufint språk som kvalifiserer til utestenging av bruker#4. Opplæring i søkemotorer og generell søking burde være obligatorisk ved opprettelse av internettabonnement. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Opplæring i søkemotorer og generell søking burde være obligatorisk ved opprettelse av internettabonnement. Men, det blir litt feil da å henvise brukere til forumet søkemotor, siden den har tildels grove feil som mange har oppdaget etter søk på ÆØÅ f.eks og andre ting. Anngående "spammthreads" så kan dere vel stenge God natt threaden oxo. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Men, det blir litt feil da å henvise brukere til forumet søkemotor, siden den har tildels grove feil som mange har oppdaget etter søk på ÆØÅ f.eks og andre ting. Uttalelsen var helt generell. Men ja, forumsøkemotoren er ikke det den var. Veldig pussig sak. Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Anngående "spammthreads" så kan dere vel stenge God natt threaden oxo. Den tråden vil bare bli stengt av SirHartge, da moderatorer ikke overprøver hverandre unntatt i tilfeller da en moderator gjør feil - og da skal minimum 2 moderatorer være enige. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Ka er gale med god natt tråden? det er jo hyggelig at vi sier god natt til hverandre. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Personlig har jeg ikke så mange tråder, men jeg satser på kvalitet fremfor kvantitet. Litt tull og bøll har det selvfølgelig blitt, men jeg orker ikke spamme bare for å øke tallet på egne poster. Sånt overlater jeg til de som fortsatt tar armhevinger og bryter håndbak på fest, nemlig de som fortsatt er fjortiser mentalt sett... En liten digresjon: Et firma i USA hadde mailtrafikk på ca 1TB om dagen intern, og 2 - 3 TB eksternt. Stakkars folk! Store backupløsninger og digre SAN/NAS - løsninger der gitt... Det er ikke bare å dytte inn flere disker når forumet har blitt spamma fullt... En må jo ta backup også... Og snapshotløsninger koster flesk... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Anngående "spammthreads" så kan dere vel stenge God natt threaden oxo. Den tråden vil bare bli stengt av SirHartge, da moderatorer ikke overprøver hverandre unntatt i tilfeller da en moderator gjør feil - og da skal minimum 2 moderatorer være enige. Greit det. Men, det er da på samme måte litt dumt å ha en tråd som man sier god natt, når man ikke får ha tråder som "God morgen". Den ble jo stengt ganske raskt. Ka er gale med god natt tråden? det er jo hyggelig at vi sier god natt til hverandre. Se ovenfor Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Det er mye snakk om antall poster osv i denne threaden, jeg for min del kan ikke forstaa hva som er vitsen med aa vise hvor mange poster en enkelt poster har. Betyr det egentlig noe i det hele tatt hvor mange poster en person har ? Stemmer for aa fjerne visningen av hvor mange poster en enkelt bruker har, dermed slipper man idiotene om poster dritt for aa faa opp antallet poster.. Visst dere absolutt skal ha en (hvem har stoerst tiss) konkuranse saa kan dere heller ha en TOP10 liste over de mest aktive brukerene her paa hw. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Så du mener at de som har flest poster her, egentlig bare har postet så mye for å bevise hvem som har 'størst tiss'? BTW: Det finnes allerede en Topp10-liste. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Så du mener at de som har flest poster her, egentlig bare har postet så mye for å bevise hvem som har 'størst tiss'? BTW: Det finnes allerede en Topp10-liste. Visst du ser litt paa naar folk har joina og hvor mange poster dem har saa forstaar du at den personen har bare posta dritt. Det er ikke mulig aa ha 2000 serioese poster paa 2-3 mnder. Visst det er saa sinnsykt viktig for dere aa ha mest poster saa burde iallefall hw fjerna postcounts fra soeppel katagorien. Da tror jeg aktivitetne paa soeppel ville gaatt ned iallefall 50%. Nesten alle poster i soeppel er fra folk som oensker aa oeke posts count, ikke noe annet. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Så du mener at de som har flest poster her, egentlig bare har postet så mye for å bevise hvem som har 'størst tiss'? BTW: Det finnes allerede en Topp10-liste. Visst du ser litt paa naar folk har joina og hvor mange poster dem har saa forstaar du at den personen har bare posta dritt. Det er ikke mulig aa ha 2000 serioese poster paa 2-3 mnder. Visst det er saa sinnsykt viktig for dere aa ha mest poster saa burde iallefall hw fjerna postcounts fra soeppel katagorien. Da tror jeg aktivitetne paa soeppel ville gaatt ned iallefall 50%. Nesten alle poster i soeppel er fra folk som oensker aa oeke posts count, ikke noe annet. Jaså? Hvorfor det? Du og eller? Du posta jo også i søppel nå. Tipper yummy, desertglow og invictus også gjør det av nettopp den grunn? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Visst du ser litt paa naar folk har joina og hvor mange poster dem har saa forstaar du at den personen har bare posta dritt. Det er ikke mulig aa ha 2000 serioese poster paa 2-3 mnder. Touché. Visst det er saa sinnsykt viktig for dere aa ha mest poster saa burde iallefall hw fjerna postcounts fra soeppel katagorien. 'Dere'? Jeg mener å ha uttalt meg nokså uutrykkelig om hva jeg synes om antall poster, det er ikke noe jeg bryr meg særlig om. En status-sak, som f.eks Njubie, Fast Inventar, Jeg Bare Maler Her, Hva? Liv? hadde kanskje vært like greit. Men postantall er nokså vanlig å holde styr på, selv om noen forum skjuler dem i profilene (disse har ofte slike 'status'-saker isteden). Og bare for å ha det sagt: Jeg er ikke en fast søpler. Svjv har jeg hverken poster i SO eller SO2. Nesten alle poster i soeppel er fra folk som oensker aa oeke posts count, ikke noe annet. Mja, og det er derfor den strenge modereringen blir kjørt i gang. Jeg ser at enkelte 'søplere' har blitt nokså redusert i postantallet, så det er nok en par fete 'spamtråder' som har blitt økset. Jaså? Hvorfor det? Du og eller? Du posta jo også i søppel nå. Tipper yummy, desertglow og invictus også gjør det av nettopp den grunn? Rolig i svingene, sos. Han setter nok bare saken på spissen. Edit: sosohal var før meg. Edit2: 56 treff på mitt brukernavn i Søppel. Hah! Lenke til kommentar
fondus Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg vil bare beklage min oppførsel i søppel den 17. Mars 2003 og komme med en beklagelse til berørte personer, som henholdsvis er Abrahamsen. Har tatt meg noen dagers fri nå, tenkt meg litt om og finni ut at jeg overreagerte litt, ett lite feilskjer der. Hadde egentlig tenkt å opprette egen tråd om dette, men en moderator mente det var en dårlig ide pga etterspill som oppretting av tråder om "hvorfor?". Men da er det sagt og denne saken er ute av dansen for min del og jeg kommer ikke til å kommentere dette ytteligere. Når det snakkes om kvalitetsøppel og all spamen i søppel, er jeg enig med mesteparten av det som er blitt sagt i denne tråden; det er for mye spam i off topic og dette må skjerpes ned. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå