Gå til innhold

WARNING! "Søppel" vil bli kraftig moderert!

EC

Anbefalte innlegg

Hvis ikke postantall er viktig - hvorfor kan man ikke slette SO2 eller noen av de andre trådene av samme type? Hva gjør det om vi rydder litt opp i blandt?

Vel, dere skal bare slette SO og SO2...greit for meg, men jeg krever i det minste at vi får en thread som vi kan prate drit i slik som SO/SO2.

Hvis du orker å slette threads hvær måned så versjegod....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare en tråd jeg savner nemlig "ordlek", den er vel i kategorien "telletråd" men for meg så var det en adspredelse å se hva folk assosierte med visse ord. En form for psykoanalyse hvis du vil.

det der kan man enkelt gjøres når man chater :evil:

Nei, det kan det ikke, men jeg savner den ikke så ille att jeg må ned på mine knær for å få den tilbake. Og btw jeg likte ikke den evil smilien din.
Hvorfor ikke løse problemet på en mer elegant måte:

Opprett en side for javabasert web-chat som en del av HW.no

Så kan moderatorene slette hele "søppel" mappa og la linken til "søppel" gå rett til chat-siden. For dere som er redd for at trådene deres skal forsvinne: mappa heter tross alt "søppel" på linje med "søppelbøtta" på skrivebordet, under kjøkkenvasken og ute forran huset, og dere kan ikke forvente at HW.no skal samle på gammelt søppel.

du har et meget godt poeng der.

Går ikke det vettu, ække alle som liker å chatte live (kanskje fordi de ikke skriver så veldig fort, og poenget som skulle frem forsvant i tåken)

Jeg synes heller ikke att det er så mye å ta på vei for, nå har yummy lagt linja (som vi har vært enige i ganske lenge, se avstemningen til SirHartge): Ingen "telletråder"

Lenke til kommentar

Ok, nå skal jeg prøve å hvorfor SO2 er annerledes enn chat (du må egentlig vært en trofast SO'er for å skjønne det):

- Chat blir ikke det samme som forum-chat - her skriver vi gjerne lengre linjer, quoter gamle (gjerne morsomme) poster osv.

- Om en evt chat hadde blitt opprettet, hadde den garantert blitt spammet i hjel, eller moderert altfor mye (jeg akter ikke å la #HW.no være erstatningen for søppel.

- Som tidligere nevnt, er det ikke sikkert at alle får tilgang til den chatten når de er på jobb/skole (les: når forumet er aller viktigst).

- SO2 har en spirit som en chat aldri ville få (du burde helst være en SO'er for å skjønne dette).

En ting til: Det nytter ikke å holde undersøkelser på en chat (iaffal ikke lengre, med mindre du repeater til opp-tasten og enter er utslitt), på lik linje med om jeg på forumet for eksempel hadde spurt om åssen sykkel folka har. På en chat hadde jeg kanskje fått 3-4 svar på to minutter, og that's it, mens på forumet hadde jeg fått mange flere svar over lengre tid.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke løse problemet på en mer elegant måte:

Opprett en side for javabasert web-chat som en del av HW.no

Så kan moderatorene slette hele "søppel" mappa og la linken til "søppel" gå rett til chat-siden. For dere som er redd for at trådene deres skal forsvinne: mappa heter tross alt "søppel" på linje med "søppelbøtta" på skrivebordet, under kjøkkenvasken og ute forran huset, og dere kan ikke forvente at HW.no skal samle på gammelt søppel.

du har et meget godt poeng der.

Går ikke det vettu, ække alle som liker å chatte live (kanskje fordi de ikke skriver så veldig fort, og poenget som skulle frem forsvant i tåken)

Ok, hva med å la hver post ha begrenset levetid i "søppelbøtta". F.eks at poster automatisk blir slettet etter 1 uke. Så vidt jeg forstår tar søppelet opp mye plass og dermed mye ressurser under søking og visning av den seriøse delen av forumet. Jeg regner ikke med at folk leser gammelt søppel så det må vel være et godt kompromiss?

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med et forum når innleggene ikke blir spart på? Det er da ikke sjelden folk går tilbake og ser på gamle (geniale) threads.

Jeg forslår at dere prøver å opprettholde en linjen dere sa dere skulle holde - for det har dere ikke gjort. Drittsøppelet florere allerede.

Lenke til kommentar

Go yummy :woot:

Synest dette høres genialt ut. Det ER altfor mange poster som har ingenting i et hardware, etc. forum å gjøre.

Og siden yummy snakket om at ting tar ressurser, hvorfor ikke fjerne babethreaden ? Den hører absolutt ikke hjemme på dette forumet. Greit at folk liker å se på lettkledde damer, men det har strengt tatt nokså lite med hardware (eller mobiltelefoner etc. for den del) å gjøre.

Pga av at det blir postet så sinnsykt mye i søppel-forumet, blir det vanskeligere å finne frem til det som faktisk er nyttig og/eller interessant.

Søppel = :evil:

Lenke til kommentar
"]

Pga av at det blir postet så sinnsykt mye i søppel-forumet, blir det vanskeligere å finne frem til det som faktisk er nyttig og/eller interessant.

Vet du, om du trykker for eksempel på "Hovedkort og prosessor", så kommer det tilnærmet lik bare opp hovedkort- og prosessor-tråder - trykker du på "Søppel", kommer du til søppel. Jeg synes ikke det er så vanskelig å luke vekk det jeg ikke vil se.

Lenke til kommentar
"]

Vet du, om du trykker for eksempel på "Hovedkort og prosessor", så kommer det tilnærmet lik bare opp hovedkort- og prosessor-tråder - trykker du på "Søppel", kommer du til søppel. Jeg synes ikke det er så vanskelig å luke vekk det jeg ikke vil se.

Poenget var kanskje at hvis man trykker HER, så er til tider over 50% av postene i søppel. Går det ann å hindre at de blir med på søket over nye poster?

Kan ikke dere ihuga "søppelmennesker" lage dere et eget søppelforum, hvor dere kan, som en sa tidligere i tråden, "slappe av". Hva er det dere egentlig gjør foran skjermen hvis dere ikke slapper av?

Med tilgang på æ,ø,ogå i domenenavn, kan dere jo lage dere www.søppel.no. Bare et forslag. Kanskje dere "søppel-guruer" kan avholde deres interne konkurannse der, hvem kommer raskest til 10K poster med dritt.

Til dere som klager over at dere ikke kan bruke irc når dere er på skolen så er det ikke synd på dere. Dere må vel klare dere uten muligheten til å komme med søppel noen timer hver dag? Skjønner ikke helt denne trangen til å komme med dritt, eller søppel som dere liker å kalle det.

Hva med å sette opp en enkel poll. Ja eller nei til søppel, så får vi se hvordan folk stiller seg til denne søppla.

Vekk med søppelet er nå min mening hvis noen ikke har skjønnt det. :)

Lenke til kommentar

Går sikkert ann å fjerne "søppel", men da vil det bli veldig mye søppel i de andre kategoriene. Stemmer for at man slår hardere ned på spam i søppel, til nå har det vært utrolig lite som egentlig har tydet på at dere har begynnt med det egentlig.

Lenke til kommentar

Hum, vil bare nevne at SO2 ikke[/] er en thread hvor en poster all mulig dritt (som never ending story osv (les: threads modsa ikke vil ha i søppel) - til det har vi egentlig småplukk-tråden (ok, kanskje ikke never ending story, men den hører definitivt ikke til SO2 iaffal).

Lenke til kommentar

Først skal jeg ærlig si at jeg bare har skumma gjennom tråden, noe som alltid er farlig. Men føler for å kommentere endel ting

Grunnet at "søppel" etterhvert har utviklet seg til noe som minner mest om en chat,

Nå er vel du relativt ny i Hardware Norge nettverket yummy. Men det var nå slik at på delphi forumet hadde vi først en kategori som enkelt og greit het "alt om data". Etter en stund så fikk man en ny kategori som het "alt om IKKE data" hvor off topic ting ble diskutert. Når det viste seg at denne kategorien tiltrakk seg endel totalt usaklige innlegg og derfor opprettet man "søppel". Fra den dagen så har det aldri vært noe annet en tull og tøys i søppel og diskusjonene har mer ligna chat en reelle diskusjoner. Mange andre forums har også en søppel kategori bare at den gjerne kalles "general chat".

Har også lyst å påpeke beskrivelsen av kategorien:

"Usmakelig, irrelevant materiale som dere ikke klarer å holde for dere selv."

Og det som foregår i søppel er vel stort sett usmaklig og irrelevant?

Ikke post tråder bare for å poste noe - det spiser ressurser.

Det spiser ressurser? Harddiskplassen søppel kategorien tar er veldig liten, kun noen få megabytes. Og tror du søppel gir noen relevant load på serveren? Neppe.

Dette er et hardware/mobil/spill/programmering/kamera -relatert forum, så vennligst hold dere til det.

Vel nå er vi i "off topic" og det vil vel egentlig si at vi *ikke* skal snakke hardware/mobil/spill/programmering/kamera her, men alt annet.

----

noen alternative metoder å angripe problemet på:

- Fjern off topic (ja hele off topic hvertfall søppel og humor) fra newposts/last24hours søkene. Da vil man føle at forumet er betydelig mer saklig og seriøst. De som ønsker å delta i off topic kategoriene vil fortsatte kunne det. Dette vil trolig også øke kvaliteten i søppel da det øker terskelen en smule for å delta.

- fjern postcounten. Siden dere føler at flere poster bare for å øke postcounten så er det bare å fjerne den, man kan hvertfall gjøre det slik at man må inn i profilen for å sjekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...