Gå til innhold

WARNING! "Søppel" vil bli kraftig moderert!

EC

Anbefalte innlegg

Disse meldingene har nok som vane å være ganske strenge, men nå er det viktig å få med seg at disse gjerne ikke kommer uprovosert. Personlig har jeg såvidt jeg vet bare lagd en prioritert post og den gjalt tg & svartebørs. Det kom som resultat at jeg på få timer måtte moderere 3-4 poster som dreiet seg om dette, og ble til slutt meget lei av det pluss de frekke svarene jeg til tider kunne få for å stenge disse postene som helt klart var et brudd på retningslinjene. Men da må man også regne med at den noe strenge tonen jeg evt hadde i denne posten var rettet rett mot de som enten hadde prøvd eller planla svartebørs handel, og ikke mot dere andre "uskyldige".

Nå var det ikke din tråd jeg siktet til, men hvis du følte deg truffet så ok, da har jeg i de minste nådd noe frem med budskapet mitt. Jeg ønsker bare att man satt seg ned i fem eller ti minutter og tenkte over hva man skulle skrive, slik att det kom frem på en måte som forklarte bestemt hva som ville skje hvis man ikke fulgte rettningslinjene uten å gå så særlig over streken.

Føler meg ikke direkte truffet, brukte det bare som eksempel for å få frem et poeng. Men ble jo brukt som eksempel nettopp fordi jeg har en kvass tone i den posten, så igrunn har du jo rett :lol:

Da det gjelder søppel så tar dere dette alt for hardt. Det betyr ikke at alt stenges, men selv om det er søppel må vi få lov til å sortere ut litt spesialavfall for at ikke resten av forumet skal bli forurenset :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da det gjelder søppel så tar dere dette alt for hardt. Det betyr ikke at alt stenges, men selv om det er søppel må vi få lov til å sortere ut litt spesialavfall for at ikke resten av forumet skal bli forurenset :D

Hum, da synes jeg dere gjorde rimelig stort nummer ut av det, for sånn vi har forstått det, skulle dette bli en skikkelig utrensking.

Lenke til kommentar

Vil nok bli endel mer moderering enn vanlig, men det er fordi vi tidligere har vært for slappe i "søppel". Men det betyr ikke at alt som ikke har noe med data å gjøre blir slettet. Det er lov å diskutere andre ting enn det såklart, men hvis vi drar frem samme gamle eksemplet; telletråden, så er jo denne en tråd med ingen særlig mening. Bruk søppel til det den er beregnet på, og ikke spam o.l. så blir alle fornøyde :-?

Lenke til kommentar
Jeg opprettet for eksempel tråden "dunk hode i tastaturet" tråden.

En artig opplevelse syns jeg og der mange andre syns det var artig å gjøre noe litt uten om det vanlige.

:o

Det er den verste og mest meningsløse tråden noengang opprettet!

BUNNEN av søppel!

(tror det var denne som utløste moderatorenes harde linje :-P )

Lenke til kommentar
Grunnet at "søppel" etterhvert har utviklet seg til noe som minner mest om en chat, vil vi være veldig strikte på hvilke tråder vi tillater.

For å quote en tråd laget av moderator Hartge i søppel:

Langtid Chat (SO2) [spam toleres ikke = ban]

Er enig med Fondus. Se på responsen tråden får. Ikke steng tråden fordi du (en moderator) ikke liker den. Det kan være at du ikke liker den, men mange andre liker den. Ikke bruk statusen deres unødvendig.

Og som mange andre her reagerer jeg på tonen til moderatorene. Det virker for meg som om dere ikke har noen glede i å moderere forumet. At dere må gjøre det men vil heller gjøre noe helt annet. De fleste meldinger som har med moderering å gjøre syns jeg har ett surt preg over seg. Jeg får nesten lyst til å kutte ut forumet når jeg leser en del meldinger fra dere moddiser.

Men er enig i at det var for mye dritt her nå og noe måtte gjøres. Så jeg syns dere gjør en god jobb med noen glipp inn i mellom :) Håper dere kan heve dere enda et hakk slik at flest mulig kan bli fornøyde.

Mvh

Lenke til kommentar

:o

Det er den verste og mest meningsløse tråden noengang opprettet!

BUNNEN av søppel!

(tror det var denne som utløste moderatorenes harde linje :-P )

Og hvem i fan har sagt at trådene skal gi mening?

Greit nokk at den ikke inneholdt noen ord der man diskuterte f.eks hvordan man skal barbere seg neden til...inrømmer det, men så lenge folk respektere at man skal prøve det 1 gang og le litt av det så syns jeg det absolutt ikke er noe som helst meningsløst.

Lenke til kommentar

SO2 vil IKKE bli slettet eller stengt. Siden så mange har problemer med å få det med seg:

SO2 VIL BESTÅ!!

En viss tråd har blitt tatt frem _veldig_ mange ganger for å forklare hva vi IKKE vil tillate.

For øvrig er det ikke først og fremst "søppel" som skal "tas" denne gangen - det er _hele_ forumet. Vi vil slå hardt og nådeløst ned på regelbrudd, spamming osv. Kan dere få det med dere, vææær sååå sniiiill! :roll:

Er det rart man blir litt skarp i kantene når folk kjefter opp og syter og klager på ting som de ikke har grunnlag for? Nu e æ ærlig...

BTW: utrolig moro å se hvor lett det er å sette sinnene i kok. Folk tar ting opp i verste mening, kjefter opp for bagateller... Jaja. Tro meg: forumet vil bli bedre etter hvert. Et sted der folk kan søke og finne informasjon, ikke bli trakkasert for hver minste lille feil de gjør.

Ha en fortreffelig aften.

Lenke til kommentar
SO2 vil IKKE bli slettet eller stengt. Siden så mange har problemer med å få det med seg:

[Genialt utsagn med liten, svart skrift]

En viss tråd har blitt tatt frem _veldig_ mange ganger for å forklare hva vi IKKE vil tillate.

For øvrig er det ikke først og fremst "søppel" som skal "tas" denne gangen - det er _hele_ forumet. Vi vil slå hardt og nådeløst ned på regelbrudd, spamming osv. Kan dere få det med dere, vææær sååå sniiiill! :roll:

Er det rart man blir litt skarp i kantene når folk kjefter opp og syter og klager på ting som de ikke har grunnlag for? Nu e æ ærlig...

BTW: utrolig moro å se hvor lett det er å sette sinnene i kok. Folk tar ting opp i verste mening, kjefter opp for bagateller... Jaja. Tro meg: forumet vil bli bedre etter hvert. Et sted der folk kan søke og finne informasjon, ikke bli trakkasert for hver minste lille feil de gjør.

Ha en fortreffelig aften.

Det hørtes mye bedre ut enn alle de andre gigantiske advarslene deres - en kunne jo tro at søppel ville gå under på måten dere har uttrykt dere på før. :)

Lenke til kommentar

Kan ikke dere bare nullstille "Langtid Chat (SO2) [spam toleres ikke = ban]" ? Alle som poster der sier jo at de ikke poster for å få opp counteren sin, så da spiller det vel ingen rolle om de meldingene fjernes.

Det er jo den lengste tråden på forumet, som jeg vet om, så hvorfor ikke fjerne den? Det er jo der skoen trykker.

Jeg oppfordrer deg yummy til å fjerne den og lage en ny post som de 1337 h4x0rzene kan spamme i.

Lenke til kommentar
Kan ikke dere bare nullstille "Langtid Chat (SO2) [spam toleres ikke = ban]" ? Alle som poster der sier jo at de ikke poster for å få opp counteren sin, så da spiller det vel ingen rolle om de meldingene fjernes.

Det er jo den lengste tråden på forumet, som jeg vet om, så hvorfor ikke fjerne den? Det er jo der skoen trykker.

Jeg oppfordrer deg yummy til å fjerne den og lage en ny post som de 1337 h4x0rzene kan spamme i.

Og så går det hmz....3 måneder så må den fjernes igjenn og så lage en ny thread? nei vet du hva altså...

Lenke til kommentar

Jeg forslår herved devoice av JimmyPop på #HW.no! :O

Det er ikke meldingsantallet det gjelder - det er hele konseptet "SO" som vi har skapt. Om du er så misunnelig kan du lage deg en egen SO som yummy kan slette. :)

SO1 er btw lenger (og bedre). SO-postene er[/] jo selve søppel!

Lenke til kommentar

Bra at det endelig skal ryddes opp i denne kategorien. :) Greit nok at det heter søppel og at det er mye dritt der, men poenget med søppel må jo være at det skal fjernes. På samme måte som man fjerner søppel fra søppeldunken etterhvert bør også søppel fra forumet fjernes med jevne mellomrom.

Tøm forumets søppeldunk hver måned!!! Problem solved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...