Gå til innhold

WARNING! "Søppel" vil bli kraftig moderert!

EC

Anbefalte innlegg

Grunnet at "søppel" etterhvert har utviklet seg til noe som minner mest om en chat, vil vi være veldig strikte på hvilke tråder vi tillater. Ikke post tråder bare for å poste noe - det spiser ressurser. Dette er et hardware/mobil/spill/programmering/kamera -relatert forum, så vennligst hold dere til det.

Skal dere pludre i vei, anbefaler jeg #hw.no på Undernet. Kanalen er dog ingen support-line, det har vi forumet til.

Takk for din forståelse!

På vegne av moderatorene,

-moderator yummy-

PS: kan samtidig fortelle at tidsbegrenset ban er på plass igjen. Modereringen vil bli temmelig streng forover - og dersom folket samarbeider, vet jeg av erfaring at det kommer til å bli MYE bedre å være på forumet etterpå! :)

Hævv a nais dei! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søppel skal liksom være et fristed det da, og da er det for ille at moderatorer skal komme å slette det vi lager, dere burde iallefall gi beskjed på forhånd. Jeg ser liksom ikke vitsen i å poste i søppel hvis postene blir slettet dagen etterpå liksom. Jeg liker søppel, men dere prøver å dra oss vekk fra det ser jeg. Kan dere ikke likegodt stenge ned hele off topic da så blir det bare et rent dataforum som yummy presiserer at det er.

Husker da jeg var helt ny på forumet, så lagde jeg en thread i Tilbakemeldinger. Der stod det at jeg syntes forumet var helt topp, men at man burde stengeslette søppel og off topic. Da svarte moderatorer meg (tror det faktisk var yummy, husker ikke) at off topic var det sosiale på dette forum for de som ville ha litt avveksling fra datarealaterte ting og at det dermed var viktig for forumet.

Jeg begynte så å se i søppel, og skrive litt i so2. Så begynte jeg faktisk å like søppel, brukt mange timer der. Så nå skal dere plutselig skjerpe det inn. Jaja sier jeg til sånt.

Jeg driver en del support på forumet, men hvis det skal bli så strengt i søppel, så er det ikke sikkert jeg gidder å logge inn på forumet så mye i fremtiden og det kan da gå utover supporten og.

Det var mine meninger.

Lenke til kommentar

ok. så nå skal dere endre retningslinjene helt? jaja.. gøy for dere.. dere hadde litt for lite å gjøre altså? yummy. hold deg til overklokking.no du.. du har nok å gjøre der.. og så kan andre bry seg om off-topic siden det ikke er noe du har noe med å gjøre i det hele tatt!

Lenke til kommentar
ok. så nå skal dere endre retningslinjene helt? jaja.. gøy for dere.. dere hadde litt for lite å gjøre altså? yummy. hold deg til overklokking.no du.. du har nok å gjøre der.. og så kan andre bry seg om off-topic siden det ikke er noe du har noe med å gjøre i det hele tatt!

Har du lyst på en pause fra forumet, eller? Les dette:

retningslinjene punkt 7[/url]"]Respekter dine moderatorer. Stenges det en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger.

Dette er ikke noe jeg står for alene - vi har tatt dette opp internt, og blitt enige.

"Søppel" er åpent for diskusjoner - MEN: Vi ønsker ikke tråder i retning av "telletråden" der det _eneste_ formålet må være å få flere poster, elns. Dere står fritt til å diskutere hva dere vil - men unødvendige, totalt useriøse tråder vil _ikke_ bli akseptert.

Flere personer har klaget på at seriøsiteten i forumet er på sterkt nedadgående kurs. Dette er bare _en_ av de tingene vi akter å gjøre for å hjelpe på det.

Det er bedre å samarbeide enn å kjempe imot. Bruk forumet på en _fornuftig_ måte, så har ingen noen problemer.

Lenke til kommentar

Gjør ikke meg noe om det blir moderert bort linker og andre dittposts (hint hint), men om noen sletter SO, eller stenger/sletter SO2, ja, da blir jeg arg.

Som sagt, dere sier jo selv at dette er et fristed for mange, og vi (veldig mye jeg :p ) har fått Hartge til å gjøre dette til et litt strengere fristed, slik at vi slipper den verste spamminga. Da synes jeg det hadde vært beklagelig om dere hadde tatt tilnærmet lik alt sammen. Nøyaktig hva har dere tenkt å fjerne?

#HW.no er btw ingen kanal folk kan gjøre ting ikke kan på forumet, så det er sagt. :) Kall det gjerne et alternativ til SO/SO2.

Lenke til kommentar
Gjør ikke meg noe om det blir moderert bort linker og andre dittposts (hint hint), men om noen sletter SO, eller stenger/sletter SO2, ja, da blir jeg arg.

Svarer for min egen del:

Tror du jeg er lei av livet? :lol:

Lenke til kommentar

"Søppel" er åpent for diskusjoner - MEN: Vi ønsker ikke tråder i retning av "telletråden" der det _eneste_ formålet må være å få flere poster, elns. Dere står fritt til å diskutere hva dere vil - men unødvendige, totalt useriøse tråder vil _ikke_ bli akseptert.

Er delvis enig på dette punktet. Har ett intrykk av att enhver tråd som blir startet i søppel kan ta en totalt uventet vending, og att å være "offtopic" er en del av linjen. Men som du sier trenger vi ikke "telle-tråder" hvor eneste poeng er å få flere meldinger.

Flere personer har klaget på at seriøsiteten i forumet er på sterkt nedadgående kurs. Dette er bare _en_ av de tingene vi akter å gjøre for å hjelpe på det.

Dette gjelder ikke bare søppel delen av forumet desverre, har intrykk av att det er værre i andre deler av forumet. Som ett poeng kan jeg nevne att en person med ett litt suspekt nick fikk en del pepper pga nicket istedet for å få den hjelpen han bad om (nå husker jeg ikke hvilken tråd det var, men du finner den i "internett/nettverk").

Det er en ting til som jeg bare har lyst til å nevne. Skulle ønske att moderatorene tok en litt mere høffligere tone noen ganger, som i rettning av "høflig, men bestemt" (dette gjelder også brukerene). Når jeg en skjelden gang tar meg en tur innom "Annet om data" så ser jeg en prioritert melding øverst hvor tonen er allt annet en høflig.

Ja ja, dette er bare mine tanker. Håper du tar noe til etteretning, slik att vi får ett hyggelig sammarbeid (du som moderator og jeg som bruker)

Lenke til kommentar

Dere bør heller konsentrere dere om "Annet om data". Og for så vidt alle andre kategoriene.. SLike tråder har vi sett en del av:

-Annbefalller dokkar enn p4 3ghZ ? 8)

-AMD E BEST! :yes:

-Lær deg å skrive! :x

-Hold kjeft! Er p4 bra? :o

-Ja :oops:

-ja :woot:

-AMD er billigere :p

-Hold kjeft! Hater AMD vs. Intel diskusjoner :grumpy:

-Så hold deg til helvete vekke!!!!! :evil:

-OT: Dere er teit :shrug:

-Hold kjeft. Intel P4 er best å overklokke

-AMD er bedre!

Konstentrer dere om de istedenfor!

Lenke til kommentar

Synes denne nye, strenge linjer allerede har ført til enda flere n00bz som ikke klarer å la være å lage stygge threader. Synes også jeg ennå ser masse gammelt fjås, som jeg trodde skulle bli sletta/stengt.

En ting jer lurer på: Når stenger dere, og når sletter dere?

Lenke til kommentar

Ikke til å unngå det, sosohal. Men det fine er at disse "uroelementene" typisk utkrystalliserer seg på kort tid, og da er vi fort kvitt dem. Sikkert like greit.

Jeg skal forsøke å unngå sletting av tråder så godt jeg kan. Men tråder av "telletypen" blir slettet uten skånsel!

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg syns Søppel har blitt en missforstått plass.

Før, så var søppel en plass der man hadde en masse spennnende poster som hadde innhold (ok..noen hadde det ikke) der folk diskuterte ting og tang.

Så, etter ei stund så blei pluttselig hardware.no sitt forum ganske så populært og mange personer joinet forumet. Og de som joinet opp var vel kanskje "irritert" for at mange andre hadde så mange poster.

Jeg som har en del poster på forumet har ofte fått annklagelser over som:"du poster bare i OT-delen av forumet for å øke telleren din". Selvsagt vil folk se det på det og gjøre det samme, siden på forumet så er vist antall poster en liten "status" med å ha så mange poster.

Det er da ikke rart da at folk som kanskje ikke har så mange poster begynner tråder slik som "tellertråden" (har faktisk aldri sett den på forumet :shrug:) til å øke sin personlige status.

For meg er det ikke om å ha mange poster, jeg skriver det jeg vil om saker og ting og meninger ect. At mange ser dette som spam og unytting drit det får de bare gjøre. Jeg syns det er artig å prate om vind å været til tider og utider(synes kanskje noen).

"Søppel" er åpent for diskusjoner - MEN: Vi ønsker ikke tråder i retning av "telletråden" der det _eneste_ formålet må være å få flere poster, elns. Dere står fritt til å diskutere hva dere vil - men unødvendige, totalt useriøse tråder vil _ikke_ bli akseptert. "

Så hva er slike tråder da?

Jeg opprettet for eksempel tråden "dunk hode i tastaturet" tråden.

En artig opplevelse syns jeg og der mange andre syns det var artig å gjøre noe litt uten om det vanlige. OG, jeg skrev med store bokstaver (i rødt til og med) at det bar bare 1 post pr bruker, noe som de fleste overholdt. Så hva var galt med den tråden? Slike threads syns jeg gjør Søppel mere interesant. Steng heller slike threads som "woot" threade'ene og alle de andre spam-trådne som ikke følges.

Kanskje det er _der_ problemet ligger. At folk tror at man kan bare stikke innom søppel, åpne xxx tråden, legge igjenn en "hahaha" svar igjenn for så og poste vider i tråden i håp om at man får flere poster og blir mere akseptert av de "rette personene". Jeg tror holdningen der bør ordnes litt med og heller stenge de trådene som blir ute av kontroll i stede for å bare stenge de pga "dette er userriøst". Jeg syns det blir litt for slappt.

Det er en ting til som jeg bare har lyst til å nevne. Skulle ønske att moderatorene tok en litt mere høffligere tone noen ganger, som i rettning av "høflig, men bestemt" (dette gjelder også brukerene). Når jeg en skjelden gang tar meg en tur innom "Annet om data" så ser jeg en prioritert melding øverst hvor tonen er allt annet en høflig.

Enig. Det virker mere og mere som et "gjør du noe feil så ryker du ut på hode først." Savner litt mere høffelig toner fra ovenfra (selv om det er vanskelig yummy ;))

Lenke til kommentar
Søppel skal liksom være et fristed det da, og da er det for ille at moderatorer skal komme å slette det vi lager, dere burde iallefall gi beskjed på forhånd. Jeg ser liksom ikke vitsen i å poste i søppel hvis postene blir slettet dagen etterpå liksom. Jeg liker søppel, men dere prøver å dra oss vekk fra det ser jeg. Kan dere ikke likegodt stenge ned hele off topic da så blir det bare et rent dataforum som yummy presiserer at det er.  

Er først og fremst poster som er kun til for å booste antall poster for en bruker som vil bli moderert. Dvs ting som "telletråden". Hvis du ser noen praktisk og sosial betydning i disse postene så venneligst si ifra.

Dette gjelder ikke bare søppel delen av forumet desverre, har intrykk av att det er værre i andre deler av forumet. Som ett poeng kan jeg nevne att en person med ett litt suspekt nick fikk en del pepper pga nicket istedet for å få den hjelpen han bad om (nå husker jeg ikke hvilken tråd det var, men du finner den i "internett/nettverk").

Dette er svært uheldig. Ser dette til tider selv, og blir meget frustrert over det. Folk bør kunne holde seg til emnet i tråden, og det er faktisk i brudd med punkt nummer 2 i retningslinjene å ikke gjøre det.

Disse meldingene har nok som vane å være ganske strenge, men nå er det viktig å få med seg at disse gjerne ikke kommer uprovosert. Personlig har jeg såvidt jeg vet bare lagd en prioritert post og den gjalt tg & svartebørs. Det kom som resultat at jeg på få timer måtte moderere 3-4 poster som dreiet seg om dette, og ble til slutt meget lei av det pluss de frekke svarene jeg til tider kunne få for å stenge disse postene som helt klart var et brudd på retningslinjene. Men da må man også regne med at den noe strenge tonen jeg evt hadde i denne posten var rettet rett mot de som enten hadde prøvd eller planla svartebørs handel, og ikke mot dere andre "uskyldige".

Personlig tilbringer jeg liten tid i søppel.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg syns Søppel har blitt en missforstått plass.

Før, så var søppel en plass der man hadde en masse spennnende poster som hadde innhold (ok..noen hadde det ikke) der folk diskuterte ting og tang.

:yes:

Er først og fremst poster som er kun til for å booste antall poster for en bruker som vil bli moderert. Dvs ting som "telletråden". Hvis du ser noen praktisk og sosial betydning i disse postene så venneligst si ifra.

Det er bare en tråd jeg savner nemlig "ordlek", den er vel i kategorien "telletråd" men for meg så var det en adspredelse å se hva folk assosierte med visse ord. En form for psykoanalyse hvis du vil.

Disse meldingene har nok som vane å være ganske strenge, men nå er det viktig å få med seg at disse gjerne ikke kommer uprovosert. Personlig har jeg såvidt jeg vet bare lagd en prioritert post og den gjalt tg & svartebørs. Det kom som resultat at jeg på få timer måtte moderere 3-4 poster som dreiet seg om dette, og ble til slutt meget lei av det pluss de frekke svarene jeg til tider kunne få for å stenge disse postene som helt klart var et brudd på retningslinjene. Men da må man også regne med at den noe strenge tonen jeg evt hadde i denne posten var rettet rett mot de som enten hadde prøvd eller planla svartebørs handel, og ikke mot dere andre "uskyldige".

Nå var det ikke din tråd jeg siktet til, men hvis du følte deg truffet så ok, da har jeg i de minste nådd noe frem med budskapet mitt. Jeg ønsker bare att man satt seg ned i fem eller ti minutter og tenkte over hva man skulle skrive, slik att det kom frem på en måte som forklarte bestemt hva som ville skje hvis man ikke fulgte rettningslinjene uten å gå så særlig over streken.

og btw: Jeg støtter heller ikke svartebørs handel, det ødelegger for ærlige mennesker som helt sikkert hadde kjøpt billettene på ærlig vis. (Og dessuten støtte organisert kriminalitet)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det ikke noe poeng i telletrådene. Helt klart ikke. Dem kan gjerne slettes for min del, men jeg synes det er for ille at det skal være SÅ strengt her. Jeg gidder ikke opprette flere tråder i søppel lengre pga at i kanskje 8 av 10 tilfellene så blir dem stengt. iallefall sånn jeg har oppfatta det den siste tiden. Herregud da mennesker, hvis tråden har et innhold som ikke inneholder 1,2,3,4 osv eller "jeg har ny pc :woot:" så la dem leve. ikke stengslett i hytt og pine. Dere kan eventuelt se på responsen på en tråd fra de andre brukerene. Hvis det er bad respons (gjerne fra de erfarne posterne) så la den leve, hvis resopnsen er negativ, så steng den.

Enig med mange her at det er alt for mange newkids på dette forumet og det vil vi ikke ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...