Stianbl Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Etter å ha sett på ett par tester, så gjør 9800GX2 det veldig bra. De fleste plasser selges det til nesten 4k, men her kom jeg over det til 2500,- ? http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&a...mp;QSID=7172122 Kan dette stemme, eller hva er eventuellt "nedgradert" eller annerledes med dette i forhold til de andre? Hadde tenkt meg ett 4870 skjermkort til rundt 2000,- men om jeg kan legge til 500 å gå 9800GX2 er vel dette en klar vinner? Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Så nå at den selges en del andre plasser til 2500-2800 kr, selv komplett.no. Men jeg ser enda ikke hva som gjør at denne modellen havner så billig på lista i forhold til andre 9800GX2 kort? For det stemmer at 9800GX2 er en overlegen vinner over 4870? Kan godt være jeg surrer litt her, for jeg er ikke helt inni alt enda EDIT: En liten test: http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...mp;limitstart=1 Så ser ut til at det yter greit her.. Endret 5. august 2008 av Stianbl Lenke til kommentar
brback Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Du kan vel si at GX2 er kraftigere enn 4870, men er jo også dyrere deretter. XFX GeForce 9800 GX2 1024 MB 600M 3899,- XFX GeForce 9800 GX2 1024 MB XXX 2506,- Bare for å vise at det finnes flere billigere gx2 kort. Ser jo også at det førstnevnte kortet ligger dyrere selv om de har samme produsent. Går utifra dette skyldtes at det billigere kortet er ferdigklokket og vil gi fra seg mer varme. Prisforskjellen kan vel også skyldes den generelle prisnedgangen, hvor du ser at kortet du linker til er det ingen som har fått disse inn på lager enda. Vil anta at de fleste nettbutikkene da nylig har lagt inn bestilling på disse, og de vil naturlig nok være billigere enn kort som ble bestilt for et par mnd siden. EDIT: Kan vel legge til at testen du linker til er av en overklokket versjon av kortet. Endret 5. august 2008 av brback Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Vel, så må du hugse at det der er overklokka kort som er testa, er ikkje dei du får! ALLE kort klokker individuelt. men dette spørst kas skjerm du har, om du vil ha AA eller ikkje... men 4870 er eit bra kort, Og slik som eg såg det på denne testen, så var ikkje det klokket, og les litt på det kortet klokket og, tror minnet skal vere heilt ekstremt når ein klokker.. Så ikkje still eit overklokket kort opp mot eit kort som ikkje er klokka... det er berre usaklig. Btw. har du sli støtte? Crossfire støtte? gå for eit kort innen det, så kan du heller kjøpe eit til seinare, btw. pass på strøm forbruket er jo ikkje sikkert du har stor nok psu til det ^^ Sjølv skal eg nok gå for 2stk 4870x2... Lenke til kommentar
brback Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 ... men 4870 er eit bra kort, Og slik som eg såg det på denne testen, så var ikkje det klokket, og les litt på det kortet klokket og, tror minnet skal vere heilt ekstremt når ein klokker.. Nå var vel 4870 strengt talt ikke representert på testen som var linket Men har lest litt rundt på andre benchmarks/tester og kan ikke si at jeg ser at gx2 kommer mye bedre ut, noen overlegen vinner er den iallefall ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå