Gå til innhold

Støtter ikkje Ati Radeon 9700 Pro meir enn 120 hz?

rvenes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jauda, skjermen min tåler det.

Sony G420 skjerm.

Har testa det med geforce kortet mitt...

Og nå fikk eg det faen meg kvitt på grønt her!...

http://mirror.ati.com/products/pc/radeon97...0pro/specs.html

2D DISPLAY MODES

Resolutions, colors and maximum refresh rates (Hz) in 256, 65K or 16.7M colors Monitor Resolution Hz

640x480

120

800x600 120

1024x768 120

1152x864 120

1280x1024 120

1600x1200 85

1920x1080* 16:9 75

1920x1200 75

1920x1440 75

2048x1536 60

http://www.rage3d.com/board/showthread.php...#post1331821693 Tråden fra rage3d.com

Lenke til kommentar

det mange tror er at høyere refresh gir bedre bilde, det er helt feil!!! høy refresh gir et mer uskarpt bilde (mer fuzzy). Tipper du har bnc-inganger på skjermen din, kjør med det og ikke mer en 85 Hz, kjører selv 1600x1200@85Hz selv om jeg kunne ha kjørt i 110HZ.. hvorfor gjør jeg ikke det? jo fordi i 85 HZ har en bedre bilde.

har forøvrig denne monitoren selv - http://www.sony-cp.com/en/products/crt/f_p...f520/index.html

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Hva skal du med mer enn 120???

Øynene dine kan ikke oppfatte forskjellen så høyt oppe alikevel...

Hva i helvete skal du med mer enn 120Hz???

Og du som sier at bilde er dårligere kvalitet med høyere Hz?? Ja, bare hvis skjermen din ikke tåler hvor høyt du setter den så... Ellers har det ingenting å si. Hvis Hz du har på skjermen er lavere enn fps'en du får i ett spill, da får du ikke utnyttet fps'en din. Den ekte fps'en du ser kan ikke være høyere enn Hz'en på skjermen din, og øynene kan ikke oppfatte forskjellen utover et visst punkt...

Lenke til kommentar

Det er visse ting i spel som går bedre sjølv om du har ein usynlig fps.

Heilt klart at 120 hz er bra nok, men eg skreiv jo inn 160 og 130 i refreshlock programmet, slik som skjermen min tåler (og som fønka knall med geforce kortet). Og når eg skreiv inn det og prøvde og spele i 1024*768 fikk eg 89 eller 56 hz... Men 120 er fint.

Lenke til kommentar

Og du som sier at bilde er dårligere kvalitet med høyere Hz?? Ja' date=' bare hvis skjermen din ikke tåler hvor høyt du setter den så...quote']

For noe tull, skjermen min takler 130 Hz i 1280x1024 og 200 hz i 1024x768

Hvorfor kjører jeg ikke det? nei, fordi dette fører til høyere belasting på kabler og bildet blir mer uskarpt, har også testet det selv.

¨

Finner ikke artikelen som jeg leste for en stund siden som forklarte dette men tenker du deg om skjønner en logikken i hvorfor.

fant imidlertid dette på ATI sin side - Adjust the Refresh Rate:

The refresh rate chosen can have a large impact on the picture quality.

In many instances, running the monitor at its highest rated refresh rate does not yield the best results.

Lowering the refresh rate slightly in the Windows DISPLAY PROPERTIES panel may help to improve the image quality.

http://www.ati.com/support/infobase/3205.html

Lenke til kommentar

120Hz er bare tullete.

* Hverken øynene eller hjernen oppfatter bilder så raskt.

* Allerede ved 85Hz unngår du all flimring

Grunnen til at du ikke får flimring ved høyere enn 85Hz er at hver pixel på skjermen (fosforet) ikke rekker å slokke før den blir oppdatert med en ny puls fra elektronstrålen. Hver pixel flyter altså over i neste påxel (langs tidsaksen) og dermed vil du ikke kunne se raskere endringer enn du allerede gjør ved 85Hz. Det eneste du oppnår ved høtere frekvens er altså at bildet blir mer ulkart.. (og det var kanskje ikke helt meningen)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Ja, OK, men snakket ikke akkurat om 130Hz-200Hz...

Jeg tenkte mer på forskjellen mellom 85 og 115Hz... Klart at maskinvaren blir veldig overbrukt når du har det på 200Hz og at det ikke da lønner seg å ha det på dette nivået.

Men mellom 85 og 120Hz tror jeg ikke man skulle kunne se noe forskjell på bildekvalitet.

Klart man ikke skal kjøre skjermen på sitt HØYESTE nivå i enhver situasjon, men det var ikke det jeg mente...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...