aklla Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) etter at routeren fra Telenor og min egen d-link DI-524 startet å krangle fant jeg ut at det var best å kaste en av dem på dør. ettersom møkka-routeren fra Telenor ikke har trådløst så falt valget ganske enkelt på d-link DI-524 men, jeg sliter hardt med oppsettet av d-link mot Telenor sitt nett, noen som har erfaring derifra? jeg skriver inn brukernavn og passord, trykker på "connect" så kommer det bare opp "disconnected", ingen feilmeldinger eller noe slikt... edit: siden jeg ikke kan gjøre det jeg planla endrer jeg posten. problemet er at når jeg kobler inn min D-link DI-524 slutter nettet som går via kabel å fungere, både på D-link DI-524 og Thomson ST546, fjerner jeg D-link DI-524 så fungerer kabelen på Thomson ST546. dette har vistnok plutselig skjedd. jeg ha resatt og oppdatert FW på D-link routeren, uten at dette har gitt noen endring. Endret 5. august 2008 av aklla Lenke til kommentar
brback Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Opplevde en rekke problemer med tidsavbrudd på internett når jeg koblet d-link router til en av telenor sine eldre topcom. Dette ble forverret enda mer når ip-telefonen var i bruk. Etter lengre tid med problemer ringte jeg til slutt telenors kundeservice, det endte opp med at de sendte meg en ny 'alt i ett' trådløs router. Plutselig var det ikke flere problemer. Tror ikke du kan koble direkte opp mot telenor sitt nett med DI-524, da denne denne ikke fungerer som modem. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 har over ganske lang tid brukt d-link router og telenor sitt topcom modem, uten problemer. problemet jeg har nå er at hvis jeg kobler inn d-link routeren funker KUN trådløst nettverk(uavhengig av om jeg kobler via modemet til telenor eller d-link), tar jeg ut d-link routeren funker modemet som det skal. jeg klarer ikke finne noe feil heller, men får nok jobbe litt med det... Lenke til kommentar
brback Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 har over ganske lang tid brukt d-link router og telenor sitt topcom modem, uten problemer.problemet jeg har nå er at hvis jeg kobler inn d-link routeren funker KUN trådløst nettverk(uavhengig av om jeg kobler via modemet til telenor eller d-link), tar jeg ut d-link routeren funker modemet som det skal. jeg klarer ikke finne noe feil heller, men får nok jobbe litt med det... Har du ip-telefoni? For hva det gjelder Telenor sitt Topcom 871bt har jeg mistet all tro på Noe av det mest ustabile jeg har vært borti, hadde flere oppgjør med denne hvor jeg endte opp med å koble alt ned og så opp igjen fra scratch. Dette og enkle restarter på router'n løste problemet for en kortere periode. Litt usikker på hvordan du forklarer oppsettet ditt. Hvis D-link routeren din ikke har internett, men topcomen din har tipper jeg at det skyldtes at D-link ikke har fått tildelt noen ip-adresse fra topcomen ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 har ip-telefoni også ja. begge hadde internett, bare ikke samtidig altså, koblet jeg på den trådløse d-link routeren funket internett KUN trådløst. koblet jeg ut denne funket internett via kabel gjennom Telenor sitt Thomson ST546( har ikke Topcom som jeg sa tidliger) d-link fikk ip-addresse fra thomson, jeg kom jo på nett trådløst(KUN trådløst) når jeg hadde den koblet til... men ser nå ut som jeg har løst problemet på en eller annen mysifistisk måte nå, får se hvor lenge det holder... Lenke til kommentar
brback Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hvis kun trådløst virket, men ikke kabel bør det vel ha skyldtes en ip-konflikt. Men hvem bryr seg så lenge det virker nå Lykke til! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 det er ikke ip-konflikt, kjører 2 forskjellige subnett, ett på trådløst og ett på kabel, samt at den trådløse både har egen ip som trådløse pc`r ser og en ip den får av routeren. men, virker veldig som ipkonflikt ja, selv om jeg sjekket dette og alt hadde forskjellige ip`r. den trådløse routeren ødela for kabel for alt, koblet jeg den ut hadde jeg vanlig nett via kabel. altså router+trådløs router=kun trådløst nett. router=nett via tråd. merkelig sak jeg sikkert aldri får svar på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå