erlnico Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hei. Jeg har ikke hatt dobbelkjerne prosessor før og jeg kan se at hastigheten på prossesoren variere mellom enten 2000mhz eller 3167mhz med jevne mellomrom. Er dette normalt? Jeg har. Hovedkort: Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775, Ram: Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB CPU: Intel Core? 2 Duo E8500 3.16GHz Skjermkort: XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3 PSU: Seasonic S12, 600W. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det er helt normalt hvis BIOS er satt til å regulere multiplier og klokkehastighet. Det er effektsparings-teknologier som f.eks. Intel Speedstep/EIST som sørger for dette. http://en.wikipedia.org/wiki/EIST Hvis du skal slå det av, må du finne disse innstillingene i BIOS. Les manualen for hovedkortet ditt - der står det beskrevet. Lenke til kommentar
erlnico Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Oki. Takk skal du ha. Var litt redd for at det var noe gale med cpu skjønner du. Har hatt noen problemer med pcen etter at jeg oppgraderte den. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Oki. Takk skal du ha. Var litt redd for at det var noe gale med cpu skjønner du. Har hatt noen problemer med pcen etter at jeg oppgraderte den. Hvilke problemer da? Merkelige krasj og BSOD'er? I så fall så er det hovedkortet som er synderen... Bare ta ett søk på nForce her på forumet, 6x0i og 7x0i er alle Nvidia's problembarn og liker å krangle og oppfører seg bingo messig, så det kan hjelpe å sende det i retur og få ett nytt noen ganger, en god del er allerede merkelige fra fabrikk mens andre funker perfekt. Dessverre er de som funker perfekt vanskelig å oppdrive. Lenke til kommentar
erlnico Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Har litt for høg temperatur på cup og skjermkort, men det kommer sikkert av for dårlig kabinett. Ellers så ødelag eg stock viften som følgte med prosessoren, kjøpte Zalman CNP9500AT i steden for. Problemet angående skjermkortet har jeg laget en tråd om her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=990202 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå