Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Finnes det laservarsler som bare varsler?

Anbefalte innlegg

Hvis det er så viktig for deg at du ikke blir tatt for noe, kan du ikke bare enkelt og greit følge reglene?

Unnskyld for at jeg spør om hva som er lovlig og ulovlig fordi jeg VIL følge reglene... *hint hint*

Flere som vil si noe?

EDIT: Ser hvor lett det er å holde fartsgrensen for deg Kjørte litt fort over dump og nå er viskerne helt

Dumpen var et hull i veien på vei inn til trafikkmaskinen i Oslo. Jeg kjørte godt under lovlig hastighet - videre har dette ingenting med saken å gjøre.

Du sier du har bestått teorien, da bør du vel også vite hvorfor det står sånne store, røde og hvite skilt med tall langs veien. Du trenger ikke laservarsler dersom du kjører i lovlig hastighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Politiskolen krever -plettfri- vandel.

Hvilket vil si at du aldri må ha vært i fengsel, ikke må ha noen bøter i registeret og navnet ditt burde helst ikke dukke opp i noen av datasystemene dems når de taster inn navnet ditt:)

Hvilket vil si at om du holder deg til små lovbrudd som å ligge litt over fartsgrensen, så ødelegger neppe det din fremtidige kariere om du bare blir tatt en gang eller to på de neste årene. Så sant du bare får forelegg og ikke bøter.

Men om navnet ditt stadig dukker opp hos dem i forbindelse med trafikksaker og råning, så må du nok belage deg på å bli sentervekter eller noe slikt om du absolutt må ha en uniform....

(vaktselskaper krever også rein vandel, men har ikke mulighet til å sjekke deg så grundig som politiet kan)

Sentervakt, det er bare flaut.

Kan jeg sjekke om jeg har plettfri vandel? fordi når jeg var mindre så skjedde det noe...noe jeg angrer på.

Jeg vil prøve å ligge så lavt som mulig, men det er ikke alltid så lett å si det. Når jeg øvelseskjører så kjører jeg altfor fort, jeg vet ikke, men fartsgrensene er veldig lave mener jeg.

Lenke til kommentar
Hvis det er så viktig for deg at du ikke blir tatt for noe, kan du ikke bare enkelt og greit følge reglene?

Unnskyld for at jeg spør om hva som er lovlig og ulovlig fordi jeg VIL følge reglene... *hint hint*

Flere som vil si noe?

EDIT: Ser hvor lett det er å holde fartsgrensen for deg Kjørte litt fort over dump og nå er viskerne helt

Dumpen var et hull i veien på vei inn til trafikkmaskinen i Oslo. Jeg kjørte godt under lovlig hastighet - videre har dette ingenting med saken å gjøre.

Du sier du har bestått teorien, da bør du vel også vite hvorfor det står sånne store, røde og hvite skilt med tall langs veien. Du trenger ikke laservarsler dersom du kjører i lovlig hastighet.

Det er lett å si til en som har vært bilintresert veldig lenge som liker fart og spenning.

Jeg vet at jeg ikke klarer det, så jeg må ha en maskin som kan kontrollere meg. Skyt meg.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Du kan selv møte opp hos politiet og be om en vandelsattest.

Alt som de fleste arbeidsgivere som krever slik attest kan finne ut, står der.

Ting du gjorde når du var mindreårig (under 15?) samt mindre alvorlige hendelser som har gått ut på dato skal være borte fra registeret. Det finnes der ennå, men kun politiet har den informasjonen og det skal i teorien ikke ha noe å si om det er borte fra registeret.

I teorien...

Om du kjører altfor fort når du øvelseskjører så betyr det at du enn så lenge mangler den nødvendige selvdisiplin som kreves for å få lov til å bevege deg i trafikken på egenhånd.

Husk også at om du blir stoppet under øvelseskjøring så går det ut over -både- deg og din ledsager, siden den personen som er i pasasjersetet er juridisk ansvarlig under øvelseskjøringen

Lenke til kommentar
Du kan selv møte opp hos politiet og be om en vandelsattest.

Alt som de fleste arbeidsgivere som krever slik attest kan finne ut, står der.

Ting du gjorde når du var mindreårig (under 15?) samt mindre alvorlige hendelser som har gått ut på dato skal være borte fra registeret. Det finnes der ennå, men kun politiet har den informasjonen og det skal i teorien ikke ha noe å si om det er borte fra registeret.

I teorien...

Om du kjører altfor fort når du øvelseskjører så betyr det at du enn så lenge mangler den nødvendige selvdisiplin som kreves for å få lov til å bevege deg i trafikken på egenhånd.

Husk også at om du blir stoppet under øvelseskjøring så går det ut over -både- deg og din ledsager, siden den personen som er i pasasjersetet er juridisk ansvarlig under øvelseskjøringen

Jeg klarer å holde grensen hvis jeg vil, men da må jeg bare være oppmerksom. Men hvis vi skal ut på tur eller noe og broren min kjører foran meg så er det hans feil, han gir meg kick med kjøringen sin, men jeg vet at faren min er streng på regler så det går bra hver gang jeg tenker på det.

Før kjørte jeg 75 km/t på 60 sone uten å legge merke til det, men det har blitt bedre og bedre. Det er en grunn til at jeg har kjøpt meg en A4 1,9 TDI med litt over 80 hk. :p men den drar etter at den ble overhallet. ;)

Men takk for all hjelpen :)

Det er lett å si til en som har vært bilintresert veldig lenge som liker fart og spenning.

Jeg vet at jeg ikke klarer det, så jeg må ha en maskin som kan kontrollere meg. Skyt meg.

Det er vel heller du som skyter deg selv i foten her.

:p hehe, sant nok.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Du synes ikke det er litt rare holdninger her? Du lister opp det ene etter det andre lovbruddet du gjør, og skal hindre at du blir tatt med å gjøre andre lovbrudd, for å kunne slippe inn som politistudent?

Hvorfor tror du egentlig at politihøgskolen krever at du ikke er straffedømt? Som politi er det liksom noe av oppgavene å hindre andre i å gjøre lovbrudd. Hvor er egentlig logikken da i at politifolk selv gjør lovbrudd?

Jeg har kjørt 80 000km til nå uten å få noen fartsbot (og jeg har ikke laservarsler), og da tror jeg sannelig du også kan gjøre det. Om du trenger en laservarlser for å hindre deg i å få bot, så tror jeg heller du skal investere pengene i en dings som piper når du er over fartsgrensen (ja, mange GPS-mottakere kan gjøre det). Det er i det minste lovlig.

Sånn btw. Du kan også fjerne dritten du har puttet i tåkelysene dine, det er også ulovlig, og det kan altså ikke beskrives på noen måte hvor idiotisk det er at en som skal bli politi ikke klarer å holde seg innen for lovene.

Lenke til kommentar
Du synes ikke det er litt rare holdninger her? Du lister opp det ene etter det andre lovbruddet du gjør, og skal hindre at du blir tatt med å gjøre andre lovbrudd, for å kunne slippe inn som politistudent?

Hvorfor tror du egentlig at politihøgskolen krever at du ikke er straffedømt? Som politi er det liksom noe av oppgavene å hindre andre i å gjøre lovbrudd. Hvor er egentlig logikken da i at politifolk selv gjør lovbrudd?

Jeg har kjørt 80 000km til nå uten å få noen fartsbot (og jeg har ikke laservarsler), og da tror jeg sannelig du også kan gjøre det. Om du trenger en laservarlser for å hindre deg i å få bot, så tror jeg heller du skal investere pengene i en dings som piper når du er over fartsgrensen (ja, mange GPS-mottakere kan gjøre det). Det er i det minste lovlig.

Sånn btw. Du kan også fjerne dritten du har puttet i tåkelysene dine, det er også ulovlig, og det kan altså ikke beskrives på noen måte hvor idiotisk det er at en som skal bli politi ikke klarer å holde seg innen for lovene.

Kan du lese hele tråden på nytt igjen så svare meg? unødvendig å kommentere noe jeg allerede har svart på. Faen ass...

Lister opp lovbrudd jeg gjør? Hva faen? jeg har ikke gjort noe ulovlig. Det er LOV å kjøpe blålys, men ikke bruke dem. Jeg har KJØPT dem, men jeg har bare brukt dem i garasjen.

Jeg har snakka med statens vegvesen og de har ikke noe imot hvis jeg haddde brukt finlandshette, HVIS det ikke går utover sidesynet.

Jeg har GPS som piper når man kjører fortere enn fartsgrensen så hvorfor skulle jeg bruke penger på det når jeg fikk den gratis? Og den varsler også om fotoboks.

Hvis dette er ulovlig, så er jeg skyldig.

De dingsene i tåkelysene har jeg tatt vekk for snart 6 måneder siden, de ligger et eller annet sted på loftet (tror jeg). Jeg har også skrevet at jeg har erstattet dem med xenon tåkelys.

Jeg har også skrevet at jeg skal gjøre alt jeg kan for å ikke bryte reglene, men hvor lett er det å si til en som elsker biler og liker fart og spenning? Bil er hobby for meg. Hvis jeg hadde sagt at du skal gi opp hobbyen din, hadde du gjort det? Nei!!!

Staten vil jo ikke lage en bane engang, hva faen skal bil flokken gjøre?

For noen uker siden så var det arrangert et ulovlig bilmøte...gjett hvorfor da? bruk hode så forstår du.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
De dingsene i tåkelysene har jeg tatt vekk for snart 6 måneder siden, de ligger et eller annet sted på loftet (tror jeg). Jeg har også skrevet at jeg har erstattet dem med xenon tåkelys.

For noen uker siden så var det arrangert et ulovlig bilmøte...gjett hvorfor da? bruk hode så forstår du.

1. Xenon i tåkelys er ikke lov.

2. Det er masse lovlige biltreff i hele Norge.

Lenke til kommentar

MercedesMotor: Jeg skal også bli politimann, en gang i livet. Det er iallefall planen. :)

Følgelig har jeg også en plan om å bli student ved Politihøgskolen. Og finurlig nok, så er også en av mine hobbyer og favorittemner nettopp bil, motor, fart og spenning. :)

Jeg liker det, kanskje ikke i like stor grad som deg, og jeg har ikke like fin og rask bil som du har, men;

Hvis man virkelig vil bli politi, så syns jeg at man skal ha såpass respekt for de norske lover og regler at man klarer å holde seg selv i skinnet, selv om man syns det er spennende. Det er mange spennende ting jeg gjerne skulle prøvd ut med biler og motorsykler osv, men jeg setter et lokk på slike idéer, nettopp fordi det ikke er lov, og fordi jeg har et sterkt ønske om å komme inn på PHS og bli politi. Det er verdt mer for meg enn å f.eks sladde og herje med bil.

Det finnes forøvrig iallefall to brukere her inne som er studenter ved PHS, og en egen tråd om utdanning der.

Hvis du ikke allerede vet om den så er den å finne her!

Der kan du sikkert få kontakt med noen om du har spørsmål om PHS og politiet generelt. :)

Lykke til på veien mot politiet!

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar

1. Xenon i tåkelys er ikke lov.

2. Det er masse lovlige biltreff i hele Norge.

1: Jeg fikk de satt inn av møller, de sa ikkeno.

2: Ja, det er lovlige biltreff, det har jeg ikke sagt, men da må politiet være der og hele pakka. Koster penger for inngang. Politiet må avtale en dato som kan ta lang tid. Vente i 1-3 mnd for å kjøre en 86 hk bil på bane med flere hundre publikum? Det er bare flaut.

Lenke til kommentar
MercedesMotor: Jeg skal også bli politimann, en gang i livet. Det er iallefall planen. :)

Følgelig har jeg også en plan om å bli student ved Politihøgskolen. Og finurlig nok, så er også en av mine hobbyer og favorittemner nettopp bil, motor, fart og spenning. :)

Jeg liker det, kanskje ikke i like stor grad som deg, og jeg har ikke like fin og rask bil som du har, men;

Hvis man virkelig vil bli politi, så syns jeg at man skal ha såpass respekt for de norske lover og regler at man klarer å holde seg selv i skinnet, selv om man syns det er spennende. Det er mange spennende ting jeg gjerne skulle prøvd ut med biler og motorsykler osv, men jeg setter et lokk på slike idéer, nettopp fordi det ikke er lov, og fordi jeg har et sterkt ønske om å komme inn på PHS og bli politi. Det er verdt mer for meg enn å f.eks sladde og herje med bil.

Det finnes forøvrig iallefall to brukere her inne som er studenter ved PHS, og en egen tråd om utdanning der.

Der kan du sikkert få kontakt med noen om du har spørsmål om PHS og politiet generelt. :)

Takk for linken :)

Bilen fikk jeg som bursdagsgave av faren min da jeg fylte 17 :)

Jeg vil ikke bryte reglene, fordi å bli politi for meg betyr mye. Jeg kan gjøre alt for det. Jeg tenkte å ha lasermåler i bilen i tilfelle jeg glemmer farten, men tenkte å droppe det.

Har GPS som gir advarsel hvis du holder for stor fart og det holder for meg.

Takk for svaret :)

Lenke til kommentar
1: Jeg fikk de satt inn av møller, de sa ikkeno.

2: Ja, det er lovlige biltreff, det har jeg ikke sagt, men da må politiet være der og hele pakka. Koster penger for inngang. Politiet må avtale en dato som kan ta lang tid. Vente i 1-3 mnd for å kjøre en 86 hk bil på bane med flere hundre publikum? Det er bare flaut.

Det er ulovlig uansett hvem som monterer dette. Er du sikker på at det er Xenon, ikke "Xenon-look"?

Sjeldent politiet er på treffene, hvis du ser bort i fra de aller største.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Det å tro at politifolk generelt har noe mer "ren" sti enn andre er tyder på manglende virkelighetsoppfatning.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke bryte reglene, fordi å bli politi for meg betyr mye. Jeg kan gjøre alt for det. Jeg tenkte å ha lasermåler i bilen i tilfelle jeg glemmer farten, men tenkte å droppe det.

Har GPS som gir advarsel hvis du holder for stor fart og det holder for meg.

Takk for svaret :)

En slik GPS høres ut som en mye bedre løsning! :)

Det å tro at politifolk generelt har noe mer "ren" sti enn andre er tyder på manglende virkelighetsoppfatning.

Jeg antar da at du har rikelig med erfaring på dette området.

Uansett er ikke det at andre folk begår lovbrudd noen grunn for å gjøre det selv, er det vel?

Lenke til kommentar

Hva om vi gikk tilbake til å diskutere det tråden egentlig handlet om, i stedet for å kritisere trådstarter for de valgene han tar?

Jeg begynner å bli kraftig lei av folk som alltid skal kritisere andre i tråder som handler om noe helt annet. Hvis du syns noen kjører for fort, send en PM eller opprett en ny tråd.

Lenke til kommentar
Hva om vi gikk tilbake til å diskutere det tråden egentlig handlet om, i stedet for å kritisere trådstarter for de valgene han tar?

Jeg begynner å bli kraftig lei av folk som alltid skal kritisere andre i tråder som handler om noe helt annet. Hvis du syns noen kjører for fort, send en PM eller opprett en ny tråd.

Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...